Od 2 września platforma Kaufland Marketplace działa również we Włoszech. Klienci mogą tam wybierać spośród ponad czterech milionów artykułów z ponad 6,4 tys. kategorii, takich jak: elektronika, ogród, majsterkowanie, kuchnia i gospodarstwo domowe, sport, moda, niemowlę i dziecko. Zamówione produkty są wygodnie dostarczane do domu.
Dzięki wejściu na włoski rynek polscy sprzedawcy zyskali kolejną platformę sprzedaży poprzez Kaufland Marketplace, umożliwiającą oferowanie produktów nie tylko w Polsce, lecz także na rynkach międzynarodowych: w Niemczech, Czechach, na Słowacji, w Austrii, Francji i teraz również we Włoszech. Z platformy korzysta już łącznie 13 tys. sprzedawców w całej Europie, z czego blisko 3 tys. zarejestrowało się już na Kaufland.it.
– Nowa platforma Kaufland Marketplace we Włoszech cieszy się dużym zainteresowaniem zarówno lokalnych, jak i zagranicznych sprzedawców. Wspólnie oferujemy włoskim klientom miliony atrakcyjnych produktów i szeroki wybór nowości. Nasze dotychczasowe otwarcia zakończyły się sukcesem – jesteśmy przekonani, że również na rynku włoskim szybko zdobędziemy pozycję. Start sprzedaży w Polsce i Austrii w ubiegłym roku był pełnym sukcesem – sprzedawcy odnotowali tam średni wzrost obrotów o 32% i mogli dotrzeć do 20 mln klientów online. Szczególnie w Europie Wschodniej nasze platformy stają się pierwszym wyborem dla coraz większej liczby klientów w kategoriach takich jak ogród, majsterkowanie, meble czy kuchnia – mówi Gerald Schönbucher, Członek Zarządu ds. e-commerce w Kaufland.
Z Europy dla Europy
Kaufland Marketplace to europejska alternatywa wobec globalnych gigantów e-commerce – tworzona w Europie dla Europy. Jako część Grupy Schwarz, do której należą Kaufland i Lidl – jedne z największych sieci handlowych w Europie – platforma kieruje się zasadami bezpieczeństwa danych i przestrzegania europejskich regulacji. Kaufland Marketplace oznacza konkurencję cenową i uczciwe warunki dla sprzedawców.
Dzięki rozwiązaniu typu all-in-one – Kaufland Global Marketplace – sprzedawcy otrzymują wygodne narzędzie, które ułatwia rozpoczęcie sprzedaży online oraz rozwój na kolejnych rynkach europejskich. Obecnie platforma działa już w siedmiu krajach, stanowiąc dla firm dodatkowy kanał dotarcia do klientów. Jej celem jest maksymalne uproszczenie procesu, tak aby sprzedawcy mogli bez barier oferować swoje produkty również poza granicami kraju. Dodatkowo mają oni do dyspozycji bezpłatne usługi wspierające, takie jak tłumaczenia opisów produktów i dokumentów prawnych czy indywidualne doradztwo.
Włochy to już siódmy rynek, na którym sprzedawcy mogą działać w ramach rozwiązania Kaufland Global Marketplace – wystarczy do tego jedna rejestracja. W Niemczech, Czechach i na Słowacji platforma Kaufland Marketplace należy już do największych serwisów sprzedażowych online. Po udanym debiucie w Austrii i Polsce w ubiegłym roku znalazła się tam w gronie najszybciej rozwijających się platform e-commerce. Kilka miesięcy temu uruchomiono także Kaufland.fr, co otworzyło dostęp do trzeciego co do wielkości rynku e-commerce w Europie. We Francji już teraz ponad 3 tys. sprzedawców oferuje 68 milionom mieszkańców ponad 3 miliony produktów.
Sprzedawcy obecni na wszystkich rynkach Kaufland Marketplace mogą dotrzeć łącznie do niemal 140 milionów klientów online w krajach, w których działa platforma.
Więcej informacji Kaufland znajduje się na stronie: www.kaufland.pl