Greenman Poland notuje nawet dwucyfrowy wzrost footfallu w I półroczu

Centra handlowe z portfolio Greenman Poland umacniają pozycję na lokalnych rynkach i rozwijają footfall. W I półroczu 2025 roku Nowa Górna w Łodzi odnotowała imponujący, ponad 16-procentowy wzrost liczby odwiedzających – w stosunku do tego samego okresu przed rokiem. Także Nowe Bielawy w I półroczu zwiększyły footfall o ponad 3 proc. w ujęciu rok do roku. Z kolei Nowe Czyżyny w Krakowie zanotowały stabilne wyniki, które są dobrą prognozą na nadchodzące miesiące.

– Wyniki operacyjne, jakie od początku 2025 roku notujemy w centrach, napawają optymizmem. Wszystkie trzy obiekty skutecznie opierają się bowiem rynkowym trendom. Co więcej, konsekwentnie osiągają wyniki przewyższające średnie rynkowe w kolejnych miesiącach – mówi Justyna Sobczyńska, Head of Property w Greenman Poland. – To pokazuje siłę tych projektów, a także potencjał konsumencki oraz ich perspektywiczność. Jest to również potwierdzenie, że centra dysponują dopasowaną do lokalnych rynków ofertą handlową, na którą klienci reagują entuzjastycznie – dodaje.

To zasługa procentujących inwestycji. W 2024 roku Nową Górną rozbudowano o park handlowy, a ofertę wzbogacono o tak profootfallowe marki jak Action, KiK, Sinsay, Maxi Zoo. W 2023 roku podobną inwestycję zrealizowano w Nowych Bielawach, gdzie powstały dwa parki z sześcioma sklepami. Nowe Czyżyny z kolei umocniły swoją ofertę. Na wyniki wpływ miały także nowości oraz modernizacje lokali, których pula stale się powiększa.

Dla przykładu, tylko w I półroczu w Nowych Bielawach prace mające na celu przystosowanie sklepów do najnowszych konceptów handlowych, objęły lokale m.in. CCC, JYSK, Giacomo Conti, Esotiq oraz Orange, a w Nowych Czyżynach remonty zrealizowano w: JYSK, T-Mobile, Plus/Polsat Box, Play oraz Vision Express, który dodatkowo powiększył lokal. Remont sfinalizowano także w CCC w Nowej Górnej. Centrum zyskało też markę SFD. Wśród nowości w Nowych Czyżynach pojawiły się marki Vital i Whisper, z kolei lokal gastronomiczny Al Dente przekształcił się w Polski Stół.

– Konsekwentny rozwój oferty o nowe marki, idący w parze z unowocześnianiem działających lokali, sprawia, że nasza oferta nie tylko podąża za potrzebami klienta, ale także za trendami rynkowymi. To dziś największa siła rozwijanego przez nas modelu convenience. To także czynnik, który ma znaczący wpływ na footfall. Nie bez znaczenia jest również stale umacniający się na polskim rynku handlowym trend lokalności zakupów. Klienci chętniej dziś korzystają z oferty mniejszych obiektów o profilu convenience. Fakt, że znajdują u nas marki nawet z 11 segmentów, sprawia, że dla wielu kupujących stajemy się lokalnie destynacją zakupową nr 1 – mówi Justyna Sobczyńska.

Ale nie tylko oferta miała wpływ na wyniki. Kluczowa była też aktywność marketingowa, która skupiała się na premiowaniu klientów poprzez akcje buy&get. W okresie od stycznia do czerwca centra zrealizowały pięć sezonowych kampanii, w ramach których konsumenci – w zamian za dokonane zakupy – otrzymywali nagrody. W przypadku Nowych Czyżyn działania te zostały dodatkowo wzmocnione poprzez wykorzystanie aplikacji mobilnej oraz uruchomienie w niej programu punktowego.

– Aktywność oparta na premiowaniu i incentywach zakupowych stała się stałym elementem marketingu naszych centrów. W ten sposób doceniamy klienta za wizytę i zakupy, a także budujemy z nim relację. Fakt, że robimy to konsekwentnie, zwłaszcza w kluczowych sezonach sprzedażowych, pobudza dodatkowo footfall oraz sprzedaż. W pierwszym półroczu takie akcje odegrały kluczową rolę, wspierając centra w okresie m.in. Wielkanocy, Walentynek czy Dnia Kobiet – wyjaśnia Justyna Sobczyńska.

Greenman Poland z optymizmem patrzy w przyszłość. – Nasze centra mają dziś stabilną, mocną pozycję. Nieustannie też rozwijają wokół siebie zaangażowaną społeczność. Jednocześnie rozwija się ich kompaktowa oferta. Druga połowa 2025 r. przyniesie kolejne nowości oraz zmiany w dotychczasowych sklepach, co zapewne pozytywnie wpłynie na całoroczny wynik – mówi Justyna Sobczyńska.

źródło: Greenman Poland/Guarana PR