Centrum Janki stawia na nowoczesność

Zaawansowane technologie coraz częściej są wykorzystywane nie tylko do optymalizacji pracy obiektów handlowych czy wdrażania rozwiązań energooszczędnych, ale także do tworzenia oryginalnych akcji marketingowych, usprawnienia obsługi oraz zapewnienia klientom unikalnych doświadczeń. Centrum Janki z powodzeniem wykorzystuje je w swoich działaniach, proponując klientom nowoczesne, zgodne z aktualnymi trendami udogodnienia.

Obiekt rozwija swoją ofertę pozazakupowych aktywności dla klientów, m.in. wprowadzając do pasaży handlowych nowe urządzenia – roboty marki PUDU. Janki są jednym z pierwszych centrów handlowych w Polsce, które nawiązało współpracę z marką, aby zaoferować odwiedzającym nowy standard obsługi klienta i działań marketingowych. Do tej pory tego rodzaju roboty znajdowały zastosowanie przede wszystkim w branży restauracyjnej i hotelarskiej, a także jako wsparcie sprzedawców w sieciach wielkopowierzchniowych.

W Centrum Janki robot „KettyBot” z wbudowanym ekranem został wykorzystany do promowania Przestrzeni dla Biznesu, emitując spot „Nie siedź w robocie!”, a także do informowania o dodatkowych udogodnieniach centrum, takich jak karty podarunkowe czy giftomat (samoobsługowa platforma do wydawania kart podarunkowych). Kolejny robot, „BellaBot” stanowi interaktywną atrakcję dla klientów, przede wszystkim dla rodzin z dziećmi korzystających z placu zabaw oraz strefy Jankowa Polana.

 

Jeden z robotów wyposażony jest w funkcje umożliwiające tworzenie spersonalizowanych komunikatów dźwiękowych, drugi reaguje na dotyk. W przeciwieństwie do mniej zaawansowanych technologicznie nośników, mogą one także wchodzić w interakcje z klientami, odgrywając jednocześnie rolę asystenta, który w razie potrzeby zaprowadzi odwiedzających do Punktu Obsługi Klienta czy bezpośrednio do Przestrzeni dla Biznesu lub innych miejsc, które aktualnie promuje. Są wyposażone również w funkcje o charakterze rozrywkowym, np. opcję tańca czy naśladowania dźwięków.

  Koncentrujemy się na doskonaleniu oferowanych rozwiązań we wszystkich obszarach działania centrum handlowego. Rok 2024 z pewnością należy do customer experience, dlatego kluczowe dla nas jest budowanie pozytywnych doświadczeń związanych z wizytą w obiekcie, czy to poprzez otwieranie nowych atrakcyjnych przestrzeni pozazakupowych, czy wyposażanie pasaży w intrygujące rozwiązania technologiczne, które służą klientom i wspierają nasze cele związane z zarządzaniem obiektem. Nowe technologie są naszym sprzymierzeńcem w zapewnianiu klientom dobrych wrażeń i wyróżnianiu Centrum Janki na konkurencyjnym rynku, a tym samym wspierania celów najemców – mówi Marta Grabska, Asset Manager, Cromwell Property Group.

Nowe doznania sensoryczne

Równolegle Centrum Janki wdrożyło nowoczesny system digital signage, który dostosowuje się do formy i charakteru obiektu. Za dostarczenie oprogramowania i realizację ekranów odpowiada firma IMS S.A., która dotychczas współpracowała również m.in. z Manufakturą w Łodzi, poznańską Posnanią czy PKP Intercity. Całkowita powierzchnia największego nośnika wynosi ponad 167 mkw. Jest to jeden z większych tego typu ekranów zrealizowanych w galeriach handlowych w Polsce. Rozciąga się on na całej rotundzie centrum, wyświetlając animację cyfrową w formacie 360.

Ekran umieszczony na rotundzie, wraz z dwoma pozostałymi, wyświetla treść, która pełni funkcję powitalną i promującą m.in. strefę foodcourt. Dominują w niej motywy botaniczne, które przykuwają wzrok, nawiązują do aranżacji wnętrza centrum i jego przyjaznego dla środowiska charakteru. Efektowne instalacje stanowią także dodatkowe narzędzie reklamy dla najemców – zarządzanie wyświetlanymi treściami 3D odbywa się za pomocą inteligentnego oprogramowania, automatyzującego większość procesu i ograniczającego ryzyko przerw w emisji.

