Piotr Biela dołączył do Grupy BLIX, obejmując stanowisko Business Development Managera. Wcześniej był związany z siecią SPAR i Intermarché. W Grupie BLIX przede wszystkim ma doprowadzić do wzrostu liczby klientów aplikacji zakupowych oraz wesprzeć ich. Jak sam zapowiada, zamierza jeszcze bardziej zwiększyć już 60-proc. udział firmy w rynku e-gazetek w Polsce. W najbliższym czasie będzie głównie rozwijał sprzedaż, optymalizował ofertę, wdrażał nowe rozwiązania u aktualnych partnerów i pozyskiwał kolejne podmioty do współpracy. W ocenie zarządu spółki, dzięki bogatej wiedzy i wieloletniemu doświadczeniu Biela potrafi wspierać merytorycznie obecnych i przyszłych klientów Grupy BLIX.
Piotr Biela od 17 lat jest związany z handlem detalicznym. Pracował w międzynarodowych sieciach spożywczych, w tym przez 13 lat w Intermarché. Najpierw był tam odpowiedzialny za badania i marketing strategiczny, a następnie – za całość struktur marketingowych sieci, w tym komunikację i reklamę, digital marketing, e-commerce, marki własne, standardy handlowe, pricing oraz badania i analizy. W kolejnych latach w strukturach sieci SPAR pełnił funkcję dyrektora handlowego oraz czuwał na jej rozwojem strategicznym. Ponadto był doradcą i konsultantem firm z wielu branż m.in. w obszarze kształtowania portfela produktów i procesów sprzedaży. Wdrożył na rynku takie rozwiązania, jak aplikacja mobilna Moje Intermarche, e-commerce Drive Intermarche, koncepty sklepów SPAR, SPAR Mini i SPAR Express oraz marki Bean Tree Cafe i TOPS by SPAR.
– Kompetencje Piotra są połączeniem szerokiej wiedzy na temat marketingu sieci handlowych i budowania strategii marketingowych z wykorzystaniem badań i analiz. W Grupie BLIX, obok dystrybucji gazetek digitalowych dla retailerów, duża część naszych codziennych zadań, to praca nad danymi i współpraca z sieciami handlowymi w celach optymalizacji tworzenia i dystrybucji ofert promocyjnych. Bogata wiedza Piotra, połączona z wieloletnim doświadczeniem, sprawiają, że potrafi wspierać merytorycznie zarówno naszych obecnych, jak i przyszłych klientów – mówi dr Krzysztof Łuczak, Wiceprezes Zarządu i Head of Retail w Grupie BLIX.
Zarząd spółki zwraca uwagę na to, że obecnie na rynku mamy do czynienia z szybką transformacją prezentacji ofert promocyjnych z formatów papierowych i dystrybucji tradycyjnej w kierunku formatów cyfrowych komunikowanych elektronicznie. Zadaniem Piotra Bieli będzie pomoc zarówno nowym, jak i dotychczasowym klientom w implementowaniu rozwiązań Grupy BLIX w strategiach sieci handlowych. – Będę działał na kilku polach równolegle. Moim głównym zadaniem w najbliższym czasie będzie rozwój sprzedaży poprzez optymalizację oferty, wdrożenie nowych rozwiązań u aktualnych partnerów i pozyskanie nowych podmiotów do współpracy – informuje Piotr Biela, nowy Business Development Manager w Grupie BLIX.
Przede wszystkim Biela ma doprowadzić do wzrostu liczby i lojalności użytkowników aplikacji oraz wesprzeć biznesy klientów spółki. Drogą do realizacji tego celu jest stały rozwój oferty firmy i dostosowywanie jej do potrzeb konsumentów oraz sieci handlowych. – Dziś BLIX ma ponad 60-proc. udział w rynku gazetek cyfrowych w Polsce. Zakładam, że ten odsetek wkrótce znacząco wzrośnie. Tylko w ciągu ostatniego roku aplikacja BLIX została pobrana 2 miliony razy, co razem daje ponad 14 milionów pobrań. Mówiąc najprościej, rozumiem biznes i naszych klientów, bo byłem na ich miejscu przez kilkanaście lat. Podejmowałem decyzje na temat doboru mediów i repartycji budżetów marketingowych. Wiem, jakiego wsparcia potrzebują nasi partnerzy i jak możemy rozwijać naszą współpracę, trwale wpisując się w ich strategię komunikacyjną – wyjaśnia Piotr Biela.
Jak podkreśla nowy Business Development Manager w Grupie BLIX, cyfrowa gazetka handlowa to usługa, która wychodzi naprzeciw trzem ważnym trendom – ekologii i niemarnowaniu papieru, rosnącym kosztom dystrybucji drukowanej oferty oraz personalizacji komunikacji z odbiorcą. – Przejście komunikacji promocyjnej do sfery digital to otwarcie palety nowych możliwości. Już dziś BLIX robi to najlepiej na polskim rynku, a jestem pewny, że z moim udziałem pójdziemy dużo dalej – podsumowuje Piotr Biela.
***
Grupa BLIX (dawniej Qpony.pl) powstała w 2012 roku, wprowadzając pierwszą w Polsce aplikację skupiającą oferty promocyjne i kody zniżkowe do sieci sklepów i restauracji. W krótkim czasie zdobyła sympatię Polaków i stała się najpopularniejszą aplikacją kuponowo-rabatową w kraju.
W 2016 roku spółka rozszerzyła portfolio o najpopularniejszą aplikację agregującą gazetki promocyjne – BLIX. Dzięki skrupulatnemu rozwojowi aplikacji jest ona agregatorem gazetek numer jeden w Polsce i największą listą zakupów. Rocznie przyciąga ponad 4,5 miliona shopperów.
W 2018 roku Grupa wzbogaciła się o aplikację Zdrowe Zakupy — inteligentny skaner produktów.
Obecnie Grupa BLIX posiada trzy popularne aplikacje zakupowe w Polsce — BLIX, Zdrowe Zakupy i Qpony. Każda z nich jest liderem w swojej kategorii, bez którego wielu shopperów nie wyobraża sobie codziennych zakupów. Grupa posiada również aplikacje BLIX Romania oraz BLIX Ukraine.
—