- CEVA zwiększa skalę usług frachtu lotniczego i morskiego dzięki integracji z Bolloré Logistics
- Duże przejęcia od 2020 r. dla rozwoju oferty na całym świecie
(Warszawa, 11.07.2024) – CEVA Logistics, należąca do Grupy CMA CGM, wdraża nowy model organizacji wertykalnej. Ma on ułatwić klientom wykorzystanie globalnego potencjału firmy w zakresie transportu lotniczego, morskiego, drogowego i kolejowego, a także logistyki kontraktowej, logistyki pojazdów gotowych, logistyki projektowej oraz rozwiązań celnych.
W ramach nowego modelu organizacji, ukierunkowanego na rozwój oferty produktowej, CEVA rozpocznie proces integracji z Bolloré Logistics, przejętej przez CMA CGM 29 lutego 2024 r. Jako wiodący, globalny dostawca usług logistycznych, w ubiegłym roku CEVA osiągnęła przychody pro forma na poziomie 20,2 mld USD. Firma przetransportowała w tym czasie 1,9 mln TEU frachtu morskiego, 800 tys. ton ładunków frachtu lotniczego i zarządzała magazynami o powierzchni 11,7 mln mkw., przy wsparciu 110 tys. pracowników na całym świecie.
CEVA Logistics i Bolloré Logistics będą działać pod jedną marką – CEVA Logistics, a proces rebrandingu ma być przeprowadzony do końca 2024 r.
Dla większej efektywności i satysfakcji klientów
Nowy model organizacji ma wzmocnić zdolność CEVA do świadczenia spójnych, globalnych usług logistycznych w szerokim zakresie oferowanych produktów. Wprowadzenie pionowej struktury zespołów na poziomach lokalnych będzie wspierać rozwój produktów i doskonałości operacyjnej. Przyspieszy też opracowywanie i wdrażanie nowych rozwiązań, co pozwoli sprostać wyzwaniom klientów w różnych regionach geograficznych.
Dodatkowo, CEVA łączy operacje lotnicze i morskie, tak aby wykorzystać najlepsze praktyki i inwestycje w rozwój nowych technologii, szczególnie w zakresie finalizacji wdrożenia zintegrowanej platformy logistycznej CargoWise.
Skuteczna strategia zwiększa zasięg geograficzny i ofertę dla różnych branż
Od momentu przejęcia przez Grupę CMA CGM w 2019 r., CEVA Logistics w znaczący sposób zwiększyła zarówno swój potencjał, jak i zasięg geograficzny. Kolejne akwizycje pozwoliły firmie na rozszerzenie sieci logistycznej na kontynencie afrykańskim. Z kolei połączenie z działem CLS firmy Ingram Micro w 2022 r. wzmocniło rozwiązania CEVA dla branży e-commerce, a integracja z GEFCO wzmocniła ofertę rozwiązań dla branży motoryzacyjnej i rozszerzyła jej europejską sieć połączeń lądowych. Teraz połączenie z Bolloré Logistics wzmocni możliwości CEVA w zakresie zarządzania frachtem lotniczym i morskim. Warto wspomnieć też o innych akwizycjach, które zwiększyły możliwości CEVA w transporcie towarów łatwo psujących się w Ameryce Łacińskiej (Cargex) oraz dostaw ostatniej mili we Francji (Colis Privé).
„Na ten moment nasze zespoły pracowały przez wiele lat i jestem bardzo dumny z miejsca, w którym obecnie znajduje się nasza firma” mówi Mathieu Friedberg, dyrektor generalny CEVA Logistics. „CEVA Logistics zmienia się w organizację wertykalną, opartą na rozwoju produktów, co przyniesie korzyści zarówno naszemu zespołowi jak i klientom oraz pozwoli nam skutecznie konkurować w Top 5 największych operatorów logistycznych. Wizja, którą realizujemy przy wsparciu Grupy CMA CGM, nabiera ostatecznego kształtu. Nasza zdolność do wprowadzania innowacji i współpracy z klientami dla usprawnienia ich globalnych łańcuchów dostaw przez kompleksowe rozwiązania jest bezkonkurencyjna w określonych segmentach rynku.”
O CEVA Logistics
CEVA Logistics, światowy lider logistyki 3PL, dostarcza rozwiązania dla globalnego łańcucha dostaw, łącząc ludzi, produkty i dostawców na całym świecie. Z siedzibą główną w Marsylii we Francji, CEVA Logistics świadczy szeroki wachlarz usług end-to-end dostosowanych do potrzeb klienta w zakresie logistyki kontraktowej oraz frachtu lotniczego, oceanicznego, naziemnego i logistyki pojazdów gotowych (FVL) 170 krajach na świecie, dzięki ok. 110 000 pracowników w 1 500 lokalizacjach. Z przychodami pro forma w 2023 r. na poziomie 20,2 mld USD, CEVA Logistics jest częścią CMA CGM Group, globalnego gracza w zakresie rozwiązań morskich, lądowych, powietrznych i logistycznych.