Cyberbezpieczeństwo zaczyna się od każdego z nas – podejście SOFTSWISS

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z partnerskimi centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, weźmie udział w tegorocznej edycji Code Europe – jednej z największych konferencji technologicznych w Europie Środkowej i największej tego typu inicjatywie w Polsce. Firma po raz kolejny zaprezentuje swoją ekspertyzę technologiczną, przyszłościowe podejście oraz zaangażowanie w dzielenie się wiedzą.

Jednym z kluczowych punktów programu będzie wystąpienie Artema Bychkova, zastępcy dyrektora ds. bezpieczeństwa w SOFTSWISS, zatytułowane „Groundhog Day: Lessons from 20 Years in Security”. W ramach prelekcji Artem, opierając się na dwóch dekadach doświadczenia, przedstawi niezmienne wyzwania, z jakimi mierzą się współczesne organizacje – od powtarzających się błędów technicznych po czynniki ludzkie i systemowe luki wynikające z niedoskonałości kultury organizacyjnej.

Łącząc poczucie humoru z wiedzą praktyczną, Artem poprowadzi słuchaczy przez powtarzające się antywzorce w obszarze cyberbezpieczeństwa, ilustrując je przykładami zaczerpniętymi z realnych sytuacji.

Cyberbezpieczeństwo nie jest już wyłącznie domeną działu IT. Dotyczy każdej osoby w organizacji. Od programistów i menedżerów produktu, przez działy HR i marketingu – każdy członek zespołu odgrywa rolę w utrzymaniu bezpieczeństwa systemów i ochronie danych. Budowanie kultury odporności na cyberzagrożenia oznacza podejmowanie świadomych decyzji w codziennej pracypodkreśla Artem Bychkov.

Na początku roku marka SOFTSWISS zaznaczyła swoją obecność na arenie międzynarodowej, prezentując zaangażowanie w obszarze cyberbezpieczeństwa podczas konferencji Africa Tech Week w Kapsztadzie. Artem Bychkov wygłosił tam prelekcję zatytułowaną „Resilience by Design”, w której zwrócił uwagę na rosnącą skalę cyberprzestępczości w rozwijających się gospodarkach cyfrowych. Podkreślił znaczenie projektowania systemów bezpiecznych już na etapie ich tworzenia – zwłaszcza w szybko rozwijających się regionach, takich jak Republika Południowej Afryki, która znajduje się obecnie wśród krajów najbardziej dotkniętych stratami finansowymi wynikającymi z cyberataków.

Szacuje się, że do 2026 roku globalne koszty cyberprzestępczości przekroczą 15 bilionów dolarów. Wraz z rosnącą adaptacją usług chmurowych i sztucznej inteligencji, zwiększa się również powierzchnia ataku i stopień zaawansowania działań cyberprzestępców. W tym kontekście SOFTSWISS konsekwentnie wzmacnia swoje działania na rzecz wdrażania odporności na wszystkich poziomach – zarówno w zakresie produktów, jak i procesów operacyjnych. Firma rozwija proaktywną kulturę bezpieczeństwa, umożliwiając klientom, partnerom i pracownikom pełnienie roli świadomych i zaangażowanych obrońców w coraz bardziej połączonym cyfrowo świecie.

O marce SOFTSWISS

SOFTSWISS to międzynarodowa marka technologiczna, która w 2024 roku świętowała 15-lecie działalności. W 2013 roku jako pierwsza firma w branży iGaming wprowadziła obsługę kryptowalut. Główne centra rozwoju firmy mieszczą się w Warszawie i Poznaniu. Obecnie zespół SOFTSWISS liczy ponad 2 000 pracowników, w tym specjalistów pracujących w modelu zdalnym.