Dzięki wsparciu marki GROHE w ramach kampanii „Make a Splash!”, LIXIL i UNICEF zapewniły dostęp do bezpiecznych rozwiązań wodno-sanitarnych w Nigerii i Indonezji

  • Należąca do LIXIL marka GROHE przekazała 1,2 mln euro zebranych w ramach kampanii pod hasłem „Obudź swoją energię” na rzecz działań partnerskich LIXIL i UNICEF
  • W samej Nigerii wkład ten pomoże ponad 1,75 mln ludzi uzyskać dostęp do lepszych urządzeń wodno-sanitarnych
  • W Indonezji efekt współpracy między LIXIL i UNICEF wzmocni rynek usług wodno-sanitarnych, aby zaoferować zwiększony dostęp do bezpiecznych urządzeń sanitarnych dla około 250 000 osób, zwłaszcza w społecznościach zamieszkujących peryferia miast. Liczba ta wzrośnie wraz ze skalą programu

Warszawa, listopad 2022 – Dostęp do czystych, bezpiecznych toalet lub możliwość umycia rąk to coś, co dla większości z nas wydaje się standardem higieny. Niestety 1,69 miliarda ludzi na całym świecie nie ma dostępu do podstawowych urządzeń sanitarnych. 496 milionów regularnie korzysta z „toalety” na zewnątrz, a 30% populacji świata nie ma w domu do dyspozycji urządzeń z bieżącą wodą oraz mydłem.

Globalne partnerstwo LIXIL i UNICEF w ramach inicjatywy „Make a Splash!” rozpoczęło się w 2018 roku. Łączy ono starania UNICEF w zakresie zwiększania dostępu do rozwiązań wodno-sanitarnych na świecie z technologią i doświadczeniem w tworzeniu prostych, ale innowacyjnych i przystępnych cenowo rozwiązań sanitarnych marki SATO, należącej do LIXIL. Efekty tego partnerstwa dotarły już do 2,9 milionów osób, a cała akcja rozszerzyła się w 2021 na 6 krajów. W tym na 3 najludniejsze państwa świata: Nigerię, Indonezję i Indie.

W zeszłym roku marka GROHE przeprowadziła kampanię pod hasłem „Obudź swoją energię” (ang. nazwa brzmiała „Energy for Life”). Objęła ona 13 krajów na terenie Europy, Bliskiego Wschodu oraz Północnej Afryki. Założeniem było przekazanie wartości 1 € za każdy sprzedany prysznic lub baterię termostatyczną GROHE w ramach wsparcia akcji „Make a Splash!” będącej wspólną inicjatywą UNICEF i LIXIL. Łącznie zebrano 1,2 mln euro, które przeznaczono bezpośrednio na działania partnerskie, wspierające społeczności w Nigerii i Indonezji – krajach, w których ludzie cierpią z powodu braku dostępu do podstawowych oraz bezpiecznych urządzeń wodno-sanitarnych.

Wsparcie działań podnoszących warunki sanitarne w Nigerii

UNICEF szacuje, że prawie 77,8 mln ludzi w Nigerii korzysta z toalety na otwartej przestrzeni lub ma dostęp jedynie do mało zaawansowanych rozwiązań sanitarnych. W zeszłym roku akcja „Make a Splash!” rozszerzyła swój zasięg na Nigerię, gdzie rząd federalny ogłosił plany związane z rozwiązaniem problemu otwartej defekacji do 2025 roku. UNICEF będzie wspierał te wysiłki poprzez edukację społeczności, tworząc zapotrzebowanie na urządzenia sanitarne w gospodarstwach domowych. Ma to przynieść poprawę warunków higienicznych dla 1,5 miliona osób. Organizacja będzie również współpracowała z nigeryjskim rządem w celu wzmocnienia systemów optymalizujących zasięg rynków sanitarnych i ich rolę w zapewnieniu konsumentom dostępu do produktów oraz usług. Dzięki temu dodatkowe 250 000 osób będzie mogło korzystać z lepszych usług wodno-sanitarnych.

