Gen Z zmienia zasady na rynku pracy. To pokolenie, które nie boi się wyznaczać trendów i odważnie planuje swoją przyszłość. Młodzi szukają pracy, która daje im satysfakcję i plan długoterminowego rozwoju. Z myślą o nich, Coca-Cola HBC uruchamia pierwszą edycję Youth Empowered Graduate Program. To szansa dla młodych zarówno na zatrudnienie, jak i rozwój pod okiem specjalistów. Praca oferowana przez Coca-Cola HBC wpisuje się w realizowaną przez firmę od lat inicjatywę Youth Empowered, w ramach której firma wspiera młodzież w zdobywaniu kompetencji niezbędnych do rozpoczęcia kariery zawodowej.
Dla tych, którzy szukają samorealizacji
Roszczeniowi, siejący postrach wśród pracodawców – to według stereotypów główne cechy pokolenia Z na rynku pracy. Nic bardziej mylnego. „Zetki” to pokolenie świadome, które ceni sobie zarówno życie zawodowe, jak i sferę prywatną. Dlatego miejsce pracy musi być przyjazne i dawać możliwość samorealizacji. Pokolenie Z to grupa, której zależy na zadowoleniu z dnia pracy (43,73 proc.) i rozwoju kariery .
Coca-Cola HBC to firma wielokrotnie doceniana pod kątem oferowanych warunków zatrudnienia. Od lat utrzymuje tytuły takie jak „Solidny Pracodawca” czy „Friendly Workplace”. Firma zatrudnia w Polsce i krajach bałtyckich ponad 1800 osób i by dbać o ich satysfakcję, oferuje szeroki pakiet benefitów – uwzględniający różnorodność, jaką charakteryzuje się tak duży zespół. W pakiecie benefitów, poza klasycznymi świadczeniami jak opieka medyczna czy karty sportowe, firma oferuje także m.in. karty lunchowe, kwartalne dostawy produktów z portfolio oraz premie i nagrody specjalne. Znajdziemy tam również ubezpieczenia na życie i system kafeteryjny, który pozwala pracownikom wybierać najatrakcyjniejsze dla nich rozwiązania. Coca-Cola HBC stawia także na indywidualny rozwój, dlatego każda zatrudniona osoba może korzystać z wachlarza szkoleń
i webinarów.
Pierwsza edycja Youth Empowered Graduate Program
O tym jak wygląda praca w Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie będą mogli teraz przekonać się młodzi. Firma rusza z pierwszą edycją Youth Empowered Graduate Program, otwierając swoje drzwi dla tych, którzy chcą zdobyć doświadczenie zawodowe w globalnej firmie. Coca-Cola HBC oferuje roczną umowę, podczas której osoby, które pozytywnie przejdą proces rekrutacji, poznają różne aspekty funkcjonowania organizacji i zdobędą praktyczne doświadczenie w wybranym obszarze biznesowym. W ramach programu firma oferuje pracę w zespołach sprzedaży, łańcucha dostaw, marketingu, finansów oraz commercial excellence, zarówno w Polsce, jak i w każdym
z krajów bałtyckich: Estonii, Litwie i w Łotwie.
Inicjatywa Youth Empowered Graduate Program to nasza odpowiedź na potrzeby młodego pokolenia, które szuka nie tylko wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim praktycznych umiejętności i realnych doświadczeń. Wierzymy, że oferując możliwość pracy w Coca-Cola HBC, nie tylko przyczyniamy się do ich rozwoju, ale również wzbogacamy naszą organizację o świeże pomysły i energię. Jesteśmy przekonani, że dzięki programowi młodzi profesjonaliści nie tylko zdobędą cenne doświadczenie, ale również odkryją swoją pasję i potencjał, które będą napędzać ich kariery w przyszłości – mówi Katarzyna Bajek-Bartold, dyrektorka działu People & Culture w Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.
Program jest otwarty dla osób z maksymalnie 2-letnim doświadczeniem zawodowym, które mówią w lokalnym języku (jednym z czterech krajów, wchodzących w skład Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie) oraz w języku angielskim na poziomie C1, posiadają silne zdolności analityczne, znają pakiet Microsoft Office i mają prawo jazdy kategorii B.
Kandydaci spełniający powyższe kryteria mogą wysyłać swoje zgłoszenia poprzez formularz na stronie Coca-Cola HBC.
Wiedza, która pomaga zdobyć doświadczenie
Youth Empowered Graduate Program wpisuje się w od lat realizowany przez Coca-Cola HBC od 2017 roku program Youth Empowered, w ramach którego firma wsparła w pierwszych krokach na rynku pracy już niemal milion młodych ludzi globalnie i ponad 300 000 lokalnie. W Polsce, firma realizuje go we współpracy z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości, oferując materiały edukacyjne do realizacji w ramach lekcji, jak i zajęć pozalekcyjnych na przedmiotach związanych z tematyką ekonomiczną i społeczną. Podczas inauguracji ostatniej edycji programu, swoją premierę miała także platforma edukacyjna Skills4Future. To rozwiązanie, które może stanowić uzupełnienie programu Youth Empowered, dostarczając źródło praktycznej wiedzy wszystkim, którzy chcą ją zdobywać także poza szkolnymi zajęciami.
