Na Podlasiu nie brakuje hoteli i pensjonatów, które od lat współpracują z Agencją Rozwoju Przemysłu. Teraz cała branża w regionie może skorzystać m.in. z finansowania z gwarancją InvestEU, która zabezpiecza aż do 80% wartości finansowania, a jej koszt pokrywa ARP S.A.
– To specjalne produkty finansowania dla małych i średnich przedsiębiorstw, które m.in. z powodu braku możliwości ustanowienia wystarczających zabezpieczeń spłaty pożyczonych środków mają utrudniony dostęp do finansowania – wyjaśnia Beata Olszewska, dyrektor Centrum Obsługi Przedsiębiorców Agencji Rozwoju Przemysłu w Białymstoku i dodaje: – Kluczowe są zawsze odpowiednie przychody i sytuacja finansowa, a jeżeli są, to możemy rozmawiać o finansowaniu. Nasza propozycja – co chciałabym podkreślić – jest tak konstruowana, żeby firma mogła ograniczyć zaangażowanie aktywów jako zabezpieczenia i wykorzystać je do innych celów – zapewnia dyrektor Beata Olszewska.
Agencja Rozwoju Przemysłu. od ponad 30 lat wspiera rozwój polskich firm i transformację krajowej gospodarki. Zapewnia finansowanie dopasowane do potrzeb firm – od inwestycji w nowe obiekty i modernizację parku maszynowego po finansowanie kapitału obrotowego. Wspomniana propozycja to finansowanie dopasowane do oczekiwań i możliwości. – Nasz model działania różni się od rynku bankowego, a to z kolei przekłada się na bardzo elastyczne podejście oraz dopasowanie parametrów finansowania do konkretnej sytuacji firmy, etapu jej rozwoju, sektora i modelu biznesowego – zapewnia dyrektor Beata Olszewska.
W czerwcu tego roku podczas regionalnej konferencji w Suwałkach dotyczącej prac Ministerstwa Sportu i Turystyki nad „Strategią rozwoju turystyki dla Polski do roku 2030 z perspektywą do roku 2036” Jacek Brzozowski, wojewoda podlaski, zapewniał z przekonaniem, że jeśli tylko odwiedzającym Podlasie umożliwi się poznawanie regionu za pomocą triady: smaków, kolorów i zapachów, będziemy budować jak najlepsze emocje i wspomnienia, a także rekomendacje do kolejnych odwiedzin.
– Chcemy aktywnie uczestniczyć w budowaniu tego wizerunku regionu, w tworzeniu nowoczesnego zaplecza turystycznego i modernizacji już istniejącego. Wierzymy w potencjał regionu – podsumowuje Beata Olszewska.