Menu i salon Klasy Pierwszej La Première – kolejny raz najlepsze na świecie
Warszawa, 22.06.20023 r. – Podczas tegorocznej imprezy lotniczej Paris Air Show w Le Bourget we Francji miała miejsce ceremonia rozdania nagród Skytrax World Airline Awards 2023, w której Air France zdobył 4 statuetki. Trzeci rok z rzędu, francuski przewoźnik został uznany za najlepszą linię lotniczą w Europie Zachodniej. Ponadto kolejny raz doceniono La Première, czyli Klasę Pierwszą dostępną podczas lotów międzykontynentalnych Ar France. Linia otrzymała nagrody w trzech kategoriach – Najlepszy salon lotniskowy Klasy Pierwszej, Najlepsze menu oferowane na pokładzie samolotów w Klasie Pierwszej, Najlepsza usługa restauracyjna w salonie lotniskowym La Première na lotnisku. W ogólnym zestawieniu Skytrax – Najlepsza Linia Lotnicza na świecie, Air France awansował w tym roku na 7 miejsce.
Od wielu lat usługa Klasy Pierwszej w Air France jest doceniana i utrzymuje się w czołówce, ponieważ linia nieustannie dba o wyjątkowość i prestiż, zapraszając do współpracy światowych projektantów, najlepszych szefów kuchni i najdroższe marki. Jak przystało na francuską firmę, Air France podbija serca pasażerów La Première, zwłaszcza najlepszej jakości kuchnią w wykonaniu światowych sław francuskiej gastronomii.
Linia zapowiedziała, że pracuje nad projektem zupełnie nowej kabiny Klasy Pierwszej, która ma pojawić się na rynku w 2024 roku. Nowe, najdłuższe na rynku kabiny w postaci całkowicie prywatnych apartamentów będą dostępne w większej liczbie samolotów niż obecnie.
„Jesteśmy bardzo dumni z przy
znanych nam nagród, które potwierdzają zadowolenie naszych klientów, szczególnie w odniesieniu do oferty Klasy Pierwszej La Première, która po raz kolejny należy do najlepszych na świecie. Klasa Pierwsza jest częścią naszego DNA, która stwarza nam możliwość promowania francuskiego stylu życia i podróżowania na całym świecie. W imieniu Air France chciałabym podziękować wszystkim klientom, którzy głosowali w tegorocznym konkursie, demonstrując swoje przywiązanie do naszej marki oraz oferowanych przez nas produktów i usług.” – powiedziała Anne Rigail – Prezes Air France.
Oaza spokoju na lotnisku
Dzięki usłudze La Première Air France zapewnia swoim klientom szyte na miarę doznanie wyjątkowej i ekskluzywnej podróży, z dbałością o każdy najdrobniejszy szczegół, na wszystkich jej etapach.
Dla wyjątkowych pasażerów najwyższej klasy, stworzono dedykowany salon La Première na lotnisku CDG w Paryżu (terminal 2E). Zaprojektowana przez architekta Didiera Leforta ekskluzywna przestrzeń o powierzchni 1000 m2, to luksusowo urządzone wnętrze, gdzie podróżni znajdą ciszę i spokój z dala od lotniskowego zgiełku, jak też przedsmak wyjątkowych wrażeń z podróży. Tutaj też poświęcono szczególną uwagę tradycjom kulinarnym, co rokrocznie owocuje najwyższym miejscem na podium w lotniczych rankingach. Fakt, że lista win oraz dania w salonie są opracowywane przez szanowanego szefa kuchni – Alaina Ducassea i jego zespół, niewątpliwie przyczynił się do tegorocznego sukcesu Air France w konkursie Skytrax. W wykwintnym menu goście mogą skosztować specjału szefa kuchni – słynnego coquillettes z szynką i czarną truflą, jego rumu, czy babki Armagnac, jak w Monte Carlo.
