Przyjazność i pomocność personelu, organizacja i układ sklepu, kolejki i czas oczekiwania, dostępność parkingu oraz promocje i zniżki – to pięć kategorii, w których ALDI zajęło pierwsze miejsce według raportu „Benchmark Customer Experience 2024 dla branży spożywczej” sporządzonym przez Webankietę. Łącznie badaniu poddano ponad 550 000 ocen i 170 000 komentarzy dla 12 sieci handlowych.
„Benchmark Customer Experience 2024 dla branży spożywczej”. To wyjątkowe opracowanie, które pozwala zrozumieć kluczowe czynniki wpływające na doświadczenia klientów w supermarketach, hipermarketach i dyskontach spożywczych w Polsce. Badanie zostało przeprowadzone na bazie opinii wystawionych na wizytówkach marek w Google Maps w terminie od 1 stycznia do 1 października 2024, które następnie zostały poddane analizie sztucznej inteligencji określającej tematykę i wydźwięk emocjonalny.
Łącznie opinie zostały podzielone na 11 bloków tematycznych: przyjazność i pomocność personelu, dostępność produktów, organizacja i układ sklepu, kolejki i czas oczekiwania, czystość sklepu, doświadczenia przy kasie, jakość produktów, dostępność personelu, kasy samoobsługowe, parking, promocje i zniżki.
Sieć ALDI zajęła pierwsze miejsce pod względem pozytywnych ocen w aż pięciu kategoriach, co pozwoliło uplasować się jej na pierwszym miejscu całości rankingu. Klienci docenili dyskontera również za czystość w sklepie oraz wysoką jakość produktów – w tych kategoriach ALDI zajęło odpowiednio drugie i trzecie miejsce na podium. Dodatkowo ALDI wyróżniło się spośród sieci handlowych, odnotowując udział ocen 1-gwiazdkowych poniżej 7%.
Jak podkreślają autorzy badania, ALDI ma solidne podstawy do dalszego wzmacniania pozytywnego wizerunku dzięki utrzymywaniu wysokiej jakości w kluczowych obszarach, takich jak czystość, organizacja sklepu i jakość produktów. To jedna z nielicznych sieci, która może pochwalić się tak niewielkim udziałem negatywnych komentarzy, co stanowi mocny fundament do dalszego rozwoju.
– Raport Benchmark Customer Experience 2024 dla branży spożywczej jasno pokazuje, że ALDI to nie tylko sklep – to miejsce, gdzie pozytywne doświadczenia klientów stają się naszą wizytówką. Podczas gdy inne sieci skupiają swoją komunikację na walce o miano lidera niskich cen, ALDI konsekwentnie buduje swoją pozycję jako marka, która dostarcza więcej niż tylko atrakcyjne ceny i jest liderem doświadczeń klienta – podsumowuje Magdalena Marczewska, Menadżer ds. Strategii Doświadczeń Klienta ALDI Polska.
Pełny raport dostępny jest na stronie www: https://benchmark.webankieta.pl/?trk=public%5C_post%5C_comment-text
***
O ALDI
ALDI w Polsce posiada ponad 300 sklepów i zatrudnia ponad 4400 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.
ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej na www.aldi.pl