Kaufland biegnie dla zdrowia kobiet

Już 23 kwietnia we Wrocławiu odbędzie się kolejny Bieg Kobiet Zawsze Pier(w)si, którego celem jest promocja zdrowia oraz zachęcenie kobiet do badań profilaktycznych. Sieć Kaufland, która w tym roku została partnerem wydarzenia, będzie licznie reprezentowana na miejscu oraz w formule wirtualnej przez swoich pracowników. Hasło tegorocznej edycji akcji — „Badam HPV” — skupia się na profilaktyce raka szyjki macicy.

Bieg Kobiet Zawsze Pier(w)si ma już wieloletnią tradycję. Kaufland wspiera wydarzenie już po raz piąty. 
W biegu po zdrowie mogą wziąć udział wszyscy zainteresowani, którzy dokonają rejestracji i uiszczą opłatę startową – niezależnie od płci czy miejsca zamieszkania, ponieważ wydarzenie odbywa się zarówno w formie stacjonarnej, jak i online. Bieg o dystansie pięciu kilometrów odbędzie się 23 kwietnia w Parku Szczytnickim we Wrocławiu, a trasa będzie wiodła wokół pergoli przy Hali Stulecia oraz malowniczymi ścieżkami parku. W biegu wirtualnym będzie można wziąć z kolei udział w miejscu zamieszkania lub na swojej ulubionej trasie biegowej. W tegorocznej edycji Biegu Kobiet udział weźmie blisko pół tysiąca pracowników Kaufland z kilkudziesięciu miejscowości.

A young woman runner crossing finish line in a race competition in nature, arms raised.

Ruch to zdrowie

Celem biegu jest zebranie środków, które pozwolą na finansowanie badań profilaktycznych, ale również zwiększanie świadomości społecznej na temat wirusa HPV powodującego raka szyjki macicy, sposobów zapobiegania tej chorobie, a także w razie konieczności – możliwości objęcia profesjonalnym i kompleksowym leczeniem.

Jako Kaufland nie tylko wspieramy kobiety w ich rozwoju zawodowym czy w zdobywaniu nowych kompetencji, ale również promujemy prozdrowotne nawyki i zachęcamy do badań profilaktycznych. Wspieramy Bieg Kobiet nie tylko jako uczestnicy – nasza sieć została w tym roku partnerem tego szczytnego wydarzenia. Pakiety startowe, które finansujemy naszym pracownikom, są zarazem cegiełkami wspierającymi bezpłatne badania w kierunku wirusa HPV, z których będą mogły skorzystać chętne uczestniczki programu – mówi Kalina Kordalska, dyrektor Działu Relacji Pracowniczych w Kaufland.

Wydarzenia promujące profilaktykę prozdrowotną przynoszą konkretne efekty. Z danych Fundacji w Biegu, organizatora Biegu Kobiet Zawsze Pier(w)si, wynika, że do tej pory udało się pomóc trzystu kobietom.

Nie tylko aktywności sportowe

Wspieranie aktywności sportowych wśród pracowników oraz promowanie badań profilaktycznych w kierunku wirusa HPV to nie jedyne działania sieci Kaufland na rzecz zdrowia. Kaufland oferuje wszystkim zatrudnionym prywatną opiekę medyczną finansowaną przez pracodawcę. Pracownicy centrali sieci we Wrocławiu mogą także nieodpłatnie korzystać z siłowni oraz zorganizowanych zajęć sportowych a osoby zatrudnione w centrach dystrybucyjnych — z nieodpłatnych konsultacji z fizjoterapeutami w  gabinetach fizjoterapeutycznych, które znajdują się w magazynach. Od kilku lat pracownicy firmy biorą również udział w Biegu Firmowym i Firmowym Rajdzie Rowerowym.

W trosce o zdrowie pracowników został stworzony również kalendarz zdrowia z poradami dietetycznymi oraz propozycją ćwiczeń. Dodatkowo w zakresie edukacji sieć organizuje dla swoich pracowników liczne webinary – eksperckie wykłady online, których tematem jest zdrowy styl życia, dobrostan psychiczny, zapobieganie chorobom czy nałogom, wszystkie te spotkania są nagrywane, co pozwala na powrócenie do ich treści w dowolnym momencie. W ramach profilaktyki zdrowotnej wszyscy zatrudnieni w sieci Kaufland otrzymali jesienią ub.r. „pakiety odpornościowe” z bogatym zestawem witamin i suplementów diety, które wspierają budowanie odporności w okresie jesienno-zimowym. W centrali firmy oraz wszystkich placówkach opieki medycznej odbywają się również szczepienia przeciwko grypie, wirusowi Sars-Cov-2, a także bezpłatne badania profilaktyczne (morfologia krwi, markery nowotworowe, poziom cukru i inne).

Część propozycji Kauflandu w zakresie profilaktyki skierowana jest również do klientów. Sieć wraz partnerami LUX MED oraz Geneva Trust prowadzi cykliczny program bezpłatnych badań mammograficznych dla kobiet – pracownic firmy oraz wszystkich klientek, które chciałyby wykonać badanie. Mammobusy każdego miesiąca parkują przy wybranych sklepach Kaufland w całej Polsce. Tylko w marcu z mammografii w ramach Programu Profilaktyki Raka Piersi można było skorzystać w blisko 90 miastach w całej Polsce. W całym 2022 r. mammobusy zaparkowały łącznie w ponad 1200 lokalizacjach. Aktualny harmonogram postojów mammobusów znajduje się na stronie internetowej.

 

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 240 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.