Wolt, platforma specjalizująca się w szybkich dostawach, rozpoczęła współpracę ze start-upem Port. Dzięki partnerstwu warszawscy kurierzy, współpracujący z Wolt będą mogli podczas pilotażu, bezpłatnie korzystać z rowerów elektrycznych, znajdujących się na parkingu APCOA przy stacji metra Centrum. Głównym celem programu jest wspieranie idei zrównoważonego rozwoju, przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności dostaw zamówień do klientów.
Przejście na pojazdy niskoemisyjne to naturalna droga rozwoju dla Wolt. Platforma specjalizująca się w szybkich dostawach stale poszukuje rozwiązań, które poprawiając komfort pracy kurierów, gwarantują błyskawiczną realizację zamówień, zachowując przy tym standardy realizujące strategię zrównoważonego rozwoju. W lutym firma wykonała kolejny krok w tym kierunku i uruchomiła program pilotażowy z pionierskim start upem z segmentu e-mobility – Port. Firma oferuje tzw. e-hubs – floty lekkich pojazdów elektrycznych, które są zamykane i ładowane w dedykowanych portach, zainstalowanych na śródmiejskich parkingach zarządzanych przez APCOA Parking Polska. Pojazdy są dostępne w ramach subskrypcji, w pełnym pakiecie e-mobilności, który obejmuje parking, ładowanie, serwis oraz oprogramowanie.
Dzięki temu kurier może odblokować pojazd elektryczny za pomocą aplikacji, wykorzystać go do realizacji dostaw i zwrócić po zakończeniu pracy. Pierwszy w Polsce e-hub znajduje się na parkingu APCOA przy warszawskiej stacji metra Centrum i pozwala kurierom na objęcie zasięgiem ruchliwego obszaru centrum Warszawy, bez względu na dzielnicę zamieszkania. Pojazdy Port na jednym ładowaniu mogą pokonać nawet 100 km.
”Poszukiwanie nowych możliwości, usprawniających działalność kurierów, którzy z nami współpracują, ma dla nas strategiczne znaczenie, ponieważ to ważny element budowania naszej przewagi konkurencyjnej. Przede wszystkim to czynnik, który umożliwia kurierom osiąganie wyższych zarobków. Dzięki temu, że mają oni dostęp do sprawnych, nowoczesnych, pojazdów, mogą realizować więcej zamówień. Tym samym wszyscy są beneficjentami tego rozwiązania – kurierzy więcej zarabiają, konsumenci otrzymują swoje zamówienia na czas, a my umacniamy swoją pozycję na rynku – mówi Agata Polityło General Manager w Wolt Polska. Równie ważnym jest dla nas fakt, że udostępniając pojazdy elektryczne i zmniejszając nasz ślad węglowy, realizujemy przyjętą przez nas strategię zrównoważonego rozwoju, czyniąc miasta miejscami bardziej przyjaznymi do życia” – dodaje.
”Bardzo cieszymy się ze współpracy z Wolt i APCOA. Naszym celem jest pomaganie sektorowi dostaw ostatniej mili zarówno w ograniczaniu emisji, jak i zwiększaniu wydajności operacyjnej dzięki naszej unikalnej technologii dostarczanej w ramach e-hubów. Nasze pierwsze wdrożenia udowodniły, że możemy wnieść znaczną wartość dodaną dla firm kurierskich, kurierów i operatorów parkingowych, oferując pierwszy w branży pełny pakiet e-mobilności w modelu subskrypcyjnym, który obejmuje nie tylko pojazdy, ale także dedykowane oprogramowanie, naprawy, przestrzeń parkingową i infrastrukturę ładowania. Wprowadzamy nasz system w Warszawie po udanych wdrożeniach w Londynie i Barcelonie i planujemy wkrótce rozszerzyć go na inne europejskie miasta” – mówi Kamil Suda, założyciel i CEO Port.
O Wolt
Wolt jest firmą technologiczną, która umożliwia użytkownikom łatwe zamówienie i szybką dostawę jedzenia z ulubionej restauracji oraz zakupy – do domu lub biura. Firma współpracuje z restauracjami oraz partnerami detalicznymi i kurierskimi w 23 krajach, w ponad 240 miastach. Firma z siedzibą w Helsinkach została założona w 2014 roku. Obecnie zatrudnia ponad 5000 osób i jest kierowana przez współzałożyciela i CEO Miki Kuusi. W 2022 roku Wolt i amerykańska spółka DoorDash podjęły decyzję o fuzji. Wolt kontynuuje swoje operacje we wszystkich lokalizacjach, w których firma działała do tej pory.
Więcej informacji: www.wolt.com/for-media