ALDI odpowiada na potrzeby osób neuroatypowych i wprowadza Ciche Godziny częściej i w późniejszych porach

ALDI z Fundacją JiM współpracuje już od ponad 3 lat i nieustannie wspiera cel organizacji, jakim jest tworzenie lepszego świata dla osób neuroatypowych. W ubiegłym roku sieć świętowała 2 kwietnia cały dzień Cichych Godzin umożliwiając całodniowe zakupy w ciszy przed Świętami Wielkanocnymi. W tym roku sieć zdecydowała od 1 lipca zwiększyć częstotliwość akcji oraz uruchomić Ciche Godziny w późniejszych porach. To odpowiedź na wyniki badania preferencji zakupowych osób w spektrum autyzmu i ich rodzin, które sieć przeprowadziła w marcu (br.) razem z Fundacją JiM, inicjatorem akcji Cichych Godzin. 

Po analizie odpowiedzi blisko 1900 respondentów i rekomendacjach Fundacji JiM, w sklepach ALDI od 1 lipca Ciche Godziny obowiązywać będą zgodnie z nowym, bardziej dopasowanym do potrzeb harmonogramem:

  • w poniedziałki od 19:00 do 21:00,
  • w czwartki od 17:00 do 19:00,
  • w soboty od 18:00 do 20:00.

Jak dotąd w ALDI Ciche Godziny były dostępne dwa razy w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego z Fundacją JiM, klienci neuroatypowi i ich rodziny chętniej robiliby zakupy w naszej sieci w innych, bardziej dopasowanych godzinach oraz dniach tygodnia. Odpowiadamy na te potrzeby i wydłużamy czas trwania Cichych Godzin oraz dodajemy o jeden dzień więcej – dzięki temu klienci, którzy cenią sobie zakupy w ciszy, od teraz będą mogli dokonywać zakupów w takiej atmosferze częściej i dłużej – podkreśla Agata Biernacka, Kierownik Działu Komunikacji ALDI Polska.

Warto dodać, że sieć ALDI, skupiona strategicznie na prostocie zakupów, wyróżnia się szerokimi alejkami oraz ustandaryzowanym i uporządkowanym planem sklepu, co jak zgłaszają osoby neuroatypowe, pozytywnie wpływa na doświadczenia zakupowe osób, które na co dzień unikają dodatkowych bodźców i rozpraszaczy.

Zrozumienie potrzeb osób neuroatypowych jest kluczowe dla osiągnięcia ich lepszego funkcjonowania w społeczeństwie. Cieszymy się, że razem z ALDI udało przeprowadzić nam się pierwsze badanie ich potrzeb zakupowych w Polsce na taką skalę. Dla nas jako Fundacji ważne jest przede wszystkim zapewnienie osobom neuroatypowym dogodnych dla nich warunków do wykonywania codziennych czynności, takich jak zakupy. Celem, który także przyświecał nam przy planowaniu i przeprowadzaniu tego badania było to, żeby pokazać światu, że potrzeby osób, czy to w spektrum autyzmu, czy ADHD, nie tylko nie odbiegają od potrzeb osób neurotypowych, ale wręcz się z nimi pokrywają. Dostosowując przestrzenie publiczne, sklepy czy miejsca kultury do potrzeb zgłaszanych nam przez neuroróżnorodną społeczność tak naprawdę sprawimy, że będą bardziej przystępne dla nas wszystkich – mówi Tomasz Michałowicz, Prezes Fundacji JiM.

Ciche Godziny w ALDI obowiązują w ponad 315 sklepach w całej Polsce. Więcej informacji można znaleźć na stronie Ciche Godziny (aldi.pl)

***  

O ALDI

ALDI w Polsce posiada ponad 300 sklepów i zatrudnia ponad 4400 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.

ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej na www.aldi.pl

O Fundacji JiM

Wg WHO 1% społeczeństwa jest w spektrum autyzmu, 10% (lub nawet kilkanaście – w zależności od badań) w spektrum ADHD. Misją Fundacji JiM jest tworzenie lepszego świata dla osób autystycznych i neuroatypowych. Świata, w którym każdy – dorosły i dziecko może realizować swój potencjał. Fundacja JiM swoją misję realizuje poprzez zwiększanie dostępu do diagnozy stanów neuroróżnorodnych, organizację szkoleń online i webinarów dla profesjonalistów, kampanie społeczne docierające do milionów odbiorców, skuteczne rzecznictwo zmieniające regulacje prawne oraz prowadzenie własnych przedszkoli i szkół.

Więcej na https://jim.org/