Obecnie sieć InPost przekroczyła liczbę 54 300 maszyn – w tym ponad 27 000 w Polsce i ponad 27 300 na pozostałych rynkach
Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, skupia się na dynamicznej rozbudowie sieci maszyn Paczkomat w Europie. Obecnie InPost ma ponad 88 600 punktów OOH, z czego ponad 54 300 stanowią urządzenia Paczkomat. W całym 2025 roku Grupa planuje rozbudowę sieci o ponad 14 000 APM na wszystkich 9 rynkach.
– Nasz model logistyczny zrewolucjonizował rynek dostaw w Polsce, dzięki czemu staliśmy się numerem jeden na rynku macierzystym. Sukces w Polsce jest fundamentem dla dalszej ekspansji międzynarodowej. W całym 2025 roku rozstawimy łącznie ponad 14 000 APM urządzeń Paczkomat na wszystkich rynkach, co obejmuje około 3 000 w Polsce, 4 000 we Francji i krajach Beneluksu, 4 500 w Wielkiej Brytanii, 2 000 na Półwyspie Iberyjskim oraz około 1 000 we Włoszech. Już teraz mamy ponad 54 300 urządzeń Paczkomat w całej sieci i po raz pierwszy w historii InPost ma więcej maszyn na rynkach zagranicznych niż w Polsce! Jesteśmy dumni z pozycji wiodącej, paneuropejskiej sieci OOH i zdecydowanie nie osiadamy na laurach – skomentował Rafał Brzoska, założyciel i CEO Grupy InPost.
Grupa InPost z powodzeniem kontynuuje dynamiczną ekspansję w całej Europie. Z blisko 8 500 maszyn Paczkomat, Mondial Relay stało się liderem francuskiego rynku w swojej branży. W Wielkiej Brytanii, na rynku o największym potencjale e-commerce w Europie, InPost zajmuje dziś trzecie miejsce wśród niezależnych operatorów logistycznych e-commerce. Niedawna inwestycja w spółkę Yodel pozwoliła InPost przyspieszyć ekspansję w Wielkiej Brytanii – Grupa natychmiast rozszerzyła swoją bazę sprzedawców do ponad 700 e-sklepów oraz zwiększyła liczbę punktów OOH z 13 do 16 tysięcy. Na koniec lipca sieć InPost liczy już ponad 17 000 punktów.
Obecnie na Półwyspie Iberyjskim InPost jest już drugą co do wielkości siecią automatów paczkowych – ma ponad 12 000 punktów OOH, w tym ponad 3 000 maszyn Paczkomat. W lipcu br. Grupa przejęła hiszpańską spółkę Sending – dostawcę usług kurierskich i fulfillment. Dzięki temu InPost Iberia znacząco zwiększyła swoje możliwości operacyjne, integrując usługi 24-godzinnej dostawy do drzwi dotychczas realizowaną przez Sending oraz rozszerzając ofertę przesyłek międzynarodowych.
We Włoszech Grupa ma ponad 4 000 urządzeń Paczkomat, a łączna liczba wszystkich punktów wynosi blisko 10 000.
Grupa InPost w 2024 roku miała 9,85 mld złotych przychodu i zapłaciła 375 mln złotych podatku CIT – czyli o ponad 100 mln złotych więcej niż rok wcześniej. Podatek wyniósł 3,8% przychodów – to po raz kolejny rekordowa kwota w historii firmy. Dla porównania, cała zagraniczna konkurencja zapłaciła w sumie 89,8 mln zł podatku CIT za rok 2024 – czyli 4 razy mniej niż InPost!
Za 375 mln zł można sfinansować na przykład: 2 polskie satelity przemysłowe SAT-AIS-PL, 194 drony FlyEye, 1875 placów zabaw, 125 orlików, 39 000 rocznych świadczeń 800+, 468 nowoczesnych karetek pogotowia, 557 km ścieżek rowerowych czy roczny budżet dużego szpitala.
O InPost
InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.
Grupa InPost na koniec Q1 2025 roku dysponowała ponad 83 000 punktami out-of-home, w tym ponad 50 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 33 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek, a w Q1 2025 r. wolumen paczek wyniósł 272 mln (+12% r/r).
Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.
Więcej informacji na: www.inpost.pl