MERCURE KRAKÓW FABRYCZNA CITY CELEBRUJE KOBIECĄ EKSPRESJĘ W RAMACH PROGRAMU DISCOVER LOCAL

KRAKÓW, 13 MAJA 2025 – W duchu programu Discover Local, Mercure Kraków Fabryczna City zaprasza gości i mieszkańców miasta do odkrywania lokalnej kultury przez pryzmat sztuki. W historycznych murach dawnej Wytwórni Wódek, a dziś jednej z najciekawszych przestrzeni hotelowych w Krakowie, zagościła wyjątkowa wystawa fotograficzna: „Niepokorne: kobiece alter ego” autorstwa Reginy Zawadzkiej-Bigaj.

Wystawa, która miała swój wernisaż 14 kwietnia, to efekt współpracy hotelu z krakowską reżyserką i fotografką – artystką, która z pasją łączy język kina i fotografii. Złożona z ponad 80 fotografii sesja powstała w hotelowych wnętrzach oraz restauracji Destilo i łączy elementy fotografii, kina i teatru. Każda praca to oddzielna scena – uchwycona w jednym kluczowym momencie emocjonalna opowieść o kobiecie, jej sile, wrażliwości i wewnętrznych kontrastach. Wystawa jest dostępna dla wszystkich odwiedzających hotel.

W Mercure wierzymy, że hotel to nie tylko miejsce na nocleg – to punkt wyjścia do poznawania lokalnych historii i talentów. Poprzez program Discover Local chcemy inspirować gości do odkrywania kultury miejsca, w którym się znajdują. Współpraca z Reginą Zawadzką-Bigaj doskonale oddaje tę ideę – mówi Joanna Chwastek-Pluta, Mercure Kraków Fabryczna City General Manager .

Regina Zawadzka-Bigaj, znana m.in. z pracy reżyserskiej dla TVN i TVN7, od lat dokumentuje kobiecą siłę i wielowymiarowość. Tym razem zaprosiła do współpracy krakowskie aktorki – Agnieszkę Kościelniak, Julię Latosińską, Katarzynę Galicę, Joannę Liszowską i Karolinę Kazoń – by wspólnie eksplorować temat alter ego. Artystki wcieliły się w różnorodne alter ego – od damy z winem, przez księżniczkę, po wojowniczkę z suszarką w dłoni. Stylizacje, makijaże i scenografie zostały starannie zaplanowane, tworząc obrazy pełne symboliki, dystansu i emocjonalnej głębi.

Każde zdjęcie to mały spektakl – scena zatrzymana w jednej klatce. Chciałam, by aktorki opowiedziały historie, które rezonują z każdą kobietą. Rzeczywistość, ironia, siła, słabość – wszystko to splata się w obrazach, które powstały z potrzeby pokazania kobiecości w pełnym spektrum – mówi Regina Zawadzka-Bigaj.

Fotografie prezentowane są w otwartej przestrzeni hotelu – tworząc dostępne, inspirujące i żywe doświadczenie kultury wpisanej w lokalny kontekst. Dzięki tej inicjatywie Mercure Kraków Fabryczna City po raz kolejny potwierdza swoje zaangażowanie w budowanie więzi z lokalną społecznością i wspieranie artystów, którzy opowiadają ważne historie zakorzenione w miejscu. Inicjatywa filozofię Mercure Discover Local, która stawia na autentyczne doświadczenia, kulturę miejsca i więź z lokalną społecznością.

Marka Mercure jest częścią ALL – programu lojalnościowego zapewniającego dostęp do szerokiej gamy nagród, usług i doświadczeń.


O Mercure

Zainspirowane Merkurym, rzymskim bogiem podróżników, hotele Mercure oferują znacznie więcej niż tylko miejsce do spania – są bramą do miejsca docelowego, ciepłym zaproszeniem do odkrywania i poznawania okolicy. Od momentu powstania w 1973 roku, marka poświęca się odkrywaniu skarbów otaczających każdy adres, dostarczając wysokiej jakości standardy nasycone głębokim lokalności. Poprzez program „Discover Local”, Mercure zaprasza gości do poczucia się lokalnie wszędzie – czy to w Rio, Paryżu, Bangkoku i wielu innych miejscach na całym świecie. Każdy szczegół, od sztuki dekoracyjnej po pasję do odkrywania lokalnych przysmaków kulinarnych i napojów, jest przygotowany z myślą o wyjątkowym klimacie każdego miejsca. Hotele Mercure są dogodnie zlokalizowane w centrach miast, nad morzem lub w górach, z ponad 1 000 obiektów w ponad 65 krajach. Mercure jest częścią Accor, wiodącej grupy hotelowej na świecie liczącej ponad 5 600 obiektów w ponad 110 krajach, a także marką uczestniczącą w ALL – Accor Live Limitless – lifestylowym programie lojalnościowym zapewniającym dostęp do szerokiej gamy nagród, usług i doświadczeń.

mercure.com | all.com | group.accor.com