InPost wchodzi na rynek dystrybucji prasy

Paczkomat® z nową funkcjonalnością – dostawa „Tygodnika Powszechnego”

Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, w ramach pilotażu będzie dostawcą Tygodnika Powszechnego. Maszyna Paczkomat posiada wiele funkcjonalności, spełniając potrzeby i oczekiwania klientów. Urządzenia InPost znajdują się m.in. w szpitalach, sanatoriach, na lotniskach i stokach narciarskich.

Wsłuchując się w potrzeby swoich klientów, InPost stale powiększa swoją ofertę o kolejne nieoczywiste usługi. Ostatnio zainstalowano maszyny Paczkomat w niestandardowych miejscach. Urządzenia są już w 25 szpitalach i sanatoriach, na 7 lotniskach oraz 4 stokach narciarskich.

Teraz InPost będzie dostarczał czasopismo „Tygodnik Powszechny”, a tym samym wchodzi na rynek dystrybucji prasy przez Paczkomat. Klienci już od 26 marca będą mogli otrzymywać swój ulubiony tygodnik za pomocą usługi InPost.

– InPost jest prekursorem nowych rozwiązań i stale rozszerza funkcjonalności maszyn Paczkomat. Tym razem umożliwiamy dostawy prasy drukowanej. Już na drugi dzień od nadania tygodnik może trafić do ulubionej maszyny InPost. Dzięki naszej szerokiej sieci punktów out-of-home zapewniamy rozwiązania, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie – a także zastępują na przykład stacjonarne punkty sprzedaży prasy, których sieć jest coraz mniejsza. Jesteśmy blisko naszych klientów i szybko reagujemy na ich potrzeby – w taki sposób budujemy naszą przewagę konkurencyjną – podkreślił Rafał Brzoska, CEO i założyciel InPost.

Kolejnym innowacyjnym pomysłem są EKOzwroty, realizowane wraz z Fundacją Odzyskaj Środowisko. Polacy są świadomi i chętnie podejmują działania w celu ochrony środowiska. Z programu korzysta coraz więcej osób – w 2024 roku nadano ponad 130 tysięcy przesyłek, a do dalszego wykorzystania, zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem, nadawało się ok. 70% przedmiotów. W ramach EKOzwrotów najczęściej przesyłane są tekstylia i obuwie, które stanowią ok. 60% wszystkich przesyłek. Za pośrednictwem Fundacji Odzyskaj Środowisko rzeczy trafiają także bezpośrednio do potrzebujących w świetlicach środowiskowych, schroniskach, bibliotekach czy innych stowarzyszeniach. Nadanie przesyłki jest bezpłatne i dostępne na terenie całej Polski – w każdej maszynie Paczkomat, za pomocą aplikacji mobilnej lub strony https://szybkiezwroty.pl/pl/EKOzwroty.

W sierpniu ubiegłego roku InPost, we współpracy z Carrefour i PolKa, rozpoczął także testy systemu kaucyjnego. Grupa odpowiada za dostarczenie maszyn RVM (Reverse Vending Machines) oraz opiekę logistyczną na pierwszej mili. Za zwrot opakowań klienci mogą zrealizować kupon z asortymentu sklepu Carrefour do końca dnia, w którym dokonali zwrotu.

– Umożliwienie czytelnikom zakupu prasy drukowanej przez ogólnopolską sieć automatów Paczkomat będzie prawdziwym rynkowym przełomem – zarówno dla naszego wydawnictwa, jak i dla całego rynku prasy drukowanej. To nie tylko budowanie przez InPost przewagi konkurencyjnej, ale odpowiedź dynamicznie rozwijającej się firmy na rzeczywistą społeczną potrzebę. Do wielu miejsc w Polsce prasa nie dociera albo dociera z wielkim opóźnieniem. Jestem przekonany, że firma InPost – która jest dla wielu z nas synonimem wygody, punktualności i niezawodności – wyznaczać będzie nowe, lepsze standardy w dziedzinie obsługi prenumeraty, dystrybucji i dostępności prasy w Polsce – mówi Jacek Ślusarczyk, Prezes Zarządu Tygodnika Powszechnego.

W ramach specjalnej oferty, oprócz darmowej dostawy, każdy kupujący Tygodnik z dostawą przez Paczkomat otrzyma półroczny lub całoroczny dostęp do serwisu internetowego www.tygodnikpowszechny.pl jedynie za 1 zł oraz kursy multimedialne – m.in. kurs Szkoła Uczuć, jednego z najbardziej znanych polskich psychologów Bogdana de Barbaro.

InPost od lat podejmuje istotne działania w wielu kwestiach społecznych i środowiskowych. Grupa ma najbardziej zrównoważony model biznesowy, co doceniają klienci i partnerzy. Największa sieć OOH w Europie, licząca już ponad 82 000 punktów, pozwala na wprowadzanie rewolucyjnych rozwiązań i stałe unowocześnianie dostaw OOH.


O InPost

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec 2024 roku dysponowała ponad 82 000 punktami out-of-home, w tym prawie 47 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 35 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.

Więcej informacji na: www.inpost.pl


O Tygodniku Powszechnym:

Tygodnik Powszechny to jeden z najważniejszych polskich tygodników społeczno-kulturalnych, wydawany nieprzerwanie od 1945 roku w Krakowie. Znany z niezależności redakcyjnej, otwartości na dialog i głębokich analiz, od 80 lat dostarcza najwyższej jakości teksty o polityce, kulturze i społeczeństwie.

Tygodnik Powszechny tworzą m.in. laureaci i nominowani do najważniejszych nagród dziennikarskich i literackich, takich jak Grand Press, Nagroda Literacka Nike, Nagroda Literacka Gdynia, Międzynarodowa Nagroda Bookera, Reporterska Książka Roku, Historyczna Książka Roku, Podcast Roku i wielu innych. W gronie stałych współpracowników Tygodnika Powszechnego na przestrzeni lat znaleźli się także Czesław Miłosz, Karol Wojtyła, Stanisław Lem, Józef Tischner, Tadeusz Mazowiecki i Sławomir Mrożek. Redaktorem naczelnym jest Piotr Mucharski, a funkcję redaktora seniora pełni ks. Adam Boniecki.

Tygodnik Powszechny ma ponad 20 tys płacących klientów miesięcznie (wydanie cyfrowe i druk),, serwis internetowy odwiedza blisko 500 tys. użytkowników miesięcznie, a ponad 200 tys. obserwuje  „Tygodnik Powszechny” w serwisach społecznościowych. Redaktorem naczelnym jest Piotr Mucharski, a funkcję redaktora seniora pełni ks. Adam Boniecki.

Więcej informacji na: www.tygodnikpowszechny.pl