ALDI siecią z najkrótszym czasem oczekiwania przy kasie i najbardziej pomocnym personelem według badania Webankiety

Przyjazność i pomocność personelu, organizacja i układ sklepu, kolejki i czas oczekiwania, dostępność parkingu oraz promocje i zniżki – to pięć kategorii, w których ALDI zajęło pierwsze miejsce według raportu „Benchmark Customer Experience 2024 dla branży spożywczej” sporządzonym przez Webankietę. Łącznie badaniu poddano ponad 550 000 ocen i 170 000 komentarzy dla 12 sieci handlowych.

„Benchmark Customer Experience 2024 dla branży spożywczej”. To wyjątkowe opracowanie, które pozwala zrozumieć kluczowe czynniki wpływające na doświadczenia klientów w supermarketach, hipermarketach i dyskontach spożywczych w Polsce. Badanie zostało przeprowadzone na bazie opinii wystawionych na wizytówkach marek w Google Maps w terminie od 1 stycznia do 1 października 2024, które następnie zostały poddane analizie sztucznej inteligencji określającej tematykę i wydźwięk emocjonalny.

Łącznie opinie zostały podzielone na 11 bloków tematycznych: przyjazność i pomocność personelu, dostępność produktów, organizacja i układ sklepu, kolejki i czas oczekiwania, czystość sklepu, doświadczenia przy kasie, jakość produktów, dostępność personelu, kasy samoobsługowe, parking, promocje i zniżki.

Sieć ALDI zajęła pierwsze miejsce pod względem pozytywnych ocen w aż pięciu kategoriach, co pozwoliło uplasować się jej na pierwszym miejscu całości rankingu. Klienci docenili dyskontera również za czystość w sklepie oraz wysoką jakość produktów – w tych kategoriach ALDI zajęło odpowiednio drugie i trzecie miejsce na podium. Dodatkowo ALDI wyróżniło się spośród sieci handlowych, odnotowując udział ocen 1-gwiazdkowych poniżej 7%.

Jak podkreślają autorzy badania, ALDI ma solidne podstawy do dalszego wzmacniania pozytywnego wizerunku dzięki utrzymywaniu wysokiej jakości w kluczowych obszarach, takich jak czystość, organizacja sklepu i jakość produktów. To jedna z nielicznych sieci, która może pochwalić się tak niewielkim udziałem negatywnych komentarzy, co stanowi mocny fundament do dalszego rozwoju.

Raport Benchmark Customer Experience 2024 dla branży spożywczej jasno pokazuje, że ALDI to nie tylko sklep – to miejsce, gdzie pozytywne doświadczenia klientów stają się naszą wizytówką. Podczas gdy inne sieci skupiają swoją komunikację na walce o miano lidera niskich cen, ALDI konsekwentnie buduje swoją pozycję jako marka, która dostarcza więcej niż tylko atrakcyjne ceny i jest liderem doświadczeń klienta – podsumowuje Magdalena Marczewska, Menadżer ds. Strategii Doświadczeń Klienta ALDI Polska.

Pełny raport dostępny jest na stronie www: https://benchmark.webankieta.pl/?trk=public%5C_post%5C_comment-text

***  

O ALDI

ALDI w Polsce posiada ponad 300 sklepów i zatrudnia ponad 4400 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.

ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej na www.aldi.pl