40% szybciej, 55% wydajniej – jak automatyzacja procesów i cyfrowa transformacja zmieniają sektor ochrony zdrowia?

Sektor ochrony zdrowia stawia na rozwój technologiczny, a automatyzacja procesów administracyjnych, takich jak zarządzanie dokumentami, staje się jednym z kluczowych kierunków zmian. Badania wskazują, że dzięki nowoczesnym systemom IT czas wyszukiwania dokumentów może być krótszy nawet o 40%. Inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy w cyfryzację branży ochrony zdrowia stwarzają idealne warunki do realizacji takich projektów.

Nowoczesne technologie w sektorze zdrowotnym – od RPA po sztuczną inteligencję

Automatyzacja poprawia wydajność i pomaga rozwiązywać globalne wyzwania w ochronie zdrowia. Kluczowe kierunki rozwoju to analityka danych i sztuczna inteligencja, które wspierają zarządzanie placówkami, a także efektywną analizę dużych zbiorów danych. Równie istotna jest automatyzacja procesów administracyjnych przy użyciu RPA (Robotic Process Automation). Dzięki temu eliminowane są powtarzalne, czasochłonne czynności, a pracownicy mogą skupić się na bardziej kreatywnych i specjalistycznych zadaniach. Wzrasta też znaczenie bezpieczeństwa danych – ochrona informacji o pacjentach i zgodność z przepisami, jak HIPAA, to dziś priorytety sektora medycznego, szczególnie w obliczu rosnącego ryzyka cyberzagrożeń.

Jak automatyzacja zmienia codzienną pracę placówek medycznych?

Z raportu firmy Forrester Research wynika, że automatyzacja dokumentów znacząco przyspiesza pracę w organizacjach medycznych. Przykładem jest wdrożenie systemu inteligentnego przetwarzania dokumentów (IDP), które skróciło czas ich wyszukiwania o 40% i zwiększyło wydajność pracowników o 55%. Dodatkowo czas realizacji audytów wewnętrznych i zewnętrznych został skrócony o 25%, co przełożyło się na wyższy poziom bezpieczeństwa oraz zgodności z przepisami compliance. Uwolnione zasoby mogą być teraz skierowane do bardziej strategicznych działań.

Nasze autorskie narzędzie – InSight DXP – wspiera automatyzację codziennych procesów w ochronie zdrowia, usprawniając zarządzanie dokumentacją oraz eliminując powtarzalne zadania administracyjne. Aby takie innowacje mogły być wdrażane na szeroką skalę, konieczne są inwestycje w cyfrową transformację branży. Środki z Krajowego Planu Odbudowy, czyli 17,5 miliarda złotych przeznaczonych na rozwój ochrony zdrowia, z czego ponad 4 miliardy na cyfryzację, otwierają przed sektorem wyjątkową szansę. Obecnie polska służba zdrowia stoi przed kluczowym momentem. Inwestowanie w nowoczesne rozwiązania technologiczne nie tylko usprawni działanie placówek, ale również umożliwi stworzenie systemu, który w pełni odpowie na potrzeby pacjentów i personelu. To przełom, który zdecyduje o przyszłości sektora ochrony zdrowia – mówi Paweł Zawiślak, Business Development Manager (Public Sector) w Iron Mountain Polska.

Cyfryzacja nie jest już opcją – staje się koniecznością i fundamentem budowy nowoczesnego, wydajnego i bezpiecznego systemu ochrony zdrowia w Polsce. Przeznaczenie znacznych środków z Krajowego Planu Odbudowy na rozwój służby zdrowia, w tym cyfryzację, stanowi wyjątkową szansę na przekształcenie tradycyjnych modeli działania. Wspieranie innowacji i automatyzacji nie tylko otwiera drogę do nowoczesnej ochrony zdrowia, ale również kształtuje jej przyszłość.

O Iron Mountain Polska:

Iron Mountain Polska to lider rynku zarządzania informacją, archiwizacji i digitalizacji dokumentów. Zapewnia kompleksową obsługę firm w zakresie: consultingu procesów po stronie Klienta, cyklu życia dokumentów w organizacji oraz ich digitalizacji. Jest także dostawcą systemów do zarządzania procesami oraz informacją w efektywny i bezpieczny sposób. Prowadzi działania z zakresu bezpiecznego przechowywania, składowania, archiwizacji oraz niszczenia dokumentacji tradycyjnej, cyfrowej jak i zużytego sprzętu IT. Firma oferuje dedykowane rozwiązania sektorowe, m.in.: dla branży finansowej i ubezpieczeniowej, służby zdrowia, kancelarii prawnych, a także instytucji publicznych oraz firm geodezyjnych i kartograficznych.

Iron Mountain Polska to 25 lat doświadczenia, ponad 1800 klientów, a także 9 milionów przechowywanych pudeł z dokumentami i prawie 100 milionów skanowanych stron rocznie.

Iron Mountain Polska jest częścią Iron Mountain Inc. – globalnego lidera w branży zarządzania informacją, założonego w 1951 roku w Livingstone w USA. Firma działa w kilkudziesięciu krajach na 5 kontynentach i notowana jest na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (IRM).

Więcej informacji na temat Iron Mountain można znaleźć na stronie www.ironmountain.pl.