FORVIA Women’s Summit, czyli drugie spotkanie kobiet z branży automotive

Zeszłoroczny sukces wydarzenia sprawił, że również w tym roku 50 wyróżniających się w swoich zakładach pracą i działalnością prospołeczną kobiet, spotkało się podczas 2. edycji FORVIA Womens Summit. W ten sposób FORVIA, podziękowała swoim pracownicom za ich codzienne zaangażowanie. 

FORVIA, to nie tylko lider wśród producentów części samochodowych. Marka przoduje także w nowym spojrzeniu na różnorodność. Zatrudniając 40% kobiet w swojej załodze, pokazuje, że świat motoryzacji nie jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Kobiety są od lat filarem firmy. Dzięki zróżnicowanym zespołom możliwe jest patrzenie na wyzwania z wielu perspektyw. Kobiety można spotkać na każdym szczeblu organizacyjnym firmy — na liniach produkcyjnych, na stanowiskach inżynierskich i w zarządzie. 50 z nich, które są nie tylko wzorowymi pracownicami, ale również fantastyczną inspiracją i wzorem poprzez realizację swoich pasji poza pracą, spotkało się w dniach 27-28 października w Sierpcu, podczas drugiej edycji FORVIA Womens Summit. 

W imię różnorodności 

W 2019 roku FORVIA uruchomiła międzynarodowy program Gender Diversity. Ma on na celu budowanie różnorodności i inkluzywnmości w firmie. W ramach programu FORVIA stawia na rozwój kompetencji wśród kobiet, które zajmują stanowiska menagerskie i specjalistyczne, a także tych, które przygotowują się do objęcia wysokich stanowisk w firmie. Firma oferuje m.in. program mentoringowy, szkolenia z umiejętności liderskich czy autoprezentacji. 

Jednym z działań w ramach programu Gender Diversity jest także wydarzenie FORVIA Womens Summit — komentuje Agata Matyj, Country Communication Specialist. — Chcemy, aby każdego roku było ono pełne nowych doświadczeń oraz stanowiło źródło wiedzy i rozwoju dla kobiet pracujących w branży automotive — dodaje. Dlatego też jednym z elementów FORVIA Womens Summit były warsztaty rozwojowe dla uczestniczek z zakresu: komunikacji, pewności siebie, zarządzania stresem i psychologii różnic kulturowych. 

FORVIA Womens Summit nie mógł odbyć się bez nagrodzenia szczególnie wyróżniających się pań. Podczas uroczystej gali rozdane zostały nagrody w trzech kategoriach. Nagrodę w kategorii Woman in tech zdobyła Marta Groszek, Inżynierka rozwoju produktu w R&D Faurecia Grójec. W kategorii Woman in operation — Agnieszka Kąkol, Dyrektorka zakładu produkcyjnego w Jelczu. W kategorii Woman who makes a difference zdobyła Monika Gryckan-Didkowska na co dzień zajmująca się księgowością, a pozazawodowo angażująca się w działalność prospołeczną i wolontaryjną. 

Z poczuciem spokoju

Jednak był to czas nie tylko rozwoju kompetencji zawodowych, ale przede wszystkim moment inspiracji i wytchnienia od codziennych obowiązków. Uczestniczki mogły posłuchać wystąpienia gościni specjalnej — Doroty Wellman, która opowiedziała o tym, jak budować siłę kobiet, pamiętając, że najważniejsza jest troska o siebie, o co uczestniczki mogły zadbać już kolejnego dnia podczas warsztatów well-being. 

Na co dzień staramy się rozwijać potencjał naszych pracowników — mówi Ewa Kwiecińska, Country Communication Manager. — Te dwa dni miały być czasem przede wszystkim docenienia, oddechu i zadbania o dobre samopoczucie naszych pracownic. Wszystko po to, by z nową energią powrócić do codziennych działań, zarówno tych prywatnych, jak i zawodowych — dodaje. 

Rynek wymaga od firm dbałości o pracownika i działania w duchu istotnych dla ogółu wartości. Warto jednak, aby były to inicjatywy związane nierozerwalnie z DNA marki. Takie wydarzenie jak FORVIA Womens Summit jest idealnym odzwierciedleniem tożsamości Grupy FORVIA. Dlatego kierownictwo deklaruje, że dołoży wszelkich starań, aby za rok jej pracownicy mieli ponownie okazję do świętowania.

Grupa FORVIA

FORVIA łączy technologie i silne strony przemysłowe Faurecii i HELLI. Z ponad 300 zakładami przemysłowymi, 77 centrami badawczo-rozwojowymi i 150 000 pracownikami, zapewnia unikalne i kompleksowe podejście do teraźniejszych i przyszłych wyzwań motoryzacyjnych. Składająca się z 6 grup biznesowych z 24 liniami produktowymi i silnym portfolio obejmującym ponad 14 000 patentów, FORVIA dąży do tego, aby stać się twórcą zmian, zaangażowanym we wprowadzanie transformacji mobilności.