dm rozstrzygnęła pierwszy w swojej historii w Polsce konkurs na ambasadorkę marki Balea. Laureatką została Agnieszka Kula prowadząca profil kulczii. W konkursie wzięło udział 87 uczestników. Nagrodą główną były między innymi roczny kontrakt ambasadorski, karta podarunkowa o wartości 2000 zł na zakupy w dm i profesjonalna sesja fotograficzna, której efekty zostały wykorzystane do trwającej właśnie kampanii.
– Konkurs prowadziliśmy na stronie dm.pl i w mediach społecznościowych. To pierwsza w Polsce tego typu inicjatywa skierowana do klientów. Jej celem było zwiększenie świadomości marki Balea oraz zbudowanie unikatowego, emocjonalnego doświadczenia konsumenckiego z naszymi klientami. Zadanie konkursowe w uproszczeniu polegało na nagraniu filmu, w którym uczestnicy polecali swój ulubiony produkt marki Balea. Nasza laureatka zarekomendowała olejek do demakijażu, wokół którego zbudowaliśmy narrację do trwającej właśnie kampanii online. Dzięki temu robiąc zakupy w naszych sklepach stacjonarnych, w sklepie online i w aplikacji za minimum 200 zł olejek Balea można otrzymać za symboliczną 1zł – mówi Hubert Iwanowski, Dyrektor Obszaru Marketingu i zakupów dm w Polsce.
Sesja fotograficzna z udziałem laureatki, z dobranymi dla niej produktami do pielęgnacji twarzy marki Balea odbyła się w kwietniu. W profesjonalnym przygotowaniu zwyciężczynię wspierała Karolina Gołębiewska znana z kanału StylizacjeTV.
– Link do konkursu wysłała mi koleżanka, ponieważ prowadzę konto na Instagramie, Tik Toku i kanał na YouTube o tematyce pielęgnacyjnej to nie zastanawiałam się długo, czy wziąć udział w konkursie. Wygrana dała mi, ale także mojej rodzinie i znajomym, poczucie że moje hobby, to co tworzę na swoich profilach social mediowych rzeczywiście ma sens i podoba się ludziom. Zgłoszeń do konkursu było naprawdę sporo i nie spodziewałam się, że to właśnie ja wygram – mówi Agnieszka Kula, nowa ambasadorka marki Balea. – Mój ulubiony produkt, który pokazałam w konkursie to olejek do demakijażu Balea. Wybrałam go, ponieważ jest bardzo tani w porównaniu z podobnymi tego typu kosmetykami na rynku, a jakością absolutnie od nich nie odstaje. Pomyślałam, że mało osób go zna, a warto o nim mówić. Często w dm sięgam też po produkty spożywcze dmBio – są naprawdę świetne. Muszę się przyznać, że dużą część kwoty z karty podarunkowej, którą wygrałam w konkursie przeznaczyłam właśnie na nie – musli śniadaniowe, sosy do gotowania – wybór jest naprawdę duży, a w innych sklepach trzeba się sporo naszukać, żeby znaleźć dobre produkty bezglutenowe albo zdrowe przekąski z niską zawartością cukru – dodaje ambasadorka.
Najwięcej zgłoszeń konkursowych drogerie dm otrzymały za pośrednictwem Instagrama, następnie TikToka, a na końcu uplasował się Facebook. Choć większość z nich pochodziła od kobiet, w finałowej 11-stce nagrodzono także 2 mężczyzn. Wśród kosmetyków marki Balea, które uczestnicy najczęściej wskazywali jako swoje ulubione znalazły się te z serii Beauty Expert, jak serum i peelingi, żele Balea oraz maseczki na twarz.
Balea to marka własna dm, od przeszło 25 lat oferująca ponad 600 kosmetyków do skóry młodej, dojrzałej, wrażliwej i normalnej; do twarzy, ciała i włosów dla kobiet i mężczyzn. Składają się na nią innowacyjne, wyszukane składniki, starannie dobrane receptury poddawane surowym kontrolom. Dzięki temu produkty Balea regularnie otrzymują najwyższe oceny w testach porównawczych i niezmiennie cieszą się uznaniem klientów.
Konkurs wspierał także rozwój mediów własnych dm. Warto przy tej okazji dodać, że rok do roku marka zaobserwowała ponad 60% wzrost społeczności na profilu na Facebooku i ponad 50% na Instagramie (maj 2023 vs maj 2024). dm rozwija także konto na Linkedin, TikToku oraz na You Tubie odpowiednio dopasowując komunikację do potrzeb odbiorców i trendów.
Inicjatywa, opracowanie pomysłu konkursowego wraz z mechaniką to zasługa działu marketingu dm-drogerie markt Polska. W projekcie wizualnym oraz obsłudze drogerię dm wspierała agencja Freundschaft. Więcej na www.dm.pl