Dostawca infrastruktury płatniczej poszerza zakres obsługi dla marketplace’ów i platform, oferując najpopularniejszą metodę płatności wśród polskich klientów.
Mangopay, dostawca infrastruktury płatniczej, wzmocnił swoje wsparcie dla platform marketplace’ów w Polsce, integrując się z BLIKIEM, najbardziej popularną metodą płatności wśród polskich klientów.
Mangopay, posiadający biura w takich miastach jak Warszawa, Berlin, Paryż, Londyn i Luksemburg, dostarcza swoją modułową infrastrukturę płatniczą platformom handlowym. Elastyczność leży u podstaw strategii firmy, a modułowe rozwiązanie zostało zaprojektowane tak, aby marketplace mógł wybrać i stworzyć konkretną infrastrukturę płatniczą spełniającą jego potrzeby.
Mangopay pomaga również chronić klientów dzięki w pełni zintegrowanemu i opartemu na sztucznej inteligencji rozwiązaniu Nethone — warszawskiej firmie, przejętej w 2022 roku, zajmującej się wykrywaniem i zapobieganiem oszustwom płatniczym.
BLIK to lokalna metoda płatności (LPM), połączona z 19 bankami w Polsce. Umożliwia użytkownikom dokonywanie natychmiastowych płatności za pośrednictwem mobilnej aplikacji bankowej. Osoby posiadające konto bankowe w jednej z kilkunastu instytucji mogą również wykonać przelew online, wybierając płatność BLIKIEM w procesie składania zamówienia w sklepie internetowym, wprowadzając sześciocyfrowy kod BLIK, wygenerowany w ich aplikacji bankowej.
W 2023 roku płatności w e-commerce stanowiły nieco ponad połowę wszystkich transakcji BLIK. Płatności BLIK były używane w sklepach internetowych 921 milionów razy, co stanowi wzrost o 29% w stosunku do 2022 roku. W 2023 r. wartość transakcji internetowych osiągnęła 125,6 mld zł, podczas gdy rok wcześniej wynosiła 89,2 mld zł.
W 2023 r. średnia kwota pojedynczego zakupu na platformach e-commerce w Polsce wyniosła 130 zł. Najwięcej transakcji e-commerce z wykorzystaniem BLIKA (267,7 mln) dokonano w czwartym kwartale 2023 roku. BLIK był najczęściej wykorzystywany na platformach typu marketplace (wzrost o 23% rok do roku), gdzie średnia wartość koszyka zakupowego wynosiła 121 zł.
Piotr Ostaszewski, Business Development Manager w Mangopay, skomentował tę implementację: „Zapewnienie preferowanych metod płatności pomaga platformom przyciągnąć więcej użytkowników końcowych, poprawia współczynniki konwersji i pozytywnie wpływa na ogólne doświadczenia związane z płatnościami. Badania pokazują, że 20% konsumentów zrezygnuje z zakupu2, jeśli nie będzie mogło korzystać z preferowanej przez nich metody płatności. Wspieranie ambicji rozwojowych platform handlowych, z którymi współpracujemy, jest podstawą naszej misji w Mangopay. Z radością rozszerzamy naszą ofertę dla obecnych i potencjalnych klientów w Polsce. Mangopay zapewnia kompletną infrastrukturę płatniczą, od wpłaty aż po wypłaty i wszystkich procesów pomiędzy. Implementacja BLIKA – najpopularniejszej metody płatności w Polsce – oznacza, że jesteśmy jeszcze lepiej przygotowani do wspierania polskich klientów. Nasz produkt, najlepszy w swojej klasie i łatwo konfigurowalny, pomoże im w szybszym rozwoju. Implementacja ta daje również naszym obecnym klientom z całej Europy – w tym platformom C2C, B2C i B2B – ulepszoną ofertę dla polskich klientów i możliwość zwiększenia sprzedaży na polskim rynku”.
Mangopay jest sponsorem 15. edycji Poland & CEE Retail Summit3 w dniach 9 i 10 kwietnia. Firma zajmie stoisko nr 1, a jej przedstawiciele będą przemawiać podczas wydarzenia w DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre w Warszawie.
1 Źródło: https://www.statista.com/statistics/419185/digital-payment-methods-in-poland/
2 Źródło: https://www.ppro.com/insights/local-payment-methods-why-you-need-them/
3 Źródło: https://retail-summit.eu/
Źródło: Mangopay / All 4 Comms