Słodki początek sąsiedzkiej znajomości. Milka rusza z nową kampanią „Zasąsiadujmy się na dzień dobry”

Milka ponownie zachęca do budowania relacji z sąsiadami w jesiennej kampanii pod hasłem: „Zasąsiadujmy się na dzień dobry”. W ramach kampanii marka przygotowała szereg niestandardowych aktywności, które pomogą konsumentom wykonać pierwszy krok w nawiązaniu relacji sąsiedzkiej. Działania obejmują również reklamę telewizyjną, aktywności w digitalu i mediach społecznościowych, a także loterię konsumencką. Kampania, realizowana od 1 września do 9 listopada 2025 r., jest kolejną odsłoną platformy komunikacyjnej „Zasąsiadujmy się”, zapoczątkowanej we wrześniu 2024 r.

Dla większości Polaków, relacje z sąsiadami są bardzo ważne, choć jak sami przyznają – niewielu takie posiada. Intuicja podpowiada, że najlepszy czas na nawiązanie sąsiedzkiej relacji, to ten tuż po przeprowadzce, a im więcej czasu mija, tym zrobienie pierwszego kroku staje się trudniejsze. Milka, chcąc ułatwić nowym lokatorom „zasąsiadowanie się”, przygotowała kolejną niestandardową kampanię. W ręcę konsumentów, trafią specjalnie zaprojektowane sąsiedzkie paczki, w których znajdą się słodycze Milka oraz zawieszki, które wraz z czekoladą można zawiesić na drzwiach sąsiadów, dając pretekst do poznania się z osobami z najbliższego sąsiedztwa.

Dzięki nawiązaniu współpracy z firmami przeprowadzkowymi, paczki trafią do konsumentów w całej Polsce. Co więcej, akcję wspiera promocja w marketach budowlanych Castorama – już 13 września w wybranych sklepach będzie można otrzymać paczkę z pakietem sąsiedzkim Milka. Współpraca z Castoramą symbolicznie nawiązuje do momentu urządzania się w nowym miejscu, a co za tym idzie – poznania nowych sąsiadów.

W kampanii postawiliśmy na działania, które wychodzą poza ramy tradycyjnej reklamy. Współpraca z firmami przeprowadzkowymi i Castoramą pozwala nam wykorzystać momenty, które naturalnie sprzyjają nawiązywaniu sąsiedzkiej więzi. Zależy nam na tym, aby realnie przyczynić się do budowania relacji między sąsiadami. Jest to fundament całej naszej platformy komunikacyjnej – mówi Beata Antos, Junior Brand Manager Chocolate, Mondelez Polska.

Kampania opiera się na multikanałowej strategii, obejmującej szerokie wsparcie mediowe, w tym reklamę w telewizji i internecie. Chociaż komunikacja mediowa kierowana jest do wszystkich, to dzięki kontekstowej kampanii digital na OLX, OTODOM i w Google Search komunikacja marki precyzyjnie dotrze do osób, które planują zmianę miejsca zamieszkania.

W promowanie kampanii zaangażowano również influencerów i twórców internetowych. Do sklepów trafiły także dedykowane materiały POSM, w tym zawieszki, które konsumenci mogą pobrać z ekspozycji sklepowych i wykorzystać do nawiązania sąsiedzkiej relacji.

Za kreację i realizację kampanii odpowiada agencja Ogilvy, a współpracę z firmami przeprowadzkowymi koordynuje Event Produkcja – partner, z którym Milka współpracowała już w pierwszej edycji akcji, rozdając wówczas 100 tys. „pomylonych paczek”.

O Mondelez Polska

Mondelez Polska jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 33 lat. Zatrudnia około 5 100 pracowników i jest liderem na rynku ciastek markowych, tabliczek czekoladowych i rogalików w Polsce[1]. Bogata oferta firmy obejmuje marki takie jak: czekolady Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, rogaliki i przekąski 7 Days oraz cukierki Halls. Mondelez posiada w Polsce biuro w Warszawie, globalne Centrum Badań i Rozwoju we Wrocławiu oraz siedem zakładów produkcyjnych w: Jarosławiu, Cieszynie, Płońsku, Jankowicach, Bielanach Wrocławskich, Skarbimierzu i Tomaszowie Mazowieckim. Jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod nazwą Mondelez funkcjonuje w Polsce od 2013 r.

O Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w kategorii czekolady, ciastek i wypiekanych przekąsek. Firma z przychodami w wysokości około 36 miliardów USD w 2023 r., zachęca ludzi w 150 krajach na całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel kultowych marek, takich jak ciastka Oreo, belVita, LU i Delicje, czekolady Cadbury Dairy Milk, Milka i Toblerone oraz wafelki Prince Polo i wypiekane przekąski 7Days, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek na świecie. Mondelēz International jest członkiem Standard and Poor’s 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability Index. Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilach firmy w mediach społecznościowych: LinkedIn, Facebook, Instagram, X (Twitter).