GRUPA MUSZKIETERÓW Z NOWĄ PLATFORMĄ KOMUNIKACJI DLA PRZYSZŁYCH PRZEDSIĘBIORCÓW

„Odmień swoje życie” to hasło przewodnie nowej platformy komunikacji modelu franczyzowego Grupy Muszkieterów. Rozwiązanie ma zachęcić potencjalnych franczyzobiorców do uruchomienia własnego biznesu w ramach marki Intermarché lub Bricomarché. Koncepcja uwzględnia digitalizację procesu rekrutacji dzięki uruchomieniu Portalu Kandydata oraz proponuje całkowicie odmieniony sposób wymiany informacji z przyszłymi przedsiębiorcami. Dwie nowe i niezależne witryny internetowe, zmiana dokumentów prawnych i unikalny koncept franczyzowy to działania będące odpowiedzią Grupy Muszkieterów na wyzwania związane z dążeniem do podnoszenia standardów franczyzy w Polsce. Platforma wystartuje 23 września tego roku.

„Chcesz odmienić swoje życie? A co się dla Ciebie liczy?”

Prace nad platformą poprzedziły badania przeprowadzone w 2021 r., których celem była analiza bieżących trendów na rynku franczyzy, a także czynników, jakie wpływają na podjęcie decyzji o rozpoczęciu działalności gospodarczej w jej ramach. Wynika z nich, że aż 70 proc. badanych myślało o założeniu własnej działalności gospodarczej, ale tylko 4 proc. odważyło się to zrobić. Przejście od idei do działania stanowi zatem dużą barierę, co Grupa Muszkieterów chce zmienić. Otwarciu platformy towarzyszyć będzie kampania „Chcesz odmienić swoje życie? A co się dla Ciebie liczy?”.

Zależy nam na tym, aby wspierać dążenia Polaków do założenia własnego biznesu. Chcemy przekonać ich do franczyzy, a w dalszej kolejności do związania się ze znanymi oraz prężnie działającymi szyldami, należącymi do naszej Grupy. Dlatego zbudowaliśmy kompleksową platformę komunikacji, która zachęca przedsiębiorców do dialogu z nami. Przygotowaliśmy się do tego, aby towarzyszyć przyszłym przedsiębiorcom w procesie podejmowania decyzji o dołączeniu do naszych struktur poprzez otwarcie sklepu Intermarché lub Bricomarché mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – Takim decyzjom zawsze towarzyszy konieczność wprowadzenia zmian w swoim życiu, dlatego nasza kampania opierać się będzie na haśle „Odmień swoje życie”.

Platforma komunikacji naszych systemów franczyzowych to nie jest tylko działanie w sferze marketingu. To przede wszystkim zintegrowana koncepcja, która ma odsłonić wszystkie aspekty prowadzenia biznesu w ramach sieci Intermarché i Bricomarché, a także usprawnić, dzięki digitalizacji, cały proces rekrutacji. Pokażemy kandydatom pełen obraz korzyści, ale też i obowiązków oraz umożliwimy im weryfikację nabywanej wiedzy z wieloma przedsiębiorcami Grupy Muszkieterów. To właśnie licencjobiorcy wcielą się w rolę ambasadorów naszej franczyzy. Dzięki nowej platformie kandydaci chcący otworzyć sklep Intermarché i Bricomarché będą mogli w przystępny sposób dowiedzieć się, jak to zrobić i z czym wiąże się prowadzenie działalności handlowej w Grupie Muszkieterów dodaje Bartłomiej Tarłowski, Kierownik Działu Rekrutacji i Szkoleń Franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów.

Nowe i przyjazne kanały informacyjne 

Od 23 września zainteresowani będą mieli do dyspozycji dwie strony internetowe, osobną dla modelu Intermarché (www.franczyza.intermarche.pl) i dedykowaną dla systemu Bricomarché (www.franczyza.bricomarche.pl). Z każdej z nich będą mogli pozyskać niezbędne informacje na temat procesu rekrutacji, szkoleń, ale też założeń biznesowych, zakresu wsparcia czy wartości, jakimi kieruje się Grupa. Ważną część stanowić będzie rubryka wiedzy o franczyzie. Zainteresowani znajdą listę sklepów do przejęcia oraz aktualności na temat każdej z sieci. Większość treści użytkownicy będą mogli odsłuchać w formie podcastów. Formularz będzie bezpośrednio powiązany z portalem kandydata, za pośrednictwem którego potencjalni przedsiębiorcy będą uczestniczyć w rekrutacji. 

