Dane mPay, wiodącej polskiej aplikacji mobilnej do podróżowania, pokazują wyraźny wzrost liczby biletów zakupionych na przejazdy koleją, który notuje się na przestrzeni ostatnich lat, a nawet miesięcy. W pierwszym półroczu 2024 roku liczba ta wzrosła o blisko 10% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Najbardziej popularnymi kierunkami okazały się być takie miasta jak Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław oraz Poznań.
Podróże kolejowe w Polsce przeżywają prawdziwy renesans, a przyczynia się do tego rozbudowa infrastruktury, atrakcyjne oferty promocyjne oraz rosnąca świadomość ekologiczna społeczeństwa. Kolej jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu zbiorowego i charakteryzuje się ponad 4 razy mniejszą emisją CO2 niż transport drogowy, a także 5 razy mniejszą emisją CO2 niż transport lotniczy. Wybierając kolej, w całym 2023 roku pasażerowie zaoszczędzili 1,67 mln ton CO2.
– Polacy coraz chętniej wybierają kolej jako swój główny środek transportu, doceniając zarówno niskoemisyjność, jak i wygodę podróżowania. Trend ten dostrzegamy w mPay, który jest cyfrowym towarzyszem podróży. Aplikacja umożliwia szybkie i intuicyjne wyszukiwanie połączeń, rezerwację biletów oraz śledzenie aktualnych informacji o podróży, co znacząco podnosi jakość doświadczeń użytkowników. Nieustannie pracujemy nad wprowadzaniem kolejnych innowacji, które mają na celu jeszcze bardziej usprawnić proces zakupu biletów i zarządzania podróżami. Dzięki rosnącej liczbie użytkowników i pozytywnym opiniom, aplikacja stała się liderem w sektorze mobilnych rozwiązań dla transportu kolejowego w Polsce, co potwierdza fakt, że korzysta z niej już ponad 1,5 miliona osób. Popularność mPay świadczy o rosnącym zapotrzebowaniu na inteligentne i nowoczesne rozwiązania w sektorze transportu kolejowego, ale nie tylko – mówi Andrzej Basiak, CEO mPay S.A.
Plany rozwojowe kolei na najbliższe lata
Jak wynika ze strategii PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. do 2030 roku wraz z ukierunkowaniem na dalsze lata, przyszłość kolei w Polsce rysuje się niezwykle obiecująco. Plany obejmują dalszą elektryfikację linii kolejowych, co znacząco przyczyni się do zmniejszenia emisji spalin i zwiększenia efektywności energetycznej. Dodatkowo, modernizacja infrastruktury, w tym usunięcie „wąskich gardeł”, ma na celu poprawę płynności i punktualności podróży. Intensyfikacja digitalizacji sterowania ruchem kolejowym oraz inwestycje w nowoczesne technologie zasilania są kolejnymi krokami w kierunku jeszcze bardziej ekologicznej i efektywnej kolei.
W ramach projektu Kolej Dużych Prędkości planowane są inwestycje, które pozwolą na szybsze podróżowanie pomiędzy dużymi miastami w kraju. Na wybranych trasach pociągi rozpędzą się do prędkości ponad 300 km/h.
mPay w służbie podróżującym
Aplikacja finansowa mPay oferuje szereg funkcji, które czynią zakup biletów szybkim i bezproblemowym. Użytkownicy mogą łatwo i wygodnie dokonywać płatności za bilety komunikacji miejskiej, kolejowe oraz autobusowe, co sprawia, że podróżowanie staje się bardziej zintegrowane i spójne. Aplikacja współpracuje z najważniejszymi krajowymi przewoźnikami, takimi jak PKP Intercity, POLREGIO, Koleje Śląskie, Koleje Małopolskie, Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie czy Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Dzięki rozbudowanej sieci partnerów i dostępnych połączeniach kolejowych, aplikacja zapewnia użytkownikom szerokie możliwości planowania podróży. Użytkownicy mogą łatwo zakupić bilety na różne kierunki i klasy, dostosowując swoje wybory do indywidualnych potrzeb i preferencji.
O mPay:
mPay to jedna z najpopularniejszych polskich aplikacji wspierających nowoczesny styl życia. Aplikacja, z której korzysta już 1.5 mln użytkowników umożliwia między innymi cyfrowe płatności w niemal każdej sytuacji. mPay oferuje swoim użytkownikom karty debetowe Visa, dając możliwość płacenia na całym świecie, a także bezpłatne przelewy bezpośrednie dla użytkowników zasilających portmonetki mPay. Ambasadorem marki mPay jest Jakub Błaszczykowski legenda piłki nożnej, a także biznesmen i inwestor. mPay to także wiodący polski fintech, dostawca rozwiązań i usług z obszaru mobilnych transakcji finansowych dla biznesu, od 2011 r. notowany na rynku NewConnect Giełdy Papierów Wartościowych. Spółka aktywnie poszerza portfolio usług z zakresu fintech, występując m.in. jako koncesjonowany agent rozliczeniowy z licencją NBP na własny Schemat Płatniczy oraz firma posiadająca status Krajowej Instytucji Płatniczej nadzorowanej przez KNF. Oznacza to, że posiada uprawnienia do prowadzenia rachunków płatniczych dla klientów i wydawania instrumentów płatniczych.