MERCURE WARSZAWA CENTRUM ZAPRASZA GOŚCI DO ODNOWIONYCH WNĘTRZ

WARSZAWA, 29 maja 2025 Mercure Warszawa Centrum będący częścią polskiego portfolio uwielbianej marki Mercure stale rozwija się dla swoich gości. Nowoczesne przestrzenie konferencyjne, stylowe lobby z  recepcją, nowy i elegancki wystrój 304 pokoi w unikalnym charakterze łączącym współczesność z lokalnym dziedzictwem Warszawy – tak w skrócie można podsumować trwającą 2 lata modernizację obiektu realizowaną przez Essendi, właściciela i operatora hotelu. Hotel zaprasza gości do przestrzeni zaprojekowanych przez renomowaną pracownię Stone Designs, która przygotowała projekt „Framing Warsaw”, jako ukłon w stronę uwielbianej przez gości marki Mercure. Nie zabrakło rozwiązań opartych o ekologię i zrównoważony rozwój, w które aktywnie angażuje się zespół hotelu.

Realizując kluczowe projekty, takie jak modernizacja hotelu Mercure Warszawa Centrum, dążymy do zwiększenia efektywności środowiskowej, podniesienia jakości doświadczeń naszych gości oraz umocnienia pozycji konkurencyjnej – szczególnie na tak wymagającym rynku, jakim jest Warszawa. Odzwierciedla to naszą determinację i realizację zobowiązania: odpowiedni hotel, w odpowiedniej lokalizacji, z odpowiednim zespołem – mówi Dariusz Gul, Technical & Construction Director Northern Europe w Essendi.

Zlokalizowany w sercu stolicy, Mercure Warszawa Centrum rozpoczął gruntowną renowację w 2023 roku. Modernizacja objęła 304 pokoje, 237 łazienek, przestrzenie konferencyjne, recepcję z lobby i korytarze. Nie zabrakło także odświeżenia zapleczy dla pracowników, zapewniając im komfortowe i funkcjonalne przestrzenie. Goście mogą korzystać z nowych wnętrz, których projekt nawiązuje do lokalnego dziedzictwa Warszawy, zgodnie z filozofią marki Mercure i programem Discover Local. Wystrój nowych wnętrz przygotowała uznana pracownia Stone Designs.

Modernizacja Mercure Warszawa Centrum to nie tylko odświeżenie wnętrz, ale przede wszystkim inwestycja w komfort naszych gości oraz zrównoważoną przyszłość hotelarstwa. Tworzymy przestrzeń, która zgodnie z przesłaniem Mercure harmonijnie łączy nowoczesny design z lokalnym charakterem Warszawy, a jednocześnie odpowiada na rosnące potrzeby ekologiczne i społeczne. Chcemy, aby każdy pobyt w naszym hotelu był wyjątkowym doświadczeniem, które inspiruje i pozostaje w pamięci na długo – wyjaśnia Krzysztof Rek, General Manager Mercure Warszawa Centrum.

Modernizacja w duchu zrównoważonego rozwoju

Nowy projekt został przygotowany z myślą o zrównoważonym rozwoju, w który Mercure Warszawa Centrum z prestiżowymi certyfikatami Green Key i BREEAM aktywnie angażuje się. W trakcie modernizacji hotel zminimalizował wykorzystanie plastiku jednorazowego użytku, i wymienił oświetlenia na energooszczędne LED. W łazienkach wykorzystano nowoczesną armaturę oraz inteligentne systemy spłukiwania, które przyczyniają się do znaczącej oszczędności wody. Dodatkowo hotel w ramach programu „Go Green Skip the Clean” edukuje gości w zakresie bardziej zrównoważonego sprzątania i serwisu hotelowego.

Wysiłki te wpisują się w ambitną strategię ESG Essendi, której celem jest między innymi redukcja emisji gazów cieplarnianych o 50% do 2030 r., 100% hoteli z certyfikatem Green Key oraz 80% z certyfikatem BREEAM In-Use do 2026 r.

W codziennej działalności hotel konsekwentnie dąży do redukcji tworzyw sztucznych, a w restauracji stawia na lokalne zaopatrzenie, sezonowe menu i zioła z własnego hotelowego tarasu. Dzięki partnerstwu z Too Good To Go i Foodsi, hotel przeciwdziała marnowaniu żywności.

Zaangażowanie Mercure Warszawa Centrum wykracza poza ekologię – personel regularnie przechodzi szkolenia z zakresu prewencji i ochrony dzieci przed wykorzystywaniem, co podkreśla społecznie odpowiedzialny charakter marki. Hotel angażuje się również w działalność społeczną, wspierając organizacje charytatywne, niosąc pomoc osobom starszym, chorym dzieciom oraz dbając o ochronę zwierząt.

O Mercure

Zainspirowane Merkurym, rzymskim bogiem podróżników, hotele Mercure oferują znacznie więcej niż tylko miejsce do spania – są bramą do miejsca docelowego, ciepłym zaproszeniem do odkrywania i poznawania okolicy. Od momentu powstania w 1973 roku, marka poświęca się odkrywaniu skarbów otaczających każdy adres, dostarczając wysokiej jakości standardy nasycone głębokim duchem lokalności. Poprzez program „Discover Local”, Mercure zaprasza gości do poczucia się lokalnie wszędzie – czy to w Rio, Paryżu, Bangkoku i wielu innych miejscach na całym świecie. Każdy szczegół, od sztuki dekoracyjnej po pasję do odkrywania lokalnych przysmaków kulinarnych i napojów, jest przygotowany z myślą o wyjątkowym klimacie każdego miejsca. Hotele Mercure są dogodnie zlokalizowane w centrach miast, nad morzem lub w górach, z ponad 1 000 obiektów w ponad 65 krajach. Mercure jest częścią Accor, wiodącej grupy hotelowej na świecie liczącej ponad 5 600 obiektów w ponad 110 krajach, a także marką uczestniczącą w ALL – Accor Live Limitless – lifestylowym programie lojalnościowym zapewniającym dostęp do szerokiej gamy nagród, usług i doświadczeń.

mercure.com | all.com | group.accor.com