Opracowanie rozwiązań zapewniających dostęp do bezpiecznych usług sanitarnych w Indonezji

W Indonezji 80% gospodarstw domowych ma dostęp do podstawowych rozwiązań sanitarnych, ale mniej niż 1/10 korzysta z bezpiecznych urządzeń. Działania podejmowane w ramach akcji „Make a Splash” w Indonezji posłużą jako katalizator zmian, by w rezultacie zwiększyć skalę korzystania z bezpiecznych usług poprzez rozwój odpowiednich rozwiązań oraz zaangażowanie sektora prywatnego. Wkład marki GROHE w inicjatywę wpłynie na poprawę jakości warunków wodno-sanitarnych nawet 250 000 ludzi. Wraz z dalszym testowaniem i zwiększaniem skali tego przedsięwzięcia, GROHE i UNICEF mają szansę zwiększyć dostęp do bezpiecznych rozwiązań sanitarnych dla jeszcze większej liczby Indonezyjczyków.

„W LIXIL jesteśmy dumni z naszego globalnego partnerstwa z UNICEF i kampanii GROHE „Obudź swoją energię”. Działania te mają natychmiastowy i długotrwały wpływ na jakość życia tysięcy osób w Nigerii i Indonezji, gdzie defekacja na zewnątrz oraz niepewne warunki sanitarne nadal są codziennością. Woda jest podstawą naszej działalności, a jako globalny lider w branży, dążymy do tego, by nasze działania były zgodne z 6. celem zrównoważonego rozwoju ONZ. Jesteśmy zobowiązani do dzielenia się naszą wiedzą i tworzenia warunków do dobrych zmian, aby dostęp do czystej wody i urządzeń sanitarnych stały się rzeczywistością dla każdego i wszędzie” – mówi Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA.

„Poprawa warunków sanitarnych i higieny jest ważna, zwłaszcza dla dzieci w Nigerii. Zmniejsza to ryzyko chorób, które mogą negatywnie wpłynąć na ich ogólne samopoczucie, naukę i rozwój. W UNICEF jesteśmy wdzięczni, że wsparcie marki GROHE. Nie tylko pomoże nam ułatwić dostęp do bezpiecznych rozwiązań sanitarnych dla większej ilości dzieci i rodzin, ale także wspomoże misję uwolnienia Nigerii od problemów związanych z defekacją na zewnątrz” – podkreśla Jane Bevan, Chief of WASH, UNICEF Nigeria.

„Ułatwienie dostępu do usług sanitarnych poprzez zwiększenie ich dostępności oraz przystępności może uratować życie wielu dzieci, pozytywnie wpływając na ich zdrowie, edukację i możliwości ekonomiczne” – mówi Maniza Zaman, przedstawicielka UNICEF w Indonezji. „Nasza współpraca z GROHE i LIXIL połączy partnerów rządowych, przedsiębiorców, dostawców i instytucje finansowe, aby pomóc przyspieszyć dostęp do bezpiecznie zarządzanych urządzeń sanitarnych dla milionów ludzi, co pozwoli znacznie większej liczbie dzieci żyć oraz rozwijać się w czystym i zdrowym środowisku”.

Dowiedz się więcej o tym, jak GROHE wspiera akcję „Make a Splash!” na dedykowanej stronie GROHE.

UNICEF nie promuje żadnej firmy, marki, produktu ani usługi.

O GROHE

GROHE jest wiodącym na świecie producentem kompletnych rozwiązań łazienkowych i kuchennych. Od 2014 roku należy do portfolio marek organizacji LIXIL. Filarami marki GROHE są technologia, jakość, design i zrównoważony rozwój, dzięki którym od lat tworzy rozwiązania będące odzwierciedleniem dewizy Pure Freude an Wasser. Produkty, takie jak kolekcja armatury GROHE Eurosmart lub kolekcja baterii termostatycznych, a także przełomowe innowacje, np. systemy kuchenne GROHE Blue potwierdzają ogromne doświadczenie w branży. Rozwiązania te powstają z myślą o potrzebach konsumentów, by ułatwiać im życie oraz dbać o ekologię. Marka zapewnia także produkty i usługi będące wsparciem w pracy profesjonalistów, m.in. GROHE GIVE – program szkoleniowy dla młodych instalatorów.

