Karolina Pajączkowska – znana dziennikarka i osobowość medialna, dołącza do zespołu Play of Battle, jednej z najbardziej oczekiwanych gier wojennych, jako ambasadorka i jednocześnie wirtualna reporterka! Karolina Pajączkowska wnosi swoje doświadczenie z obszaru dziennikarstwa do produkcji, w której wcieli się w postać żurnalistki poruszającej tematy wojenne. Już 30 października br. twórcy z udziałem Pajączkowskiej zaprezentują najnowsze demo gry podczas wydarzenia w warszawskim Multikinie Złote Tarasy, zaplanowanym w godzinach 19:00-21:00. Wejściówki dostępne są na stronie: www.playofbattle.com/demo.
W unikatowej grze Play of Battle osadzonej w latach 2008-2025, Karolina Pajączkowska wcieli się w postać redaktorki, opowiadającej o istotnych z punktu widzenia gameplayu wydarzeniach, co wzbogaci narrację tytułu o realizm i dziennikarskie podejście do tematów konfliktów zbrojnych.
– Dołączenie do świata gier wideo to dla mnie nowe, a zarazem fascynujące wyzwanie. Wojna i geopolityka to niezwykle trudne tematy, a ja jako osoba, która była świadkiem działań wojennych, dostałam szansę, aby przedstawić je w formie interaktywnej, przybliżając graczom to, co często jest niewidoczne za szklanym ekranem telewizora. Cieszę się, że będę mogła wykorzystać swoje doświadczenie dziennikarskie w tak ważnym projekcie, jakim jest Play of Battle – mówi Karolina Pajączkowska, dziennikarka i ambasadorka gry Play of Battle. – Ta rzeczywistość, która zostanie przedstawiona w tytule – choć jest grą, może wydarzyć się naprawdę i tutaj ten element edukacyjny był dla mnie najważniejszy – dodaje.
Twórcy Play of Battle podkreślają, że zaangażowanie w projekt Karoliny Pajączkowskiej to element ich szerszej wizji: stworzenia gry, która nie tylko dostarczy emocji i adrenaliny, ale też odda ducha naszych czasów.
– Narracja w grach strategicznych jest często pomijana, a nawet gdy ktoś o niej pomyśli, to jedynym, na co się zdobędzie, jest ściana tekstu, której gracze i tak nie mają zamiaru czytać. Zaangażowanie Karoliny, jej doświadczenie oraz profesjonalizm mogą istotnie wpłynąć na odbiór Play of Battle. Równie ciekawym będzie aspekt wykreowania silnej kobiecej osobowości w grze, w której przytłaczająca część graczy to mężczyźni – mówi Jarosław Kotowski, Game Director i Wiceprezes Play of Battle S.A.
Tytuł będzie unikalnym połączeniem gatunków Grand Strategy i RTS. Produkcja zaoferuje graczom wiele emocji i przeżyć, a ich decyzje będą mieć realny wpływ na losy świata. Grę wyróżnia przede wszystkim realistyczne odwzorowanie współczesnych konfliktów, opartych na prawdziwych lokacjach i scenariuszach geopolitycznych tworzonych przez światowych ekspertów. W pracach nad produkcją pomagają m.in. dr George Friedman, gen. Waldemar Skrzypczak, prof. Norman Davies i Krystian Zięć. Poza rozrywką gra będzie edukować w tematach takich jak funkcjonowanie państwa, polityka, logistyka czy wojna hybrydowa. Dołączenie do projektu Karoliny Pajączkowskiej to kolejny krok w budowaniu gry, która połączy najwyższej klasy rozgrywkę z ważnymi tematami geopolitycznymi i społecznymi.
Już w środę 30 października o godz. 19:00 w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie twórcy Play of Battle zaprezentują swoje postępy w pracach nad grą i pokażą jej najnowsze demo. Wejściówki są dostępne na stronie: www.playofbattle.com/demo.
Premiera pełnej wersji gry planowana jest w 2026 roku. Jej budżet wynosi niespełna 20 mln zł. W celu zebrania środków finansowych, które umożliwią kontynuację prac nad produkcją – studio Play of Battle S.A. planuje przeprowadzić ofertę publicznej akcji. Więcej informacji można znaleźć pod adresem: www.playofbattle.com/join.
***
O spółce:
Spółka Play of Battle S.A. powstała w 2021 r. Jednym z jej założycieli jest Jacek Bartosiak – ekspert do spraw geopolityki i geostrategii. Ambicją studia jest tworzenie realistycznych gier strategicznych z silną narracją historyczną i przy wsparciu międzynarodowych ekspertów militarnych. Obecnie firma pracuje nad unikalną grą Play of Battle będącą połączeniem Grand Strategy oraz bitew RTS. Wśród akcjonariuszy Play of Battle S.A. znajdują się Noobz from Poland oraz Alioth Group.