InPost Pay z nagrodą The Innovators 2025 
od Global Finance

InPost Pay zdobył tytuł najbardziej innowacyjnej firmy z branży technologii finansowych w regionie CEE

Magazyn Global Finance ogłosił najbardziej innowacyjne banki oraz firmy fintech w ramach nagród Innovators Awards 2025. Jest to XII edycja corocznego programu nagród Global Finance, który wyróżnia podmioty tworzące innowacyjne rozwiązania i narzędzia w finansach. W tym roku tytuł najbardziej innowacyjnej firmy z branży technologii finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej otrzymała usługa InPost Pay.

Global Finance Magazine – prestiżowy miesięcznik, który dociera do czytelników w 163 krajach, corocznie wyróżnia najlepszych przedstawicieli banków i innych dostawców usług finansowych. Nagrody te od lat są uznanym tytułem w globalnej społeczności finansowej.

InPost Pay to przełomowe rozwiązanie, łączące płatność za zakupy i dostawę w jednym miejscu. Usługa zdobywa uznanie wśród coraz większej grupy klientów indywidualnych i biznesowych – korzysta z niej już ponad 8 mln użytkowników i została wprowadzona przez 2000 e-sklepów.

InPost Pay, nowy element ekosystemu InPost, skupia się na ulepszaniu doświadczeń zakupowych w e-commerce oraz zapewnianiu szybkiej dostawy. Dzięki InPost Pay proces zakupowy staje się bardziej intuicyjny, szybszy i komfortowy. Naszym celem jest optymalizacja codziennych zakupów i transakcji online, aby były jak najbardziej efektywne i przyjazne dla użytkowników. InPost Pay integruje się z rozwiązaniami InPost – tworząc spójny system, który podnosi jakość obsługi klienta i zwiększa satysfakcję z zakupów. Ponadto usługa zwiększa konwersję koszykową i pomaga merchantom zdobywać nowych klientów mówi Szymon Wałach, wiceprezes zarządu ds. digital i strategii InPost.

Tradycyjna bankowość zmienia się przez technologie – takie, jak płatności mobilne w czasie rzeczywistym, wykorzystanie technologii blockchain oraz nowatorskie rozwiązania AI. Dzięki temu usługi finansowe stają się bardziej efektywne, bezpieczne i dostępne. Innowatorzy z Global Finance stoją na czele tej przemiany, wyznaczając kierunek dla przyszłości finansów – powiedział Joseph Giarraputo, założyciel i dyrektor redakcyjny Global Finance.

InPost Pay zapewnia łatwy i intuicyjny proces zakupowy, który eliminuje główne trudności e-commerce w Polsce. Podczas zakupu wystarczy wybrać opcję „Dodaj do koszyka InPost Pay”, a następnie przejść do aplikacji InPost Mobile, aby sfinalizować zakup. Aplikacja automatycznie zaproponuje preferowaną formę dostawy oraz metodę płatności – wystarczy podać je tylko raz, podczas rejestracji. Dodatkowo, wszystkie informacje dotyczące zamówień będą dostępne w jednym miejscu.

InPost Pay to usługa możliwa do wdrożenia w niemal każdym sklepie internetowym, której celem jest skrócenie ścieżki zakupowej u klienta oraz zmniejszenie ryzyka porzucenia koszyka zakupowego. Usługa zwiększa konwersję koszykową nawet o 30-70% w zależności od branży, a dodatkowo pomaga w zdobywaniu nowych klientów. Blisko 85% użytkowników InPost Pay stanowi nową grupę klientów dla partnerów e-commerce – spośród milionów korzystających z usług InPost.


O InPost

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec 2024 roku dysponowała ponad 82 000 punktami out-of-home, w tym prawie 47 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 35 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.

Więcej informacji na: www.inpost.pl