Rozwój zgodny z najnowszymi trendami

Według badania IPSOS przeprowadzonego w Polsce, aż 73% mieszkańców kraju jest przekonanych, że sztuczna inteligencja wpłynie na ich codzienne życie w perspektywie najbliższych 5 lat. Już teraz respondenci zauważają, że znajduje ona zastosowanie w takim zakresie jak szukanie informacji (70% wskazań), nauka (65%) oraz praca (61%). Ponad połowa Polaków jest otwarta na możliwości związane z wykorzystaniem technologii AI – wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom Centrum Janki  zorganizowało bezpłatne, otwarte warsztaty na temat praktycznego zastosowania sztucznej inteligencji. W I kw. br. odbyły się dwa spotkania prowadzone przez specjalistów z zakresu tworzenia treści z wykorzystaniem ChatGPT oraz budowania marki osobistej przy pomocy AI (m.in. wykorzystując funkcjonalności serwisu LinkedIn, wiedzę na temat działania algorytmów i odpowiedniego doboru treści) – Jakuba Chojnackiego i Adama Szummera, na co dzień pracujących z takimi narzędziami jak Python, PyTorch, C++ oraz loT, a także Adriana Gamonia, stratega marki i trenera biznesu.

Warsztaty zostały zorganizowane w otwartej w ubiegłym roku Przestrzeni dla Biznesu – miejscu, które przyciąga nie tylko osoby poszukujące komfortowego stanowiska do pracy, ale także zainteresowane rozwojem i zdobywaniem nowych kompetencji – pracowników zdalnych, przedstawicieli wolnych zawodów czy rozwijających własne biznesy, a także uczniów i studentów. Strefa coworkingowa wyposażona jest m.in. w panele izolujące dźwięki, ergonomiczne meble, budki do rozmów telefonicznych i kabiny akustyczne, stanowiska do pracy indywidualnej i grupowej, a także część wypoczynkową.

Tematykę warsztatów dostosowujemy do potrzeb naszych klientów, którzy na co dzień korzystają z tej przestrzeni w Centrum Janki. Duże zainteresowanie zrealizowanymi już zajęciami świadczy o tym, że odwiedzający pozytywnie odbierają takie inicjatywy i chętnie uczestniczą w wydarzeniach związanych z praktycznym zastosowaniem nowych technologii. Zależy nam na pobudzaniu kreatywności w Centrum Janki, nie tylko poprzez aranżację i wyposażenie strefy coworkingowej, ale także program wydarzeń dedykowanych jej użytkownikom, interaktywne atrakcje dla klientów, a przede wszystkim współpracę z ekspertami z różnych branż, w tym technologicznej  podsumowuje Anna Paziewska, dyrektor Centrum Janki, Apsys Polska.

CENTRUM JANKI zostało otwarte w 1999 roku w miejscowości Janki przy ruchliwej trasie na Kraków, Wrocław, Łódź i Katowice. Dzięki stałej rozbudowie oraz modernizacji jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych centrów handlowych w aglomeracji warszawskiej. Obiekt o powierzchni 85 498 m² oferuje odwiedzającym możliwość dokonania zakupów w 170 sklepach. Do głównych najemców Centrum Janki należą: Auchan, Zara, Reserved, HalfPrice, United Colors of Benetton, C&A, Bershka, CCC, Empik, H&M, Jysk, Mohito, Stradivarius, Kazar, Deichmann, Hebe Zdrowie i Piękno, Douglas, Kakadu, New Yorker, Rossmann, Rituals, Sephora, Smyk, Leroy Merlin, Media Markt oraz TK MAXX. Na terenie obiektu działają także kino Cinema City, Sala Zabaw Fikołki oraz 20 lokali gastronomicznych, m.in. restauracja Pizza Hut, a także kawiarnie, takie jak Starbucks czy Costa Coffee. Na odwiedzających czeka parking oferujący 3151 miejsc postojowych.