Poznań, 23 czerwca 2025 r. – Grupa OLX, globalny lider w dziedzinie platform ogłoszeniowych i spółka zależna Prosus N.V., która w Polsce prowadzi marki: OLX, Otodom, Otomoto i Fixly, ogłosiła najnowsze wyniki finansowe za rok obrotowy 2025. Spółka osiągnęła przychody w wysokości 777 mln USD, co oznacza wzrost o 18% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Skorygowany EBIT (aEBIT) wyniósł 270 mln USD, co stanowi wzrost o 61% (liczony w złotych) w porównaniu z 2024 rokiem, a marża aEBIT wyniosła 35%, co oznacza znaczny wzrost w porównaniu z 25% w poprzednim roku obrotowym.

Dobre wyniki były przede wszystkim zasługą kluczowych kategorii – motoryzacja, nieruchomości i praca – na głównych, szybko rosnących rynkach, w tym w Polsce. Przyczyniły się do nich znaczące inwestycje w rozwój produktu, w którym zastosowano rozwiązania oparte o modele sztucznej inteligencji. W efekcie istotnie poprawiły się doświadczenia klientów i użytkowników.
Główne kategorie mające kluczowe znaczenie dla wzrostu i rentowności
Na wszystkich swoich platformach Grupa OLX odnotowała znaczne zaangażowanie użytkowników i klientów. Platformy OLX, obsługujące dziewięć marek na dziewięciu rynkach na całym świecie, gromadziły miesięcznie ponad 29 milionów użytkowników naszych aplikacji, w ramach których mogli wybierać spośród blisko 64 milionów aktywnych ogłoszeń każdego dnia, co dowodzi imponującej skali i wpływu naszych platform na codzienne życie milionów ludzi na całym świecie. Szczególnie dobrze wypadły kategorie:
- Motoryzacja: Osiągnięto 24% wzrost przychodów w ujęciu rok do roku. Głównymi czynnikami napędzającymi wzrost było wdrożenie innowacyjnych narzędzi dla dealerów oraz funkcje budujące zaufanie użytkowników, takie jak raporty historii pojazdów i oceny. OLX konsekwentnie zwiększa bezpieczeństwo i efektywność procesu kupna-sprzedaży samochodów.
- Nieruchomości: Zanotowano 23% wzrost przychodów rok do roku. Przyczyniły się do niego rozwój produktu – w tym uruchomienie zintegrowanej platformy, przeprojektowana aplikacja mobilna oraz narzędzia zoptymalizowane pod kątem agentów. Inwestycje w rozwiązania dla profesjonalistów odblokowują istotny potencjał wzrostu.
- Praca: OLX wzmocnił swoją obecność na kluczowych rynkach pracy dla pracowników blue i grey collar w Polsce, Rumunii i w Ukrainie, inwestując w funkcje wspierające budowanie marek pracodawców (takie jak Profil Pracodawcy) oraz możliwości dopasowania ofert z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. OLX Praca dynamicznie przyspiesza i rozszerza swój zasięg.
Christian Gisy, dyrektor generalny Grupy OLX, powiedział: „Jestem bardzo zadowolony z wyników finansowych osiągniętych w roku obrotowym 2025. Obserwujemy silną, rentowną dynamikę wzrostu we wszystkich naszych kluczowych kategoriach i na wszystkich rynkach. To dowodzi, że obraliśmy właściwy kierunek strategiczny, koncentrując się na naszych podstawowych działalnościach B2C – motoryzacji, nieruchomościach i pracy – na wybranych, szybko rosnących rynkach. Nasze inwestycje w sztuczną inteligencję zaczynają przynosić efekty i pozwolą nam wykorzystać nasz potencjał do jeszcze bardziej rentownego wzrostu w przyszłości. Patrząc w przyszłość, jesteśmy przekonani, że osiągniemy trwały wzrost przychodów o ponad 20%, a marża zysku zbliży się do 50% i więcej”.