Nasza Grupa zrzesza już blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców i sukcesy ich biznesów najlepiej pokazują wartość współpracy oraz wymierne korzyści wynikające z podjęcia działalności w ramach własnej spółki kapitałowej. Naszą komunikację będziemy opierać właśnie na ich historiach, potwierdzających, że współpraca z nami pozwala nie tylko zwiększać zyski, lecz także osiągnąć poczucie niezależności, umożliwiając realizację aspiracji biznesowych oraz rozwoju jako przedsiębiorcymówi Marek Sawa, członek Komitetu Wykonawczego Grupy Muszkieterów, właściciel dwóch supermarketów Bricomarché. 

Digitalizacja procesu rekrutacji

Wraz z nową platformą komunikacji Grupa Muszkieterów dokonuje digitalizacji procesu rekrutacji i wprowadza portal kandydata. Jest to narzędzie, które umożliwi przyszłym franczyzobiorcom łatwe przejście przez cały proces rekrutacji, w tym przekazywanie niezbędnych informacji i dokumentów, planowanie spotkań i staży w sklepach oraz całościową komunikację z Działem Rekrutacji. Jednocześnie usprawni też pracę rekruterów, dzięki gromadzeniu potrzebnych informacji o kandydatach w formie cyfrowej i w jednym miejscu. Wszystkie czynności w aplikacji mogą odbywać się zarówno z poziomu komputera, jak i urządzenia mobilnego.

Zmiany dokumentów prawnych 

Uruchomienie portalu kandydata oraz nowej platformy komunikacji to nie wszystkie zmiany, jakie wdrożono w celu podniesienia standardów franczyzy Intermarché i Bricomarché. Grupa Muszkieterów wprowadza także nowy dokument potwierdzający wolę nawiązania współpracy – czyli List intencyjny. Dokument zastąpił dotychczasową umowę członkowską, i poza oficjalnym zatwierdzeniem członkostwa kandydata, pełni funkcję informacyjną – zawiera pakiet podstawowych danych o Grupie Muszkieterów, a także precyzuje główne prawa i obowiązki obu stron.

Unikalny koncept franczyzowy

Grupa Muszkieterów oferuje atrakcyjny i oparty na unikalnych zasadach koncept franczyzowy. Właściciele sklepów Intermarché i Bricomarché są niezależnymi przedsiębiorcami, którzy sami decydują o kierunkach rozwoju Grupy oraz własnego biznesu, by jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów oraz lokalnych mieszkańców. Podejmują liczne działania na rzecz społeczności w miejscowościach, w których prowadzą swoje biznesy, np. poprzez organizację akcji pomocowych. Działalność supermarketów oznacza również odprowadzanie podatków do lokalnego samorządu. Właściciele mogą też stale rozwijać swoje placówki handlowe poprzez wdrażanie nowych konceptów oraz dodatkowe usługi, takie jak otwarcie stacji paliw czy wprowadzanie rozwiązań z zakresu e-commerce (Intermarché Drive, Bricomaty). Decydując się na taki krok, właściciele sklepów mogą liczyć na pełne wsparcie centrali Grupy Muszkieterów.

Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2021 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 8,9 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 2000 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (56. pozycja w 2021 r.), w rankingu „Top 500 CEE” przygotowywanym przez „Rzeczpospolitą” we współpracy z firmą Coface (98. miejsce w 2021 r.), w rankingu „1000 największych firm w Polsce” „Gazety Finansowej” (47. miejsce w 2020 r.), w zestawieniu „Najwięksi money.pl” (48. pozycja w 2021 r.) czy w rankingu „30 najpopularniejszych franczyz” magazynu „Franczyza & Biznes” (16. miejsce w 2021 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.

Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronach: www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl i www.bricomarche.pl.