Air France rozwija współpracę z koleją

Już 41 tras w usłudze „Train+Air”, w tym trasy z Polski.

Warszawa, 14.02.2025 r. – Air France i narodowy przewoźnik kolejowy SNCF Voyageurs od 30 lat rozwijają współpracę między transportem lotniczym i kolejowym. Wykorzystując komplementarność środków transportu, partnerzy oferują wspólny produkt Train+Air – czyli zintegrowaną podróż lotniczo-kolejową na jednym bilecie. W ciągu ostatnich trzech lat, od 2022 roku, liczba tras objętych usługą transportu łączonego Train+Air wzrosła o blisko 50 procent – z 28 do 41. Na jednym bilecie, łączącym pociąg i samolot można podróżować na trasach we Francji i Europie, w tym z Polski.  Transport intermodalny to jeden z obszarów – obok modernizacji floty, ekopilotażu i zrównoważonych paliw lotniczych (SAF) – na których Air France opiera się realizując swoje cele względem środowiska. Przewoźnik zobowiązał się, że do roku 2030 obniży emisję CO2 o 30 procent na pasażera na kilometr.*

Transport łączony Train+Air

Od trzech dekad Air France i koleje SNCF Voyageurs oferują wspólnie usługę transportu łączonego Train+Air (dawniej pod nazwą TGV Air). Oferta obejmuje aktualnie 41 tras tras pociąg+samolot z/do 2 paryskich lotnisk – Charles de Gaulle i Orly. W ciągu ostatnich trzech lat, od 2022 roku, liczba tras objętych usługą transportu łączonego Train+Air wzrosła o blisko 50 procent – z 28 do 41. 22 dworce kolejowe we Francji mają bezpośrednie połączenie z dwoma paryskimi lotniskami – im. Charles de Gaulle i Orly, skąd pasażer może kontynuować podróż samolotem, w ramach w pełni cyfrowej usługi, która umożliwia połączenie dwóch środków transportu w jednej rezerwacji. Zaletą usługi Train+Air poza niższym wpływem na środowisko, jest gwarancja ciągłości podróży w przypadku np. opóźnienia, co oznacza, że podróżny otrzymuje niezbędną pomoc i miejsce na kolejnym dostępnym locie, czy w pociągu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Tego typu bilet można zarezerwować poprzez stronę airfrance.pl i dotyczy to również podróży z Polski. Przykładowo wybierając trasę Warszawa – Avignon, czy Kraków- Strasbourg otrzymamy bilet na podróż łączoną.

Od 2019 r. z usługi Train+Air skorzystało ponad 600 tysięcy klientów Air France, co dowodzi rosnącego zainteresowania podróżami łączonymi. Statystyki za ubiegły rok wskazują, że najpopularniejszymi trasami były połączenia z/do Lyonu, Lille i Strasburga, realizowane na odcinku do/z Paryża (CDG) pociągiem, a następnie samolotem do Ameryki Północnej czy na Karaiby.

Transport intermodalny rozwija się też w innych krajach. Obecnie z usługi samolot + pociąg (w ramach jednego biletu), klienci Air France i KLM mogą korzystać na terenie 4 krajów: Francji, Belgii, Szwajcarii i Niemiec:

  • we Francji – 22 stacje kolejowe są połączone z paryskimi lotniskami CDG i Orly, skąd można kontynuować podróż samolotem;
  • w Szwajcarii – 3 stacje kolejowe mają połączenie TGV z lotniskiem w Zurichu oraz 4 stacje z lotniskiem w Genewie;
  • W Belgii – Bruksela ma połączenie TGV z lotniskami w Amsterdamie i w Paryżu;
  • W Niemczech – 5600 stacji kolejowych działa w połączeniu z międzynarodowymi lotami KLM.

*w porównaniu z 2019 r.

O SNCF Voyageurs

SNCF Voyageurs będąca częścią Grupy SNCF to spółka zajmująca się pasażerskim transportem kolejowym. Firma obsługuje zarówno codzienne, krótkodystansowe połączenia, jak też dalekobieżne pociągi we Francji na terenie Europy, obejmując przewozy takich marek jak Transilien, TER, TGV-Intercity (TGV INOUI, OUIGO, Intercités, Eurostar, Thalys, TGV Lyria i inne). SNCF Voyageurs przewozi około 5 milionów pasażerów dziennie.