The Farm 51, notowany na rynku NewConnect polski producent gier, prezentuje pierwsze dane po premierze wczesnego dostępu gry Chernobylite 2: Exclusion Zone. Tytuł będący bezpośrednią kontynuacją uznanego Chernobylite do 31 marca 2025 r. wygenerował około 160 tys. USD przychodu brutto ze sprzedaży na platformie Steam. Przychód netto, po uwzględnieniu prowizji platformy, wyniósł ponad 109 tys. USD. Równolegle w ramach działań promujących premierę nowej odsłony, sprzedano około 30,5 tys. egzemplarzy pierwszej części gry Chernobylite wraz z dodatkami, co przełożyło się na ponad 148 tys. USD przychodu brutto i niespełna 104 tys. USD przychodu netto. Twórcy nakreślili również plan dalszego rozwoju projektu oraz potwierdzili kontynuowanie prac nad wersjami konsolowymi. Oprócz bieżących przychodów ze sprzedaży gier znaczące wzmocnienie budżetu produkcji stanową środki z udanej kampanii na platformie Kickstarter.
– Od początku zakładaliśmy, że Early Access będzie dla nas nie tylko szansą na sprzedaż, ale przede wszystkim okazją do przetestowania nowych rozwiązań w grze i zbudowania wspólnie z graczami produktu gotowego na sukces komercyjny przy pełnej premierze. Chernobylite 2 jest naszym największym projektem i naturalną ewolucją pierwszej części. Reakcja społeczności pokazała, co działa, a co wymaga poprawy, dlatego przyjmujemy wszystko z odpowiedzialnością i dynamicznie reagujemy, jednocześnie nie rezygnując z naszej wizji rozwoju gry – komentuje Wojciech Pazdur, wiceprezes zarządu i dyrektor produkcji w The Farm 51.
Pierwsza duża aktualizacja – tzw. „megapatch” – została opublikowana w kwietniu 2025 r. i odpowiada na najczęściej zgłaszane przez graczy uwagi. Wśród kluczowych zmian znalazły się m.in. zastąpienie ścieżek głosowych generowanych przez AI nagraniami aktorskimi, poprawione lokalizacje językowe, zmiany w balansie rozgrywki i systemie sterowania, a także szereg usprawnień technicznych. W ramach aktualizacji dostarczono również pierwsze nowe funkcje zapowiadane w kampanii crowdfundingowej – w tym możliwość płynnego przełączania perspektywy FPP/TPP oraz dodatkowe uzbrojenie.
Spółka zaprezentowała także szczegółową roadmapę rozwoju gry, zakładającą publikację pięciu kolejnych dużych aktualizacji (tzw. megapatchy) w odstępie 1–2 miesięcy. Równolegle trwają prace nad wersjami konsolowymi na platformy PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Celem działań PR i marketingowych w nadchodzących miesiącach będzie poprawa ocen gry na Steam – docelowo powyżej 70% pozytywnych recenzji – co ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia widoczności tytułu i maksymalizacji jego potencjału sprzedażowego.
– Jeszcze raz warto podkreślić, że wersja Early Access nie jest produktem finalnym. Część zastrzeżeń dotyczyła kwestii, które przewidzieliśmy i które naturalnie podlegają dopracowaniu w toku dalszego rozwoju gry. Poprawiliśmy najważniejsze elementy – w tym głosy postaci i jakość lokalizacji – a kolejne aktualizacje będą kontynuować ten kierunek. Co istotne, spółka dysponuje wystarczającymi środkami finansowymi, aby dokończyć projekt na wysokim poziomie jakościowym. Zarówno sukces kampanii Kickstarter, jak i dotychczasowa sprzedaż obu wersji Chernobylite potwierdzają skuteczność strategii wzajemnej promocji tytułów oraz utrzymujący się potencjał komercyjny pierwszej części. To pokazuje, że marka Chernobylite posiada dużą wartość i lojalną społeczność, którą chcemy dalej angażować w kolejne etapy produkcji – dodaje Wojciech Pazdur.
Na początku roku twórcy gry poinformowali o sukcesie kampanii crowdfundingowej na platformie Kickstarter. Chernobylite 2 zebrał ponad 200 tys. euro, osiągając 211% wyznaczonego celu finansowego. To jeden z najlepszych wyników w historii polskich gier wideo na platformie Kickstarter, potwierdzający zaangażowanie społeczności i wysoki poziom oczekiwań wobec projektu.
Chernobylite 2: Exclusion Zone to rozwinięcie koncepcji pierwszej części gry, w którą zagrało ponad 2 miliony graczy, a ponad milion zakupiło jej pełną wersję. Nowa odsłona wprowadza do serii liczne innowacje: otwarty świat, płynne przełączanie perspektywy FPP/TPP, rozbudowany system walki oraz tryb kooperacyjny.
***
O spółce:
The Farm 51 to polskie studio deweloperskie z siedzibą w Gliwicach, notowane na NewConnect i specjalizujące się w tworzeniu gier komputerowych i rozwiązań technologicznych z wykorzystaniem fotogrametrii oraz wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Spółka została założona w 2005 r. przez doświadczonych twórców gier i od tego czasu konsekwentnie rozwija własne projekty, łącząc unikalne doświadczenia narracyjne z nowoczesną technologią. Najbardziej znanym tytułem studia jest Chernobylite.