Platforma oferuje pięć głównych modułów w formie wideo “masterclass”, prowadzonych przez uznanych ekspertów. Została stworzona przez Fundację Mentors4Starters przy wsparciu finansowym The Coca-Cola Foundation i została objęta honorowymi patronatami Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz Ministerstwa Cyfryzacji. Platforma dostępna jest pod adresem: https://www.skills4future.org.
O COCA-COLA HBC Polska: Coca-Cola HBC Polska to drugi największy na świecie pod kątem sprzedaży rozlewca napojów The Coca-Cola Company, który dociera do ponad 700 milionów konsumentów. Wśród marek obecnie dostępnych w kraju figurują: napoje gazowane Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Zero Cukru Zero Kofeiny, Fanta, Sprite (oraz ich bezcukrowe warianty), Kinley, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Kropla Delice, napoje energetyzujące Burn i Monster oraz herbaty mrożone Fuzetea. W ofercie dystrybucyjnej Coca-Cola HBC Polska znajdują się również portfolio Caffè Vergnano oraz Costa Coffee, a także wyroby alkoholowe: wódki Potocki oraz Finlandia, produkty Campari: gama win i wermutów Cinzano, gin Bulldog, gin Bickens oraz likiery Frangelico i Grand Manier Cord. W 2023 rok do oferty dołączyła także kategoria piw z markami: Corona, Bud, Franziskaner, Beck’s, Stella Artois, Hoegaarden oraz Leffe.
Poza rozwojem portfolio firma skupia się na tworzeniu otwartego i inkluzywnego środowiska pracy dla ponad 16 000 pracowników w Polsce, jednoczenie nieustannie szukając rozwiązań, które zbliżają Coca-Coala HBC do osiągnięcia celu NetZero do 2040 roku. To podejście pozwala utrzymać firmie pozycję lidera rynku także w zakresie zrównoważonego rozwoju, co potwierdzają wyniki prestiżowych rankingów ESG, takich jak Dow Jones Best-in-Class Indices, CDP, MSCI ESG, FTSE4Good oraz ISS ESG.
O PROGRAMIE #YOUTHEMPOWERED: Program #YouthEmpowered powstał w 2017 r. z inicjatywy Coca-Cola HBC z myślą o młodych ludziach, którzy stoją przed wyborem ścieżki edukacyjnej czy zawodowej. Inicjatywa ma wesprzeć ich w podjęciu decyzji oraz umożliwić rozwinięcie umiejętności przydatnych w poszukiwaniu własnego miejsca na rynku pracy. Celem Grupy Coca-Cola HBC na wszystkich rynkach, na których działa, jest wsparcie 1 miliona młodych ludzi do 2025 r. W Polsce i krajach bałtyckich do tej pory z narzędzi oferowanych przez partnerstwa w programie skorzystało ponad 250 000 osób.
O THE COCA-COLA FOUNDATION: Misją The Coca-Cola Foundation jest zmienianie na lepsze społeczności na całym świecie, w których działa The Coca-Cola Company oraz w których żyją i pracują pracownicy firmy. Fundacja wspieramy transformacyjne pomysły i instytucje, które stawiają czoła złożonym globalnym wyzwaniom i wywierają na otoczenie wymierny i trwały wpływ. Jej działania koncentrują się na zrównoważonym dostępie do bezpiecznej wody, odporności na zmiany klimatu oraz gotowości i reagowaniu na klęski żywiołowe, gospodarce o obiegu zamkniętym, wzmacnianiu pozycji ekonomicznej i sprawach mających wpływ na naszą rodzinną społeczność. Od momentu powstania w 1984 r. Fundacja Coca-Cola przyznała dotacje w wysokości ponad 1,5 miliarda dolarów w ramach swojego mandatu do wzmacniania społeczności na całym świecie.
O FUNDACJI MENTORS4STARTERS: Mentors4Starters to organizacja od 10 lat prowadząca programy doradczo-rozwojowe dla utalentowanych jednostek, które po kilku latach kariery pragną inspiracji i akceleracji ścieżki zawodowej. Głównym celem inicjatyw fundacji jest edukacja przyszłości budowana w oparciu o kompetencje przyszłości, ale też międzypokoleniowy transfer wiedzy. Wiodący program Mentors4Starters obejmuje indywidualne sesje mentoringowe z czołowymi przedstawicielami polskiego biznesu, organizacji pozarządowych i kultury, a także spotkania i warsztaty ze społecznością absolwentów i mentorów. Partnerem strategicznym fundacji jest Polska Rada Biznesu.