Dziś rozpoczęły się działania promujące nowy serial oryginalny Canal+, bazujący na bestsellerowej powieści Wojciecha Chmielarza „Prosta Sprawa”. Za kampanię odpowiada zespół Havas Play (Havas Media Network).
W ramach promocji serialu, który zadebiutował na platformie online 17 maja, marka Canal+ zmieniła kolor „plusa” w logotypie firmującym swój biurowiec w Warszawie na czerwony – nawiązując tym samym do motywu przewodniego działań. Wywołało to lawinę pytań oraz domysłów na profilu CANAL+, z których jednak żaden nie okazał się trafny.
Wiodącym elementem kampanii jest spot, który rozszerza serialową rzeczywistość i buduje świadomość dotyczącą pierwszej pomocy. Główny bohater serialu, Bezimienny (w tej roli Mateusz Damięcki), stara się bowiem nieść pomoc wszystkim napotkanym na swojej drodze, pomimo swojej wątpliwej i nieznanej dokładnie oglądającym przeszłości. Ponadto, w produkcji często posługuje się on zwrotem „10 minut”, do którego bezpośrednio nawiązuje materiał promocyjny. W ratownictwie mówi się o „platynowych 10 minutach”, które są kluczowe dla życia i zdrowia poszkodowanych w wypadkach. Są one związane zarówno z czasem przyjazdu służb ratunkowych na miejsce zdarzenia, jak i właściwą reakcją obecnych na miejscu świadków. Statystyki pokazują, że aż połowa więcej osób wymagających pomocy mogłaby zostać uratowana, gdyby została im udzielona natychmiastowa pierwsza pomoc.
W ramach kampanii promocyjnej, spot będzie emitowany na Facebooku, Instagramie, YouTubie i TikToku.
W spocie wystąpili influencerzy Michał Marszał (@mmarszal), Jan Świtała (@yanek43) i Piotr Knioła (@pigoutbox) oraz autor powieści, czyli Wojciech Chmielarz, a także dwójka ratowników medycznych. Postaci te pojawiają się w opuszczonym magazynie, nawiązującym do serialowych lokacji i są obsadzone w nie do końca oczywistych dla siebie rolach. Podczas, gdy w prawdziwym życiu Świtała jest ratownikiem, w materiale zdaje się być pomocnikiem Marszała, ewidentnie stojącego poza prawem. Z kolei Chmielarz w produkcji został obsadzony jako barman przyglądający się całej sytuacji, a Knioła, będący krytykiem filmowym, pełni rolę poszkodowanego. Wszystkie przedstawione w materiale zachowania odtwarzają prawidłowy przebieg reakcji na zagrożenie życia.
Kampanię uzupełniają działania na kanałach social media platformy. Za strategię i koncepcję kreatywną kampanii odpowiada Havas PLAY. Realizacją spotu zajęło się Shoot Me Visual Artists.
Link do spotu https://www.instagram.com/p/C732557IZkg/?hl=pl
Zdjęcia w załączonym materiale prasowym są autorstwa https://www.instagram.com/@algidaphotos
Havas Media Network – Make a meaningful difference to brands, business and people.
- Grupa agencji specjalizująca się w tworzeniu strategii komunikacji marek w oparciu o filozofię Meaningful Brands oraz najnowsze i najbardziej efektywne rozwiązania mediowe i marketingowo-technologiczne. W jej skład wchodzą niezależne podmioty: Havas Media, Arena Media i Fullsix Media, wspierane przez wyspecjalizowane jednostki działające w obszarze Digital Marketingu: Ecselis (agencja performance marketingu zintegrowana z SEO i kontentem), CSA (customer science, badania, strategia, data science, analityka i data driven marketing), Programmatic Hub (integracja danych i narzędzi w ekosystemie programatycznym), Havas PLAY (social media, influencer marketing, gaming, e-sport oraz content marketing, kreacja digital & design), Havas Market (kompleksowe usługi dla e-commerce i marketplace), Havas Digital Innovation (digital marketing & AI), LuxHub (komunikacja marek luksusowych i premium). Od 2013 roku polskim oddziałem Havas Media Network zarządza Małgorzata Węgierek.