15 lipca obchodzimy Światowy Dzień Umiejętności Młodzieży – moment, w którym ONZ przypomina nam, jak ważne jest przygotowanie młodych ludzi do życia zawodowego. To nie tylko nauka zawodu, ale też rozwój kompetencji, które pozwalają myśleć kreatywnie, działać odważnie i podejmować własne inicjatywy. Jest to szczególnie ważne w obliczu globalnych przemian społecznych i technologicznych. Wspieranie przedsiębiorczych postaw to ważna część misji Żabki, która poprzez edukację, szkolenia i rozwój narzędzi aktywnie pomaga w zdobywaniu nowych kompetencji zawodowych.
Dla wielu młodych ludzi to przedsiębiorczość może być kluczem do niezależności, samorealizacji
i odnalezienia własnej ścieżki zawodowej. To nie tylko zdolność zarabiania – to sposób myślenia rozwijający kreatywność, samodzielność, który uczy odpowiedzialności i kształtuje postawę proaktywną – tak potrzebną we współczesnym świecie. Młodzież, która uczy się zasad przedsiębiorczości, szybciej nabywa umiejętności planowania, organizowania, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji. Jak pokazują badania, młodzi ludzie, którzy rozwijają te kompetencje od wczesnych lat, są lepiej przygotowani do prowadzenia własnych biznesów i bardziej skłonni do podejmowania wyzwań zawodowych.
– Inwestowanie w budowę kompetencji przedsiębiorczych młodzieży to tak naprawdę inwestowanie w rozwój całej gospodarki. Z jednej strony kształtuje się przyszłych przedsiębiorców i liderów innowacji, a z drugiej strony pomysłowych i dobrych pracowników. Dlatego niezwykle istotne jest tworzenie przestrzeni i warunków rozwoju dla młodzieży oraz rozwijanie właściwych postaw, wartości i zasad etycznych – powiedział Jaromir Ćwikła, Dyrektor ds. Prawnych Polskiego Towarzystwa Gospodarczego.
Jedną z platform, na której młodzi ludzie mogą szukać wiedzy, jest Studium Przedsiębiorczości – bezpłatny portal edukacyjny, oferujący bogaty wybór materiałów edukacyjnych – od kursów online, artykułów, podcastów i webinarów, po treści podzielone według poziomu zaawansowania. Wszystko to tworzone i prowadzone przez m.in. trenerów biznesu, doradców zawodowych, psychologów, przedstawicieli uczelni i ośrodków akademickich oraz ekspertów z Żabki z różnych obszarów przedsiębiorczości. Z działającej od kwietnia 2024 roku platformy korzysta aktywnie ponad 300 tys. użytkowników, a ponad 900 osób uczestniczyło w webinarach.
– W Żabce wierzymy, że przedsiębiorczość to nie tylko zestaw umiejętności, ale przede wszystkim postawa, którą warto kształtować jak najwcześniej. Dlatego aktywnie wspieramy młodych ludzi w zdobywaniu wiedzy i budowaniu pewności siebie. Chcemy, by odważnie sięgali po swoje cele, świadomie decydowali o swojej przyszłości i z odwagą podejmowali pierwsze zawodowe wyzwania – mówi Przemysław Kijewski, COO jednostki biznesowej Żabka Polska.
Z platformy korzystają już młodzi ludzie, którzy chcą wejść na drogę własnego biznesu.
– Z dumą ukończyłam prestiżowy kurs „Relacje, które sprzedają: Jak budować lojalność i zaufanie klientów”, zdobywając tym samym bezcenną wiedzę, która stanowi fundament mistrzostwa
w sztuce budowania trwałych, autentycznych więzi biznesowych. To nie był zwykły kurs – to podróż w głąb psychologii relacji, tajników skutecznej komunikacji i strategii, które decydują o prawdziwym sukcesie w świecie sprzedaży i biznesu – mówi absolwentka kursu Magdalena Płachecka.
Z kolei Kacper Chrapkiewicz zwraca uwagę na praktyczny wymiar szkoleń: – Ukończony kurs dał mi wiele wskazówek jak i uświadomił mi jak cenny jest dla mnie czas. Nauczyłem się, jak skutecznie zarządzać czasem i jak przełożyć to na pożądane efekty oraz jak ważne jest prawidłowe funkcjonowanie organizmu i jak wpływa to na zdrowie całości – mówi Kacper Chrapkiewicz, absolwent kursu „Łączenie pracy zawodowej z pasją i efektywność w pracy”.
Dzięki ponad 26-letniemu doświadczeniu we franczyzie Żabka wie, jak rozwijać kompetencje przyszłych przedsiębiorców. Studium Przedsiębiorczości to praktyczne narzędzie dla każdego – niezależnie od wieku – kto chce działać, rozwijać się i świadomie budować swoją przyszłość.
Wejdź na www.studiumprzedsiebiorczosci.pl i zacznij swoją drogę do własnego biznesu już dziś!
____________________________
Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience, którego misją jest tworzenie wartości poprzez upraszczanie codziennego życia klientów. Grupa obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 11 000 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową. Należąca do niej marka Maczfit, powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta, a platforma Dietly to wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio. W 2024 r. Grupa Żabka rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dystrybucji FMCG. Uruchomiła również w Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką froo.
Od października 2024 r. akcje Grupy Żabka notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.