Fort Wola stawia na mobilność i różnorodność

Letni sezon w Forcie Wola upływa pod znakiem smaków i sezonowych formatów. W ciepłych miesiącach centrum przyciąga nie tylko ofertą sklepów i usług dostępnych w komfortowych wnętrzach, ale też strefą food trucków i rotacyjnymi wyspami z lodami, owocami i regionalnymi przysmakami.

Mobilne punkty gastronomiczne zyskały w ostatnich latach status globalnego fenomenu, stając się nie tylko alternatywą dla klasycznych restauracji, ale pełnoprawną częścią miejskiego krajobrazu kulinarnego. W Polsce ten trend rozwija się dynamicznie, szczególnie w sezonie letnim, kiedy klienci szukają świeżych produktów i niezobowiązującej atmosfery.

Letni trend „food truck experience” rozgościł się także w Forcie Wola – centrum, które dzięki sąsiedztwu klubu Progresja i dużej przestrzeni parkingowej może zaoferować więcej niż tylko klasyczne zakupy. Liczne koncerty, wydarzenia plenerowe i festiwale organizowane tuż obok przyciągają tłumy, a strefa food trucków na parkingu Fortu Wola staje się naturalnym miejscem spotkań, posiłków na świeżym powietrzu i kulinarnych odkryć. Latem na klientów czekają tu cztery różnorodne food trucki, które wpisują się w aktualne potrzeby miejskich konsumentów: szybko, lokalnie i z charakterem. Lodolandia kusi orzeźwiającymi deserami, naleśniki i kurczak z rożna to klasyki w nowoczesnym wydaniu, a owoce w czekoladzie łączą przyjemność ze zdrową przekąską. Podczas wydarzeń specjalnych, takich jak koncerty czy akcje organizowane w sąsiedniej Progresji, strefa gastronomiczna Fortu Wola pozostaje otwarta dłużej niż w standardowych godzinach pracy centrum.

Strefa food trucków w Forcie Wola to element naszej oferty, który świetnie uzupełnia program wydarzeń Progresji. Jesteśmy sąsiadami, którzy realnie ze sobą współpracują.  Strefa działa regularnie, a przy okazji koncertów i festiwali staje się naturalnym punktem spotkań dla tych, którzy chcą szybko i dobrze zjeść. To przykład miejskiej synergii – dwóch miejsc, które razem tworzą otwartą i różnorodną przestrzeń dla mieszkańców Woli oraz gości z całej Warszawy i nie tylkomówi Magdalena Zawadzka-Mech, dyrektorka Fortu Wola.

Wyspy handlowe – elastyczna przestrzeń na sezonowe odkrycia

W pasażu Fortu Wola funkcjonuje kilka stałych wysp handlowych, takich jak mBank oraz SFD – suplementy i odżywki dla aktywnych. Uzupełniają je koncepty sezonowe, które dodają pasażowi kolorytu i lokalnego smaku. Podlaska Chata oferuje regionalne produkty, Wyspa Smaków przybliża kulinarne tradycje Litwy, Łotwy i Ukrainy, stoisko z owocami premium przyciąga świeżością i jakością, a Porcja Smaku serwuje lody rzemieślnicze i słodycze.

Wyspy handlowe są zaprojektowane jako uzupełnienie głównej oferty, a wybór stoisk zmienia się wraz z porami roku, wydarzeniami w centrum i zainteresowaniem klientów. Ta elastyczność pozwala regularnie odświeżać ofertę i odpowiadać na nowe trendy zakupowe.

Elastyczność to dziś jedna z najważniejszych cech nowoczesnego centrum handlowegomówi Magdalena Zawadzka-Mech.Dzięki rotacyjnym strefom, zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym, możemy dynamicznie reagować na potrzeby klientów, dostosowując ofertę do sezonu czy okazji. To także świetna przestrzeń dla lokalnych przedsiębiorców, którzy szukają miejsca na przetestowanie swoich pomysłów i bezpośredni kontakt z odbiorcami. Ruchome formaty naturalnie uzupełniają stały tenant-mix, wnosząc świeżość i powód, by zajrzeć do nas częściejdodaje.

Przestrzeń zakupów, smaku i relaksu

Fort Wola to nowoczesne centrum handlowo-usługowe położone na styku warszawskich dzielnic Wola i Bemowo. Po gruntownej modernizacji zakończonej w 2023 roku, obiekt zyskał nową jakość i funkcjonalność, oferując 28 tys. mkw. powierzchni najmu i ponad 70 lokali handlowych, usługowych i gastronomicznych.

Wśród najemców znajdują się m.in. Kaufland, Sinsay, HalfPrice, CCC, Greenpoint, Hebe, Rossmann, Dealz, Pepco, Tedi, Empik, Jysk i Woolworth. Szeroka oferta handlowa uzupełniana jest przez strefę gastronomiczną, w której klienci znajdą zarówno znane sieci (KFC, Salad Story), jak i lokalne koncepty, takie jak Kuchnia Smak Azji, Bingo Bubble czy wyjątkowa restauracja Tutti Santi, serwująca pizzę według autorskiej receptury Valerio Valle, wielokrotnego mistrza Włoch i Europy.

Centrum rozwija również funkcje rozrywkowe i rekreacyjne Znajdują się tu klub bilardowo-rozrywkowy 147 Break, jedyna w Warszawie wrotkarnia Roller Disco, klub fitness Zdrofit z rozbudowaną strefą relaksu, centrum artystyczno-rozrywkowe Jungle Academy, Centrum Rysunku, Hakiel Akademia Tańca oraz punkty beauty i komfortowe strefy wypoczynku.

_______________________

Mayland jest deweloperem i zarządcą dużych obiektów handlowych w Polsce, działającym na rynku od 1995 roku jako część Grupy Casino. W portfolio spółki znajdują się takie obiekty jak Karolinka w Opolu, Pogoria w Dąbrowie Górniczej, Jantar w Słupsku, Fort Wola w Warszawie oraz Serenada w Krakowie. W 2024 roku spółka zakończyła modernizację Fortu Wola w Warszawie, kontynuując strategię rozwoju i podnoszenia standardów istniejących obiektów.

Od 2001 roku Mayland dostarczył na rynek ponad 250 tys. mkw. powierzchni handlowej. Obecnie zarządza obiektami w całej Polsce i posiada rozbudowany portfel projektów obejmujących zarówno inwestycje komercyjne, jak i mieszkaniowe.