Beko, światowy lider w dziedzinie sprzętu AGD, ogłosił nominację Akına Garzanlı na stanowisko CEO i CCO Beko Europe. Garzanlı, który od 2022 roku pełnił funkcję dyrektora ds. marketingu w Beko, obejmuje nową rolę, zastępując Ragıpa Balcıoğlu. Ten z kolei objął funkcję dyrektora ds. marketingu i strategii firmy na poziomie globalnym.
Akın Garzanlı związany jest z Beko od ponad 20 lat. Karierę rozpoczął w 2002 roku w dziale rynków globalnych, a na przestrzeni lat zajmował kluczowe stanowiska w obszarach sprzedaży, zarządzania produktami, marketingu oraz obsługi klienta. W 2018 roku awansował na stanowisko dyrektora ds. globalnej obsługi klienta, a od 2020 roku łączył je z funkcją dyrektora ds. marki globalnej.
W ostatniej roli był odpowiedzialny za zarządzanie 22 markami – zarówno globalnymi, jak i lokalnymi – w ponad 55 krajach. Kierował rozproszonym zespołem w Europie, odpowiadając m.in. za opracowywanie i wdrażanie strategii marketingowych, globalne zarządzanie marką, projektowanie przemysłowe, rozwój segmentu małego AGD, analitykę marketingową oraz wspieranie transformacji biznesowej. Od 2023 roku jego kompetencje objęły także nadzór nad regionami Bliskiego Wschodu, Afryki i Wspólnoty Niepodległych Państw (WNP).
Garzanlı ukończył studia licencjackie z zarządzania na Uniwersytecie Stambulskim, a następnie zdobył tytuł MBA na Uniwersytecie Koç. Brał również udział w programach rozwojowych w Harvard Business School oraz Kellogg School of Management.
Do globalnych działań marketingowych firmy Beko wniósł energię, precyzję działania i silne zorientowanie na klienta. Potrafi skutecznie przekładać wiedzę o konsumentach na konkretne wyniki biznesowe. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w rozwijaniu marek na wielu rynkach oraz elastycznemu podejściu zarządczemu, jest doskonale przygotowany do wspierania dalszego wzrostu i umacniania pozycji Beko Europe na rynku.
O Beko Europe
Beko Europe to wiodąca firma produkująca sprzęt AGD, której celem jest poprawa jakości życia konsumentów poprzez szeroki asortyment innowacyjnych i zrównoważonych produktów oraz rozwiązań. 75% udziałów w spółce posiada Beko B.V., uznawane za „numer 1 wśród producentów sprzętu AGD w Europie”*, a 25% Whirlpool Corporation.
Beko Europe posiada w swoim portfolio 16 marek (Beko, Whirlpool**, Grundig, Hotpoint, Arctic, Ariston**, Leisure, Indesit, Blomberg, Bauknecht, ElektraBregenz, Privileg, Flavel, Altus, Ignis, Polar), które dostarczają wysokiej jakości urządzenia do milionów gospodarstw domowych w całym regionie.
Opierając się na 70-letniej tradycji innowacyjności swojej spółki macierzystej, Beko Europe promuje zrównoważony rozwój w gospodarstwach domowych poprzez zaawansowaną technologię, wykwalifikowaną kadrę i możliwości produkcyjne. Jej skoncentrowane na człowieku podejście do projektowania, łączy funkcjonalność, zrównoważony rozwój i atrakcyjny design.
Zgodnie z porozumieniem paryskim i inicjatywą Science-Based Targets, firma Beko Europe wspiera zobowiązanie swojej spółki macierzystej do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku. Zaangażowanie firmy macierzystej w zrównoważony rozwój jest uznawane na całym świecie, o czym świadczy najwyższy wynik w rankingu S&P Global Corporate Sustainability Assessment (CSA) w branży DHP Household Durables przez szósty rok z rzędu (na podstawie wyników z dnia 22 listopada 2024 r.) oraz umieszczenie w indeksie Dow Jones Sustainability Indices przez ósmy rok z rzędu.*** Beko zostało uznane za 17. najbardziej zrównoważoną firmę.
www.bekoeurope.com
* Źródło: Euromonitor International Limited; Consumer Appliances 2025 edition, Beko Corp, duże urządzenia gospodarstwa domowego zgodnie z „Major Appliances”, GBO, wielkość sprzedaży detalicznej, dane z 2024 r.
** Licencjobiorca ograniczony do określonych jurysdykcji.
*** Przedstawione dane należą do Arçelik A.Ş., spółki macierzystej Beko.