Biznes i muzycy grają fair

Festiwale muzyczne to dziś nie tylko imponujące widowisko artystyczne i masowa rozrywka, ale również platforma do promowania  i dzielenia się poglądami, ideami. Podczas festiwalu Soundedit w Łodzi goście w ramach debaty PlayFair będą mogli uczestniczyć w dyskusjach pomiędzy przedstawicielami świata biznesu i artystami polskiej sceny muzycznej. 

– To nowa jakość w mówieniu o ESG. Nie chcąc być posądzeni o green washing, chcemy, by te dyskusje były jakościowe i przede wszystkim wychodzące poza ramy wydarzenia. Naszym celem jest wzajemna inspiracja, stąd interdyscyplinarny charakter każdej z debat – mówi Waldemar Olbryk, prezes Archicom S.A., jeden z pomysłodawców PlayFair.

4 listopada na scenie Kina Wytwórnia w Łodzi wśród prelegentów spotkamy m.in. Natalię Przybysz, Misię Furtak, Zosię Zochniak z Ubrania do Oddania czy przedstawicieli takich firm jak Archicom S.A., ABB, Echo Investment, OTCF S.A., Wege Siostry, Żabka Group. Całość będzie uzupełniona wiedzą ekspercką z Microsoft i Politechniki Łódzkiej. PlayFair to seria paneli dyskusyjnych, które swoimi założeniami wychodzą daleko poza standardową debatę. Reprezentanci mody cyrkularnej, urbaniści, przedstawiciele sektora nieruchomości, przemysłu czy branży retail, muzycy, artyści, naukowcy, propagatorzy wegańskiego odżywiania. Wszyscy spotykają się, by mówić na temat zrównoważonej mody, zwinnego projektowania miast, cyrkularności w branży artystycznej. Przedstawią także koncepcję działania green kaizen, którą możemy w każdej chwili zastować, każdego dnia. 

Wspólne brzmienie 

Organizatorom zależało na stworzeniu platformy do dyskusji na temat środowiska i wpływu człowieka podczas wydarzenia, które gromadzi uczestników wywodzących się z różnych sektorów, mających różne doświadczenia. Z jednej strony to próba zwrócenia uwagi na tworzenie wydarzeń w duchu “less waste”, z drugiej – ważna dyskusja prowadząca do realnych zmian również poza festiwalami muzycznymi. Nie bez powodu wszystko dzieje się właśnie na festiwalu Soundedit 

– Wspólnie uznajemy, że muzyka pełni niezwykle ważną rolę w społeczeństwie. Otacza nas od początku naszego życia, a jej uprawianie znakomicie kształtuje postawy człowieka. Zmusza do systematycznej pracy, osobistego mistrzostwa, zachęcając jednocześnie wielkie rzesze słuchaczy do aktywnego uczestnictwa w świecie dźwięku.  To wartości, które w prosty sposób można przenieść do świata biznesu – mówi Waldemar Olbryk, prezes Archicom S.A., współtwórca debaty PlayFair.   

Green Kaizen – małe, wielkie zmiany

 Zaproszeni prelegenci PlayFair podczas swoich dysksusji dotyczących cyrkularnego obiegu w branży artystycznej, modowej, tworzeniu przyjaznych miejsc do życia czy po prostu prowadzenia odpowiedzialnego biznesu, przybliżą słuchaczom koncepcję green kaizen czy osobistego zaangażowania w zmianę.  

– Kaizen to pochodząca z Japoni filozofia drobnych kroków. W bezpośrednim tłumaczeniu jest to „ zmiana na lepsze”. Zakłada ona przeprowadzanie działań krok po kroku, sukcesywnie zbliżając się do celu. Bawiąc się słowem – Green Kaizen to filozofia dbania o naszą planetę za pomocą drobnych kroków. Nie trzeba od razu sadzić lasu czy całkowicie odrzucić konsumpcję, by być eko. Chodzi przede wszystkim o świadomość, o drobne gesty wykonywane codziennie i codziennie o mały krok dalej. Możemy np. zacząć od chodzenia z własnym pojemnikiem na żywność czy własnym kubkiem, przez co nie generujemy dodatkowego plastiku zamawiając jedzenia na wynos czy kawy. Potrzebna do tego nam jest uważność na te drobne zachowania ale też inspiracja, skoro inni tak robią to mogę i ja to spróbować zacząć robić. Temat zrównoważonego rozwoju jest tematem kompleksowym, nie jest to temat linearny. Zarządzać nim można tylko przez intuicyjne miksowanie dotychczas nam znanym metodyk jak np. projektowych, procesowych czy agile’owych, ale przede wszystkim liczy się duża otwartość, różnorodność i budowanie na wartościach. Sposób (jak?) jest drugorzędny.– tłumaczy Emilia Mochort, projektantka procesów i produktów w Hochland i w start-upie WegeSiostry.   

PlayFair

Wydarzenie jest bezpłatne, obowiązuje wcześniejsza rejestracja na adres mailowy: info@soundedit.pl. Partnerami panelu jest Archicom S.A., ABB, 4F, Microsoft, Wege Siostry, Żabka, Port Łódź i Politechnika Łódzka. 

“I Am The Sound!” – jestem brzmieniem, jestem dźwiękiem, jestem muzyką! Jeśli też utożsamiasz się z hasłem przewodnim Festiwalu Soundedit to nie może Cię na nim zabraknąć!. Wszystkie szczegóły znajdziecie na stronie https://soundedit.pl oraz na profilu FB: https://www.facebook.com/SoundeditFestival.