Na czym zależy dziennikarzom piszącym o nowych technologiach, biznesie i marketingu? Jakie informacje prasowe najchętniej publikują? Czy korzystają z materiałów wideo i komentarzy ekspertów? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań przynosi badanie przeprowadzone przez zespół PR agencji WEC Communication.
W badaniu wzięło udział ponad stu przedstawicieli mediów, którzy podzielili się swoimi opiniami i oczekiwaniami na temat:
- przygotowania i dystrybucji informacji prasowych
- atrakcyjności dodatkowych materiałów redakcyjnych
- budowania relacji między dziennikarzami i agencjami PR
Agencja WEC Communication sprawdzała m.in., kiedy najlepiej wysyłać komunikaty
prasowe, jakie urządzenia chcą testować dziennikarze i w jaki sposób reagują na follow-upy. Zdobyte informacje wydane zostały w formie ebooka, w którym – oprócz statystyk i danych liczbowych – znalazły się również wypowiedzi ekspertów i dziennikarzy.
Swoją wiedzą podzielili się przedstawiciele firm Acer i Fixit, Instytutu Monitorowania Mediów oraz redakcji magazynu Sprawny Marketing. Ich głos wniósł dodatkową perspektywę oraz praktyczne wskazówki, które mogą ułatwić pokonywanie wyzwań stojących przed mediami i ekspertami zajmującymi się komunikacją.
Wnioski płynące z naszego studium podkreślają znaczenie głębszego zrozumienia oczekiwań dziennikarzy, pozwalającego agencjom na budowanie relacji opartych na zaufaniu i współpracy, a także przynoszących korzyści obu stronom medialnego świata. Jako specjaliści w dziedzinie komunikacji powinniśmy prowadzić nasze działania tak, aby wspierały redakcje w dostarczaniu jakościowych treści. W realizacji tego celu pomóc może wiedza, jaką udało nam się zdobyć w ramach prowadzonego przez nas badania. Z dumą przekazujemy ją w Państwa ręce – komentuje Katarzyna Pilawa, Communications Manager w WEC Communication.
E-book jest dostępny do pobrania całkowicie za darmo Więcej wniosków z badania oraz praktycznych wskazówek dotyczących współpracy z mediami znaleźć można również na kanałach social media WEC Communication – na Instagramie, Facebooku i LinkedIn.