Ogólnopolska kampania społeczno-edukacyjna „Bliżej Siebie”, na rzecz zdrowia psychicznego i przyjaznej kultury pracy stworzyła nowy podcast. Pod szyldem „Bliżej” realizuje serię inspirujących rozmów, o problemach i wyzwaniach rynku pracy, pracowników_czek i liderów_ek.
„Bliżej” to przestrzeń dialogu i refleksji nad tym, jak zarządzamy sobą i innymi w dynamicznie zmieniającym się środowisku pracy. Prowadząca, a zarazem pomysłodawczyni kampanii, Agata Swornowska-Kurto ze swoimi gośćmi przygląda się tematom, które rzadko stają się przedmiotem pogłębionej rozmowy – choć przesądzają o jakości współpracy i dobrostanie zespołów. To rozmowy o emocjach, zdrowiu psychicznym, granicach w przywództwie, napięciach między wolnością a samotnością w pracy zdalnej czy pułapkach perfekcjonizmu. To spojrzenie na to, co istotne, choć nie zawsze uchwytne – i na to, co już dziś kształtuje przyszłość pracy.
W każdym odcinku rozmawiam z dwojgiem gości, łącząc perspektywę ekspercką (psychologiczną, socjologiczną, trenerską) z doświadczeniem praktycznym (liderów_ek HR, menedżerów_ek zaangażowanych w tworzenie przyjaznych miejsc pracy). Dzięki temu możemy ukazać omawiane zagadnienia w sposób wielowymiarowy. Zgodnie z nazwą podcastu jesteśmy bliżej – nasi goście dzielą się swoimi doświadczeniami, tym, co działa, a co wymaga zmiany. Wierzę, że każda taka rozmowa może inspirować do odważnych decyzji i konkretnych działań, które zmieniają miejsca pracy na bardziej przyjazne i bezpieczne. Każdy odcinek to zaproszenie do bycia bliżej siebie, bliżej zespołu, bliżej wartości, które tworzą zdrowsze i bardziej wspierające miejsca pracy – mówi Agata Swornowska-Kurto, Prezes Zarządu Grupy ArteMis, pomysłodawczyni i organizatorka kampanii „Bliżej Siebie”.
Premiery kolejnych odcinków odbywają się w poniedziałki na YouTube i Spotify kampanii „Bliżej Siebie”.
Posłuchać i zobaczyć można rozmowy:
Dopasować się czy wyróżnić? Różnorodność – siła czy przekleństwo?
Dlaczego nam wszystkim grozi wypalenie zawodowe?
Happy Money – czy szczęście robi biznes?
Feedback, który boli – jak rozmawiać o trudnych sprawach?
Perfekcjonizm – powód do dumy czy przekleństwo?
Życzliwość w biznesie – „miękka” kompetencja czy twarda przewaga?
Ludzka strona zmiany – o tym, czego nie widać w Excelu
Hybryda i zdalna praca – wolność czy samotność?
Celem kampanii „Bliżej Siebie”, w ramach której powstaje podcast, jest zwiększanie świadomości konieczności dbania o kondycję psychiczną w środowisku pracy oraz promowanie nowoczesnego przywództwa opartego na zrozumieniu potrzeb ludzi. Kampania w różnorodnych działaniach odpowiada na konkretne wyzwania i potrzeby rynku pracy, przekonując, że jest w nim miejsce na emocje, empatyczne podejście oraz rozmowy o samopoczuciu.
Nasza kampania tworzy unikalną platformę wymiany wiedzy i doświadczeń. Łączymy głosy biznesu, ekspertów, przedstawicieli NGO i instytucji publicznych, by wielowymiarowo spojrzeć na sytuację na rynku pracy. Inicjujemy otwarte dyskusje, przełamujemy tabu i realnie wpływamy na rzeczywistość poprzez szerzenie najlepszych praktyk i dostarczanie rzetelnej wiedzy – mówi Agata Swornowska-Kurto.
Więcej na temat kampanii można znaleźć na stronie Blizejsiebie.info. Zapraszamy na profile na Facebooku, LinkedIn, Instagramie, YouTube i Spotify.