W odpowiedzi na obecne potrzeby biznesu, rozwój rynku e-commerce i trendy, takie jak rosnąca rola retail media, znaczenie personalizacji czy omnichannelu, agencja Havas łączy struktury performance oraz e-commerce pod wspólnym szyldem Havas Market. Na czele jednostki stoją Aleksandra Ślusarska, jako Head of Performance Media oraz Tomasz Kwiatkowski, jako Head of E-commerce Operations.
Większa synergia i efektywność operacyjna oraz innowacyjność oferty to kluczowe czynniki, które wpłynęły na decyzję o powstaniu nowej struktury. Havas Market oferuje rozwiązania i możliwości dotarcia, które mają wpływ na decyzje użytkownika w trakcie całego Customer Journey – łączy kompetencje strategiczne (Marketplace, DTC) z eksperckimi działaniami operacyjnymi (Performance Media), będąc odpowiedzialnym za wzrost wartości biznesu online klientów agencji. Zespół ekspertów Havas Market specjalizuje się w tworzeniu holistycznych strategii e-commerce, obejmujących zarówno media, jak i content – z wykorzystaniem takich kanałów jak direct display/mailing, afiliacja, paid search, paid social, remarketing, retail media digital (direct buying) oraz platformy zakupowe. Szczególne wzmocnienie kompetencji w obszarze Retail Media odpowiada na dynamicznie rosnące znaczenie tego kanału jako kluczowego punktu styku konsumenta z marką.
– Połączenie sił obu zespołów to naturalny krok, który nie tylko zwiększa nasze możliwości operacyjne, ale przede wszystkim pozwala lepiej odpowiadać na dynamicznie zmieniające się potrzeby rynku. Dzięki wspólnej wiedzy, doświadczeniu i ujednoliconej strategii działania zyskujemy nowe pole do innowacji oraz skuteczniejszego skalowania wyników naszych klientów – powiedziała Aleksandra Ślusarska, Head of Performance Media, Havas Market.
Havas Market pracuje na innowacyjnych narzędziach własnych, optymalizujących komunikację na całej ścieżce użytkownika, takich jak: Havas Market Retail & Performance Insights, Havas Market Forecast czy nowe narzędzie do planowania Retail Mediów – Havas Market Retail Media.
Eksperci Havas Market ściśle współpracują z wyspecjalizowaną w analityce danych jednostką Havas – CSA (Customer Science Analytics), która stanowi unikalne na rynku połączenie strategii, technologii i danych, wspólnie realizując procesy optymalizacyjne z wykorzystaniem zaawansowanej analityki, wnioskowania oraz synergii contentu, mediów i customer journey. Dzięki kompetencjom z zakresu business intelligence, web analytics, data science i data strategy, CSA wspiera projektowanie i wdrażanie kompleksowych strategii e-commerce opartych na danych.
– Nowa struktura Havas Market to nie tylko zmiana organizacyjna, ale przede wszystkim strategiczne wzmocnienie oferty. W centrum naszych działań znajduje się klient i jego biznes, dlatego inwestujemy w unikalne na rynku narzędzia oraz rozwijamy strategiczne partnerstwa – zarówno globalne, takie jak z Mirakl, Shopify czy YouGov, jak i lokalne z Persooa i SeoGroup. Dzięki temu możemy oferować skalowalne, zintegrowane i przede wszystkim efektywne rozwiązania w dynamicznym środowisku e-commerce. To nasza odpowiedź na rosnące oczekiwania marek, które potrzebują partnera zdolnego do holistycznego podejścia, szybkiego działania i dostarczenia realnej wartości biznesowej – komentuje Tomasz Kwiatkowski, Head of E-commerce Operations, Havas Market.
Na czele nowej struktury Havas Market stoją Aleksandra Ślusarska, która jako Head of Performance Media będzie odpowiadać za obszar performance oraz Tomasz Kwiatkowski, Head of E-commerce Operations, zarządzający obszarem e-commerce. Eksperci będą raportować do Beaty Magdziarz, Chief Digital Officer w Havas Media Network.
– Havas Market to odpowiedź na realne wyzwania i potrzeby naszych klientów. W dobie rosnącej roli retail media i dynamicznie zmieniających się zachowań konsumenckich, integracja kompetencji performance i e-commerce pozwala nam nie tylko skuteczniej planować, ale i realizować strategie oparte na danych i efektywności. To także krok w stronę jeszcze większej synergii między mediami, technologią i treścią – co wpisuje się w naszą wizję nowoczesnego marketingu opartego na innowacji, elastyczności i realnej wartości biznesowej dla marek. Havas Market doskonale odzwierciedla kierunek, który przyjęliśmy jako organizacja w ramach strategii Havas Converged – marketingu napędzanego danymi i skoncentrowanego na konsumencie – komentuje Beata Magdziarz, Chief Digital Officer, Havas Media Network.
Integracja kompetencji i narzędzi w ramach Havas Market to kolejny krok w realizacji strategii Havas Converged, opartej na data-driven marketingu, synergii mediów, technologii i contentu, co pozwala skutecznie odpowiadać na potrzeby współczesnych konsumentów i biznesu.
Media Network – Make a meaningful difference to brands, business and people.
Grupa agencji specjalizująca się w tworzeniu strategii komunikacji marek w oparciu o filozofię Meaningful Brands oraz innowacyjne rozwiązania marketingowe i technologiczne z obszaru data-driven, AI, e-commerce i performance. W jej skład wchodzą niezależne podmioty: Havas Media, Arena Media i Fullsix Media, wspierane przez wyspecjalizowane jednostki działające w obszarze Digital Marketingu: Havas Market (kompleksowe usługi e-commerce i performance), CSA (customer science, badania, strategia, data science, analityka i data driven marketing), Havas Play (social media, influencer marketing, gaming, e-sport oraz content marketing, kreacja digital & design), Havas Programmatic Hub (integracja danych i narzędzi w ekosystemie programatycznym), Havas Digital Innovation (digital marketing & AI) i LuxHub (komunikacja marek luksusowych i premium). Od 2013 roku polskim oddziałem Havas Media Network zarządza Małgorzata Węgierek.