- Greenvolt Group podpisał umowę z Flora Food Group dotyczącą rozwoju dwóch projektów fotowoltaicznych w Portugalii i Niemczech.
- Międzynarodowy koncern Flora Food Group działa w ponad 100 krajach świata, dysponując portfolio globalnych marek, takich jak Flora, Becel+ProActiv, BlueBand, Country Crock, I Can’t Believe It’s Not Butter, Rama oraz Violife.
- Umowa z Flora Food Group obejmuje montaż blisko 5 000 fotowoltaicznych paneli słonecznych na terenie zakładów producenta żywności.
- Łączna moc zainstalowanych instalacji fotowoltaicznych w obu krajach wyniesie ponad 2,8 MWp, co pozwoli na wygenerowanie blisko 3 GW energii rocznie.
- Projekt ten nie tylko przyspieszy transformację energetyczną dwóch zakładów produkcyjnych, ale również znacząco obniży koszty energetyczne Flora Food Group, wnosząc istotny wkład w realizację strategicznych celów zrównoważonego rozwoju firmy.
Grupa Greenvolt podpisała pierwszą umowę z Flora Food Group, globalnym liderem w branży spożywczej, dotyczącą rozwoju dwóch projektów w zakresie zdecentralizowanej produkcji energii. Za pośrednictwem swojej wyspecjalizowanej spółki ds. dystrybucji energii, Greenvolt Next, Grupa będzie odpowiedzialna za zainstalowanie blisko 5 000 paneli fotowoltaicznych w zakładach Flora Food Group w Portugalii i Niemczech. Łącznie będą one generować ponad 3 GW/h czystej energii rocznie. Umowa przewiduje instalację 1 485 paneli w obiektach w Portugalii, znajdujących się w Santa Iria da Azóia, w gminie Loures oraz 3 483 w niemieckim zakładzie produkcyjnym w Wittenbergu, w regionie Saksonii Górnej.
W portugalskiej jednostce – projekcie realizowanym przez Greenvolt Next Portugal – panele o mocy 861,3 kWp pozwolą fabryce wygenerować 1,1 GW/h czystej energii rocznie. Niemiecka filia Greenvolt Next – Energy Partners (MaxSolar Group), zainstaluje panele o mocy 1 999 kWp, generujące 1,99 GW/h rocznie. Oba projekty zakładają redukcję kosztów energetycznych o około 20%.
– To znaczące projekty dystrybucji energii, które Greenvolt zrealizuje poprzez swoje spółki zależne, co pokazuje siłę paneuropejskiej platformy, którą konsekwentnie rozwijamy – powiedział João Manso Neto, CEO Grupy Greenvolt.
Niedawno Greenvolt został włączony do portfolio KKR, globalnego funduszu realizującego strategię inwestycji w infrastrukturę.
– Przynależność do portfela KKR umożliwia nam przyspieszenie planu wzrostu Greenvolt, a jednocześnie stwarza możliwość współpracy z innymi firmami z globalnego portfela KKR, takimi jak Flora Food Group, przede wszystkim w zakresie dystrybucji energii – dodaje João Manso Neto.
Generacja rozproszona energii stanowi jeden z kluczowych filarów wzrostu Grupy Greenvolt, która konsekwentnie rozwija swoją paneuropejską platformę samozaopatrzenia, obecnie działającą w 13 krajach. Firma jest globalnym liderem w realizacji dużych projektów (Utility-Scale) z zakresu energetyki wiatrowej i słonecznej oraz rozwiązań bateryjnych w 16 krajach, a ponadto należy do czołowych graczy w produkcji czystej energii z biomasy pozostałościowej w Portugalii i Wielkiej Brytanii, gdzie posiada elektrownie Tilbury Green Power i Kent Central.
– Partnerstwo z Greenvolt idealnie wpisuje się w nasze cele zrównoważonego rozwoju. Instalując panele w naszych obiektach w Portugalii i Niemczech, podejmujemy konkretne działania na rzecz redukcji naszego śladu, jednocześnie zwiększając efektywność operacyjną – podkreśla Laurent Lavenut, Dyrektor ds. Operacji i Produktu w Flora Food Group.
O Grupie Greenvolt
Greenvolt, spółka znajdująca się w portfelu globalnej firmy inwestycyjnej KKR, to grupa działająca w 100% w sektorze energii odnawialnej. Prowadzi działalność w 20 regionach geograficznych w Europie, Ameryce Północnej i Azji. Grupa dostarcza rozwiązania w zakresie energii odnawialnej w trzech głównych obszarach działalności: Zrównoważona biomasa (produkcja poprzez Greenvolt Biomass energii z pozostałości leśnych i odpadów miejskich za pośrednictwem 7 elektrowni w Portugalii i Wielkiej Brytanii); Skala użytkowa (rozwój, poprzez Greenvolt Power, projektów wiatrowych, fotowoltaicznych i magazynowych na dużą skalę na kilku rynkach europejskich, w USA i Japonii, z łącznym rurociągiem 9,3 GW; oraz Energetyka rozproszona (koncentracja, za pośrednictwem Greenvolt Next, na rozwiązaniach B2B w zakresie instalacji, konserwacji i finansowania fotowoltaiki dla indywidualnej i zbiorowej konsumpcji własnej, a także mobilności elektrycznej, LED, dachów, carportów i akumulatorów w kilku regionach geograficznych w Europie i Indonezji.