Fabricio Bloisi, dyrektor generalny Prosus Group, powiedział: „OLX po raz kolejny osiągnął znakomite wyniki, umacniając swoją pozycję lidera w branży platform ogłoszeniowych na wielu rynkach. Jako kluczowy element naszego ekosystemu e-commerce związanego ze stylem życia, OLX sprawia, że kupowanie i sprzedawanie jest prostsze, bardziej intuicyjne i budzi większe zaufanie wśród milionów użytkowników. Jasna strategia i wyniki zespołu świadczą o dynamicznym rozwoju firmy. Z niecierpliwością czekam na kolejne osiągnięcia Christiana i całego zespołu”.
Lider w branży ogłoszeń i wspierający rozwój biznesu w Polsce dzięki silnym markom
Platformy Grupy OLX w Polsce, dzięki innowacyjnym produktom oraz działaniom skoncentrowanym na pozytywnych doświadczeniach użytkowników, przyciągały w ostatnim roku finansowym 16 milionów osób miesięcznie.
Serwis OLX Praca promował zatrudnianie osób z różnych grup zawodowych, realizując kampanie społeczne, raporty branżowe i szkolenia dla ponad 1000 specjalistów HR. Działania prowadzone były w ścisłej współpracy z organizacjami pozarządowymi. W ich efekcie przekazy, dotyczące potrzeb osób z nieuprzywilejowanych grup trafiły do polskiego parlamentu, który rozpoczął prace nad projektami, prowadzącymi do realnych zmian na rynku pracy. Wprowadzenie OLX Magic zaowocowało wyszukiwaniem opartym na sztucznej inteligencji i personalizacją, poprawiając komfort użytkowania OLX.
W segmencie motoryzacyjnym Otomoto wprowadziło analizę obrazów opartą na modelach sztucznej inteligencji oraz narzędzia dla dealerów do zarządzania zasobami i angażowania klientów. Nowością są także funkcje ocen i recenzji, które zwiększają zaufanie. W segmencie nieruchomości Otodom powiększył bazę klientów do 7000 agencji, zorganizował bezpłatne webinaria dla ponad 5500 specjalistów, opublikował ponad 20 raportów dotyczących trendów i wspólnie z 70 firmami deweloperskimi opracował Kodeks dobrych praktyk dla deweloperów.
Pionierskie wykorzystanie sztucznej inteligencji w celu poprawy doświadczeń klientów i użytkowników oraz przyspieszenia rozwoju
OLX realizuje silną strategię, która pozwoli jeszcze bardziej przyspieszyć tempo rozwoju firmy. Służy temu koncentracja na szybko rosnących rynkach oraz wspieranie wysokomarżowych kategorii. Towarzyszy temu rozwój spersonalizowanych usług, opartych na danych oraz rozwiązaniach wykorzystujących modele sztucznej inteligencji.
W tym celu Grupa OLX nieustannie inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. W minionym roku firma przeznaczyła ponad 17 milionów dolarów na dalsze wzmacnianie swoich kompetencji w zakresie AI, rozwój narzędzi oraz budowę zespołów ekspertów. Dzięki pracy zespołów ds. danych i sztucznej inteligencji OLX znalazło już 55 zastosowań dla AI w różnych obszarach działalności, wspierając personalizację, budowanie zaufania oraz automatyzację zarówno dla użytkowników indywidualnych, jak i klientów profesjonalnych. Od inteligentniejszego wyszukiwania, przez moderację platformy, po ochronę przed nieuczciwymi praktykami – sztuczna inteligencja pozostaje kluczowym filarem strategii rozwoju OLX.
O Grupie OLX
OLX jest częścią Prosus, jednego z największych inwestorów technologicznych na świecie. Prosus działa i inwestuje na rynkach o długoterminowym potencjale wzrostu, tworząc wiodące firmy internetowe, które wzmacniają pozycję ludzi i wzbogacają społeczności.
Więcej informacji na temat Grupy OLX można znaleźć na stronie www.olxgroup.com. Więcej informacji na temat Prosus, jego spółek i inwestycji można znaleźć na stronie www.prosus.com.