(Warszawa, 26.11.2024) – CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, dąży do doskonałości w usługach logistyki kontraktowej. Operator zarządza ponad 800 magazynami dedykowanymi i multi-user na świecie, w tym 35 w Polsce. Realizacja tego celu wymaga nie tylko zastosowania nowoczesnych technologii, ale też dobrego przygotowania i współpracy zespołów. Jest to szczególnie ważne wtedy, gdy magazyny muszą zapewnić sprawną obsługę w okresach wzmożonego ruchu towarów, tak jak coroczny szczyt sprzedażowy, który 29 listopada rozpoczyna Black Friday. CEVA, aby osiągnąć doskonałość operacyjną, wdrożyła globalny program szkoleniowy – Contract Logistics Learning Week, z wykorzystaniem innowacyjnych metod nauczania.
W pierwszej edycji Contract Logistics Learning Week wzięło udział 25 tys. pracowników i menadżerów CEVA z ponad 100 oddziałów, także z Polski. Ten wyjątkowy, również ze względu na skalę, projekt dedykowany był innowacjom i współpracy. Pokazał też w jak nowatorski sposób CEVA rozwija umiejętności zespołów logistyki kontraktowej, aby sprostać potrzebom klientów i budować kulturę ciągłego doskonalenia.
Innowacje w szkoleniu
Podczas Contract Logistics Learning Week pracownicy CEVA wzięli udział w 17 webinariach, poświęconych rozwojowi twardych i miękkich kompetencji. Sesje prowadzone były w różnych językach i zostały przygotowane pod kątem potrzeb zespołów w konkretnych regionach.
Do przeprowadzenia ćwiczeń praktycznych wykorzystano innowacyjną i immersyjną metodę nauczania w oparciu o Meta Quest 2. Dzięki temu pracownicy mieli możliwość wirtualnego zwiedzenia magazynów CEVA Logistics, depotu CMA CGM, Containerships czy terminali, co pozwoliło im poznać operacje CEVA z zupełnie nowej perspektywy. Nowatorskie podejście, w połączeniu z inicjatywami i warsztatami Lean, okazało się być bardzo dobrym sposobem na zaangażowanie pracowników w doskonalenie umiejętności i podnoszenie efektywności operacyjnej.
Praktyczne podejście do rozwoju
W programie duży nacisk położono na rozwój umiejętności praktycznych. CEVA przygotowała ponad 70 modułów e-learningowych, dedykowanych kompetencjom twardym oraz intensywne warsztaty typu bootcamp, zwiększające efektywność uczenia się. Udział w tych szkoleniach pomógł pracownikom zrozumieć jak stosować nowe narzędzia i strategie w rzeczywistych sytuacjach biznesowych.
Kluczowe znaczenie dla poszerzenia wiedzy na temat najważniejszych narzędzi, wykorzystywanych w logistyce, miały sesje Contract Manager Portal. Warsztaty koncentrujące się na technikach Lean oraz rozwoju umiejętności miękkich odegrały kluczową rolę w doskonaleniu zarówno efektywności operacyjnej, jak i kompetencji przywódczych.
Zgodnie ze strategią Learning & Development CEVA przeprowadzono także zajęcia w ramach nowego programu Akademii Logistyki. Został on opracowany tak, aby wspierać rozwój umiejętności, które są niezbędne do odniesienia sukcesu w logistyce.
Innowacje w szkoleniu to korzyści dla klientów
Najważniejszą rolę w tygodniu edukacji CEVA odegrała innowacyjność, w oparciu o doświadczenie immersyjne i rozwiązania Meta, które wspierały kreatywne rozwiązywanie problemów. Dzięki temu pracownicy będą jeszcze lepiej przygotowani do stawiania czoła wyzwaniom w dynamicznie zmieniającej się branży logistycznej. To z pewnością przełoży się na korzyści dla klientów CEVA, czyli wzrost efektywności, szybszą reakcję i satysfakcję.
Patrząc w przyszłość: kultura ciągłego rozwoju
Pierwsza edycja Contract Logistics Learning Week otwiera nowy rozdział w procesie ciągłego doskonalenia operacji magazynowych CEVA. Firma będzie kontynuować inwestycje w programy edukacyjne i rozwój, tak aby zapewnić pracownikom kolejne nowe możliwości zdobycia umiejętności kluczowych dla sukcesu firmy i jej klientów.
Sukces globalnego tygodnia edukacji jest także dowodem na to, jak duże znaczenie dla doskonałości operacyjnej i budowy zaangażowanego zespołu ma edukacja. Dzięki dobrze wyszkolonym pracownikom i menadżerom CEVA jest gotowa już dziś sprostać wyzwaniom przyszłości.
O CEVA Logistics
CEVA Logistics, światowy lider logistyki 3PL, dostarcza rozwiązania dla globalnego łańcucha dostaw, łącząc ludzi, produkty i dostawców na całym świecie. Z siedzibą główną w Marsylii, Francja, CEVA Logistics świadczy szeroki wachlarz usług end-to-end dostosowanych do potrzeb klienta w zakresie logistyki kontraktowej oraz frachtu lotniczego, oceanicznego, naziemnego i logistyki pojazdów gotowych w 170 krajach na świecie, dzięki ok. 110 000 pracowników w ok. 1 500 lokalizacjach. Z przychodami pro forma w 2023 r. na poziomie 20,2 mld USD, CEVA Logistics jest częścią CMA CGM Group, globalnego gracza w zakresie rozwiązań morskich, lądowych, lotniczych oraz logistycznych.