W ramach V edycji programu „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów” blisko 140 tys. Polaków wskazało, które sieci handlowe powinny zostać nagrodzone w kategorii „ZDROWA ŻYWNOŚĆ – OFERTA ROKU 2024”. Klienci sklepów zdecydowali, że Netto, Intermarché, E.Leclerc i Społem mają najlepsze oferty szeroko pojętej zdrowej żywności. Konsumenci kierowali się głównie rozbudowanym asortymentem sieci, obejmującym artykuły „BIO”, „EKO”, „ORGANIC”, świeże, lokalne, niemodyfikowane, o ograniczonej liczbie składników i prostym składzie. Jak informują organizatorzy przedsięwzięcia, istotną rolę odegrały tradycyjne działy mięsa, wędlin, serów, ryb, lokalnego pieczywa i ciast.
Wręczone nagrody w kategorii „ZDROWA ŻYWNOŚĆ – OFERTA ROKU 2024” są ważną częścią V edycji programu „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów”. – W DNA Grupy BLIX jest wsparcie naszych użytkowników w zakresie podejmowania dobrych decyzji zakupowych, a te również dotyczą zdrowych wyborów – mówi Piotr Biela, Business Development Manager w Grupie BLIX.
Prawie 140 tys. konsumentów oceniało, które sieci handlowe mają obecnie najlepsze oferty produktów należących do tzw. zdrowej żywności. I tak w segmencie Dyskontów laureatem została sieć sklepów Netto. W grupie Supermarketów wygrała sieć Intermarché. Wśród Hipermarketów nagrodę główną otrzymała sieć E.Leclerc. Z kolei zwycięzcą w grupie Podmiotów Lokalnych została sieć sklepów Społem.
– Klienci kierowali się głównie rozbudowanym asortymentem sieci handlowych. Warto pamiętać o tym, że zdrowa żywność to bardzo szerokie pojęcie. Poza kategoriami „BIO”, „EKO” i „ORGANIC”, obejmuje też produkty świeże, lokalne, niemodyfikowane, o ograniczonej liczbie składników i prostym składzie. Dla głosujących konsumentów istotną rolę odegrały tradycyjne działy mięsa, wędlin, serów i ryb. Do tego zwracali oni uwagę na tradycyjne lokalne pieczywo i ciasta, które są domeną wielu sklepów – wyjaśnia Piotr Biela.
Jak podkreślają organizatorzy, w ostatnich latach wiele sklepów dokonało w tym obszarze sporo istotnych zmian asortymentowych, wychodząc naprzeciw potrzebom klientów. – Jako kapituła programu uważamy, że po stronie retailerów oraz takich podmiotów, jak Grupa BLIX, leży pewnego rodzaju obowiązek edukowania konsumentów w zakresie zdrowego żywienia. Dlatego każdego roku mocno stawiamy na tę kategorię – podsumowuje Marcin Lenkiewicz, przewodniczący kapituły programu BLIX AWARDS.