Grupa Blix, której czołowym produktem jest aplikacja BLIX – agregator e-gazetek promocyjnych nr 1 w Polsce, nawiązała strategiczną współpracę z nowoczesnym systemem CMS – siecportali.pl, który wspiera lokalnych wydawców. Razem z nim Grupa Blix rozszerzy dystrybucję cyfrowych gazetek swoich partnerów na ponad 118 lokalnych portali informacyjnych. Dzięki temu dostęp do najnowszych promocji i ofert handlowych będzie miało łącznie ponad 10 mln konsumentów.
Grupa Blix rozpoczęła współpracę z siecportali.pl. Poprzez to zwiększy zasięg aktualnych ofert promocyjnych swoich klientów, docierając do kilku milionów nowych konsumentów w Polsce. Dzięki wdrożeniu dedykowanego widgetu, umożliwiającego wyświetlanie gazetek reklamowych bezpośrednio na stronach portali, miesięcznie ponad 7 milionów nowych użytkowników będzie miało łatwy dostęp do ofert handlowych.
– Współpraca z siecią portali lokalnych jest częścią naszej strategii szerokiej dystrybucji gazetek promocyjnych do konsumentów – wyjaśnia dr Krzysztof Łuczak, wiceprezes Grupy Blix, odpowiedzialny za rozwój współpracy retail. – Wraz z malejącą rolą papierowych gazetek i rosnącym zainteresowaniem wersjami elektronicznymi, stworzyliśmy model, który umożliwia sieciom handlowym bezpośrednie dotarcie do klientów. Dzięki tej współpracy gazetki promocyjne będą trafiać przed oczy ponad 10 milionów konsumentów miesięcznie, w sposób wygodny i łatwo dostępny.
Miesięczny zasięg ofert promocyjnych klientów Blix, który będzie wynosił ponad 10 milionów użytkowników, przewyższy wynik najpopularniejszych aplikacji zakupowych, co podkreśla, do jak szerokiego grona konsumentów będą teraz trafiały oferty. Grupa Blix w ten sposób umacnia swoją pozycję lidera, oferując detalistom i sieciom handlowym narzędzie do skutecznego i jakościowego docierania do klientów w różnych regionach Polski.
W ramach projektu partnerzy stworzyli dedykowane rozwiązanie – innowacyjny system pozwalający na łatwe implementowanie widgetu gazetek partnerów Blix w lokalnych portalach informacyjnych. System ten zintegrowany z API Grupy Blix umożliwia portalom wyświetlanie aktualnych ofert handlowych bez potrzeby dodatkowej konfiguracji, co zwiększa atrakcyjność i zaangażowanie użytkowników na stronach lokalnych portali.
Łukasz Tomczyk, współzałożyciel i Dyrektor działu IT w siecportali.pl, podkreśla znaczenie tej współpracy. – Zdecydowaliśmy się na to, gdyż postrzegamy Grupę Blix jako wiarygodnego i wyspecjalizowanego lidera w swojej branży. Przygotowanie dedykowanego rozwiązania dla naszych wydawców we współpracy z Blix-em było dla nas bardzo inspirującym i rozwijającym doświadczeniem. Dzięki temu projektowi możemy dostarczać użytkownikom wartościowy content, którego potrzebują na lokalnym portalu, a wydawcy cieszą się z coraz większej liczby osób odwiedzających serwisy – zaznacza Tomczyk.
Trend odchodzenia od papierowych gazetek na rzecz wersji cyfrowych rośnie z każdym rokiem. Dzięki ww. współpracy, konsumenci mogą teraz łatwo sprawdzić promocje w swoim regionie, jednocześnie korzystając z lokalnych informacji, które są dla nich ważne.
We wrześniu 2024 roku sieć portali regionalnych odwiedziło ponad 7 milionów użytkowników, generując 58 milionów sesji. Dodanie gazetek promocyjnych do lokalnych portali to krok w kierunku jeszcze większego zaangażowania konsumentów i ułatwienia im codziennych zakupów. Teraz gazetki promocyjne dostępne są nie tylko w aplikacji Blix, ale również na portalach regionalnych. To oznacza, że kilka milionów nowych użytkowników w Polsce zyska wygodny dostęp do aktualnych ofert handlowych w swoim regionie – w dowolnym czasie i miejscu.
Dzięki tej współpracy Grupa Blix wzmacnia swoją pozycję lidera, oferując sieciom handlowym skuteczne narzędzie do szerszego dotarcia do klientów, a siecportali.pl daje swoim użytkownikom łatwy dostęp do najnowszych promocji.
—
Grupa BLIX (dawniej Qpony.pl) powstała w 2012 roku, wprowadzając pierwszą w Polsce aplikację skupiającą oferty promocyjne i kody zniżkowe do sieci sklepów i restauracji. W krótkim czasie zdobyła sympatię Polaków i stała się najpopularniejszą aplikacją kuponowo-rabatową w kraju.
W 2016 roku spółka rozszerzyła portfolio o najpopularniejszą aplikację agregującą gazetki promocyjne – BLIX. Dzięki skrupulatnemu rozwojowi aplikacji jest ona agregatorem gazetek numer jeden w Polsce i największą listą zakupów. Rocznie przyciąga ponad 4,5 miliona shopperów.
W 2018 roku Grupa wzbogaciła się o aplikację Zdrowe Zakupy — inteligentny skaner produktów.
Obecnie Grupa BLIX posiada trzy popularne aplikacje zakupowe w Polsce – BLIX, Zdrowe Zakupy i Qpony, które łącznie mając ponad 10 mln użytkowników. Każda z nich jest liderem w swojej kategorii, bez którego wielu shopperów nie wyobraża sobie codziennych zakupów. Grupa posiada również aplikacje BLIX Romania oraz BLIX Ukraine.
—