Z raportu Światowego Forum Ekonomicznego wynika, że przy utrzymaniu obecnego tempa zmian pełna równość płci w wynagrodzeniach zostanie osiągnięta dopiero za około 134 lata. Inicjatywy takie jak Lidl Fair Pay mogą znacząco przyspieszyć ten proces. Idea sprawiedliwego wynagrodzenia to ważny element kultury organizacyjnej Lidl Polska. Dlatego też sieć rozpoczyna nabór do 7. edycji konkursu promującego sprawiedliwe wynagradzanie i równe traktowanie w miejscu pracy. Firmy z całej Polski mogą zgłaszać swoje działania i dobre praktyki do 15 czerwca 2025 r. Laureatami ubiegłorocznej edycji konkursu zostały firmy: Michna Food (I miejsce), Lotte Wedel (II miejsce) i Wendre Poland (III miejsce).
Według Banku Światowego, zamknięcie luki płacowej mogłoby zwiększyć globalny PKB o ponad 20%, co oznaczałoby podwojenie globalnego wzrostu gospodarczego w ciągu następnej dekady. Dodatkowo, raport wspomnianej instytucji wskazuje, że kobiety posiadają jedynie 64% prawnych zabezpieczeń, które mają mężczyźni, co wpływa na ich udział w rynku pracy. To dowód na to, że temat sprawiedliwego traktowania pracowników nadal wymaga konkretnych działań firm, w celu zniwelowania istniejących różnic. Dla Lidl Polska wyrównana polityka wynagrodzeniowa to ważny element kultury organizacyjnej, dlatego firma kontynuuje działania na rzecz transparentności wynagrodzeń i równego traktowania – zarówno wewnątrz organizacji, jak i w całym ekosystemie pracodawców w Polsce.
Sieć, wraz z partnerem, firmą doradczą Korn Ferry, po raz kolejny organizuje konkurs „Lidl Fair Pay”. Mogą się do niego zgłaszać polskie firmy zatrudniające do 1,5 tys. osób, których aspiracją jest zapewnienie inkluzywnej kultury pracy i starają się, aby polityka wynagrodzeniowa między kobietami a mężczyznami była wyrównana. Zgłoszenia będą przyjmowane do 15 czerwca br. przez formularz zgłoszeniowy. W przypadku kategorii Best Practice, termin na przesyłanie zgłoszeń jest wyznaczony do końca lipca.
– Równość płacowa to nie jednorazowy projekt, to długofalowa strategia zarządzania. W Lidl Polska budujemy kulturę organizacyjną, w której każdy pracownik – niezależnie od płci, wieku czy pochodzenia – ma takie same szanse na rozwój i awans. Konkurs Lidl Fair Pay ma nie tylko nagradzać dobre praktyki, ale też inspirować i mobilizować do działania całe środowisko pracodawców. Dzisiaj wiemy, że różnorodność i równość są fundamentami innowacyjnych, odpornych organizacji. Firmy, które to rozumieją, nie tylko przyciągają talenty, ale też je zatrzymują – mówi Anna Dębicka-Rasiak, Członkini Zarządu ds. Personalnych Lidl Polska.
Misja fair pay
Lidl to firma, która wspiera ideę fair pay, dlatego w 2019 r. sieć stworzyła konkurs „Lidl Fair Pay”. W ten sposób chce zwrócić uwagę na istotne kwestie dotyczące braku inkluzywności i promować dobre praktyki także poza swoimi strukturami. Wspieranie idei sprawiedliwego traktowania stanowi nieodłączną część kultury organizacyjnej sieci. Zespół Lidl Polska liczy obecnie blisko 29 tys. pracowników, a udział kobiet na stanowiskach kierowniczych wynosi blisko 58%. Wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują jednakowe wynagrodzenia, niezależnie od subiektywnych kryteriów, jak płeć czy wiek. Decydują wyłącznie kompetencje.
– Lidl Fair Pay to więcej niż konkurs – to nasza odpowiedź na realne potrzeby rynku pracy. Coraz więcej firm rozumie, że równość płac to nie obowiązek, lecz inwestycja w przyszłość i motywację pracowników. Chcemy dawać przykład, ale też zachęcać innych pracodawców do odwagi i konsekwencji w tworzeniu środowiska pracy opartego na zaufaniu i sprawiedliwości – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.
Informacje o konkursie
W konkursie poza nagrodą główną Lidl Fair Pay oraz 2. i 3. miejscem, występują również kategorie: Best Practice, Nagroda specjalna Lidl Fair Pay New Comers oraz Wyróżnienia – ZNAK JAKOŚCI Lidl Fair Pay, które przyznane zostaną firmom za działania podejmowane
na rzecz sprawiedliwego traktowania w zakresie zatrudniania i wynagrodzeń.
Ogłoszenie zwycięzców nastąpi podczas Dorocznej Konferencji Korn Ferry, która odbędzie się w październiku br. Konkurs organizowany jest we współpracy z partnerami merytorycznymi: UN Global Compact Network Poland oraz Fundacją Włączeni Plus x Sukces Pisany Szminką. Patronat medialny objął magazyn Forbes Women.
Informacje o firmie:
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje ponad 12 000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 900.
Kontakt:
Strona www: https://www.lidl.pl
Facebook: https://www.facebook.com/lidlpolska
Instagram: https://www.instagram.com/lidlpolska/
YouTube: https://www.youtube.com/user/LidlPolskaPL