Woda leży u źródła wszystkich działań marki GROHE. Dlatego firma jest zaangażowana w realizację strategii korporacyjnej organizacji LIXIL z łańcuchem wartości oszczędzającym zasoby naturalne: od produkcji neutralnej pod względem emisji CO2* przez rozwiązania produktowe oszczędzające wodę i energię, ograniczanie do niezbędnego minimum plastikowych elementów w opakowaniach produktów aż po wprowadzenie na rynek produktów z certyfikatem Cradle to Cradle Certified®. Ważnym elementem strategii jest również hybrydowy ekosystem komunikacji GROHE X, do którego należą: internetowa platforma, pełna wartościowych treści i inspiracji, GROHE X Brand & Communication Experience Center w Hemer (Niemcy) z nowoczesnymi studiami filmowymi oraz imponujące ciężarówki GROHE X Motion. Dzięki nowym sposobom komunikacji marka GROHE dociera do ludzi na całym świecie, realizując główny cel LIXIL, jakim jest zapewnianie lepszych domów wszystkim i wszędzie.

* włączając projekty kompensujące emisję CO2, więcej na green.grohe.com.

Informacje o UNICEF

UNICEF od 75 lat ratuje życie dzieci, broni ich praw i pomaga im wykorzystać potencjał, jaki posiadają. Nigdy się nie poddajemy!

Pracujemy w najtrudniejszych miejscach na świecie, aby dotrzeć do najbardziej pokrzywdzonych dzieci. W ponad 190 krajach i terytoriach pracujemy #dlakazdegodziecka, aby budować lepszy świat dla wszystkich. Przed, w trakcie i po kryzysach humanitarnych jesteśmy na miejscu niosąc ratującą życie pomoc i nadzieję dzieciom i ich rodzinom. Realizujemy nie tylko działania pomocowe, ale także edukacyjne. Wierzymy, że edukacja to jedna z najbardziej skutecznych form zmieniania świata. W Polsce pracujemy ze szkołami i samorządami, aby prawa dziecka były zawsze przestrzegane, a głos młodych ludzi słyszany i respektowany. Jesteśmy apolityczni i bezstronni, ale nigdy nie pozostajemy obojętni, gdy chodzi o obronę praw dzieci i zabezpieczenie ich życia i przyszłości. Więcej informacji na unicef.pl.

Informacje o LIXIL 

LIXIL (TSE: 5938) to producent innowacyjnej armatury oraz rozwiązań do domu, które pozwalają radzić sobie
z codziennymi wyzwaniami i podnoszą standard życia w każdym miejscu na świecie. Korzystając z naszego japońskiego dziedzictwa, tworzymy i wdrażamy nowoczesne technologie odpowiadające za wysoką jakość produktów i zmieniające oblicze domów. Jednak LIXIL wyróżnia się przede wszystkim zrównoważonym sposobem działania – począwszy od wyrazistych projektów, poprzez ducha przedsiębiorczości i dbałość o środowisko, aż po odpowiedzialny rozwój działalności biznesowej. Nasze podejście realizujemy w praktyce dzięki wiodącym w branży markom, w tym INAX, GROHE, American Standard i TOSTEM. Ponad 60 000 współpracowników działających w więcej niż 150 krajach jest dumnych z tego, że nasze produkty każdego dnia poprawiają jakość życia miliardów ludzi. Dowiedz się więcej na www.lixil.com

GROHE Polska

Puławska 182 • 02-670 Warszawa • Polska • Telefon: +48 22 54 32 640  www.grohe.pl