W samym sercu salonu, goście mają do dyspozycji strefę zabiegową Sisley, francuskiego pioniera fitokosmetologii. Strefa Sisley La Première oferuje całą gamę dostosowanych do pory lotu, profesjonalnych zabiegów relaksacyjnych, z których można skorzystać przed lub po długiej podróży lotniczej.
Kabina – apartament: przestrzeń i prywatność
Po relaksie w salonie lotniskowym, pasażerowie kontynuują podróż w prywatnych kabinach Klasy Pierwszej, które są dostępne w wybranych samolotach Boeing 777-300ER. Każdy samolot mieści tylko 4 kabiny-apartamenty, zapewniając wyjątkową ekskluzywność podróży i to, co najcenniejsze – przestrzeń i intymność, dzięki zasłonie, która pozwala na pełne lub częściowe odseparowanie od reszty podróżnych. Bez wątpienia najważniejszy element komfortu podróży lotniczej to fotel. Siedzenie w Klasie Pierwszej dostosowuje się do każdej budowy ciała, umożliwiając pasażerowi zajęcie optymalnej pozycji, co sprzyja wypoczynkowi i odprężeniu. W nocy, na życzenie pasażera, obsługa zamienia fotel w całkowicie płaskie łóżko o długości przekraczającej dwa metry.
Menu w wydaniu mistrzów
Aby zasiąść w restauracji uhonorowanej licznymi gwiazdkami Michelin, wystarczy być pasażerem luksusowej kabiny Air France. Przywiązani do kulinarnych tradycji Francuzi dbają, aby klienci podróżujący w La Première byli podejmowani jak w luksusowym lokalu, zgodnie z francuską kulturą stołu. Air France współpracuje z utalentowanymi, znanymi szefami kuchni, którzy tworzą wyrafinowane dania bazując na sezonowych produktach i najwyższej jakości składnikach pochodzenia lokalnego, francuskim mięsie i rybach wyłącznie ze zrównoważonych połowów. Dopełnieniem kulinarnych doznań są desery i wypieki oraz szeroki wybór win i szampanów, wyselekcjonowanych przez Paolo Basso, najlepszego sommeliera na świecie w 2013 roku. Posiłki są serwowane na zastawie stołowej stworzonej specjalnie dla Air France przez wybitnych francuskich projektantów.
W La Première dobre samopoczucie i relaks idą w parze, gwarantują wyjątkowe wrażenia z podróży. Luksusowa usługa, w której wszystko zostało szczegółowo przemyślane, aby zapewnić wymagającym gościom niezmącony spokój, prywatność i komfort. Zespół dedykowanych pracowników zapewnia klientom Klasy Pierwszej troskliwą, spersonalizowaną obsługę, od specjalnej linii telefonicznej, poprzez ekskluzywne doświadczenie na lotnisku i w samolocie, aż po przybycie do miejsca docelowego.
Aktualnie Air France pracuje nad projektem zupełnie nowej kabiny Klasy Pierwszej, która ma pojawić się na rynku w 2024 roku. Nowe, najdłuższe na rynku kabiny w postaci całkowicie prywatnych apartamentów będą dostępne w większej liczbie samolotów niż obecnie. Nie więcej niż trzy modułowe apartamenty w Klasie Pierwszej w każdym samolocie, będą wyposażone w fotel, szezląg i całkowicie płaskie łóżko.
O Skytrax
Skytrax jest międzynarodową agencją, która zajmuje się badaniami rynkowymi i oceną satysfakcji klienta w odniesieniu do transportu lotniczego. Od 1999 roku organizacja przyznaje World Airline Awards, które są uznawane za „Oskary branży lotniczej”, gromadząc opinie w największym na świecie badaniu satysfakcji pasażerów linii lotniczych. Aby wyłonić zwycięzców tegorocznej edycji 2022/23, przeanalizowano ponad 20 milionów recenzji od klientów z ponad 100 krajów. W końcowych wynikach konkursu znalazło się ponad 325 linii lotniczych.
***